Božiji Poslanik kao uzor milosti, znanja i pravednosti

Plemeniti Poslanik je uspostavio poredak i nekoliko stvari je određivalo njegove osnovne pravce. Među ovim glavnim pravcima, četiri stvari ja smatram istaknutim. Prvo, transparentna spoznaja bez nejasnoća; spoznaja koja se odnosi na vjeru, spoznaja koja se odnosi na propise, spoznaja koja se odnosi na društvo, spoznaja koja se odnosi na dužnosti, spoznaja o Bogu, spoznaja o Poslaniku, spoznaja o prirodi. I ova spoznaja je rezultirala naukom i stjecanjem znanja i islamsko društvo je u četvrtom stoljeću po Hidžri dovelo do vrhunca naučne civilizacije.

Poslanik nije dozvoljavao da bude ikakvih nejasnoća. S tim u vezi, u Kur’anu postoje zadivljujući ajeti – gdje god se javi neka nejasnoća, biva objavljen ajet kako bi nejasnoća bila otklonjena.

Ponašanje i odnos prema porodici

U porodičnom životu i kao jedan otac, ovaj veliki i borbeni čovjek, koji je iskusio patnje na poljima borbe, bio je toliko milostiv, saosjećajan i pun emocija, da čovjek rijetko može vidjeti njemu sličnu osobu među emotivnim ljudima koje obično vidimo. Čuli ste kako se Poslanik ponašao prema Hasanu i Husejnu, koji su bili njegovi potomci. Naravno, takav je bio i prema ostaloj djeci, čak i prema djeci stranaca. Poslanik je išao prema džamiji, a djeca su se igrala na putu. Jedno od djece je reklo Poslaniku: “Božiji poslaniče! Ti Hasana i Husejna nosiš na ramenima, stavi i nas na svoja ramena.” Poslanik je rekao: “Nema problema.” Uzeo je djecu, jedno na jedno, a drugo na drugo rame. Malo ih je nosio putem. Zatim ih je spustio na zemlju, a onda su dvoje druge djece tražili da i njih stavi na ramena. I on je tako izmijenjao svu djecu, a vrijeme namaza je bilo na izmaku. Ili je neki prolaznik prolazio putem, ili su ljudi iz džamije došli po Poslanika i vidjeli su da se Poslanik igra sa djecom i nosi ih na ramenima. Malo su naružili djecu i skinuli ih sa Poslanikovih ramena. I Poslanik je otišao u džamiju. Ovo je primjer Poslanikovog ponašanja sa djecom. I u svojoj porodici je kao otac bio manifestacija osjećajnosti. Ako smo okupirani borbom, trudom, radom i aktivnostima na ratnom poprištu i podnošenjem izazova i teškoća, to ne znači da ne treba da imamo sentimenta, ljubavi, blagosti i drugih ljudskih svojstava koja su prirodna za čovjeka. Ne, Poslanik je unutar kuće bio manifestacija sentimentalnost, ljubavi i toplih osjećanja.

U predaji sam našao, kada je objavljen ajet: Ne smatrajte Poslanikov poziv upućen vama kao poziv koji vi jedni drugima upućujete.[1] – znači, kada dozivate Poslanika, ne dozivajte ga kao što jedan drugog dozivate. Pošto su Poslanika zvali imenom: “O Muhammede!”, rečeno je da se Poslaniku obraćaju sa: “Allahov poslaniče” i da mu se ne obraćaju pozivajući ga imenom – Poslanik je ušao u kuću i kada je njegova kćerka Fatima Zehra, s.a., vidjela da joj je ušao otac rekla je: “Božiji poslaniče, esselamu alejkum”, dakle i ona ga je nazvala Božijim poslanikom. Poslanik je uzeo svoju kćerku u naručje, pomilovao je i rekao: “Ne, kćeri! Ti mi govori oče, nemoj govoriti Božiji poslaniče! To je mome srcu ugodnije.” Kada je god htio da ide na putovanje posljednja osoba koju je vidio bila je Fatima Zehra. I kada bi se vraćao sa putovanja, prvo je išao da vidi Fatimu Zehru. Međutim, i pored ovih jakih osjećanja prema svojoj kćerki, Fatimi Zehri, rekao je: “Ako čujem da si nešto uzela iz zajedničkog dobra (bejtu-l-mal) i donijela u kuću, kaznit ću te kao i druge. Ne mogu te zaštiti ni od čega što dolazi od Allaha.”[2]

Na Sudnjem danu, od mene nećeš imati koristi, kćeri moja. Pored ove velike ljubavi i naklonosti prema svojoj djeci, ako bi se zbog njih trebala narušiti pravda ili neko pravo biti pogaženo, on bi im se usprotivio.

Odgovorno ponašanje sa ljudima

Islamsko upravljanje podrazumijeva ljudski moral, uz dodatak upravljačkog autoriteta. Da li su vidjeli poruku: A kada se odlučiš, onda se pouzdaj u Allaha.[3] Uzvišeni Bog kaže Poslaniku da ljude uzme u obzir. To je bilo nakon Bitke na Uhudu, oni su pretrpjeli poraz i zabrinuti su, savjetuj se sa njima, lijepo se ponašaj prema njima, ali: Kada se odlučiš, onda se pouzdaj u Allaha i idi naprijed.

 

Izvor: Sejjid Ali Hamenei, Poslanik milosti, Izdavaštvo „Mulla Sadra“ d.o.o. Sarajevo, 2023, sa perzijskog preveo Sabahudin Šarić.

[1] En-Nur, 63.

[2] Sahihu Muslim, sv. 1, str. 192-193.

[3] Alu ‘Imran, 159.

Pitanja i odgovori

Najnoviji članci