Selam alejkum. Imam nekoliko pitanja vezanih za dojenje.
Prvo: Kako islam gleda na dojenje u trudnoci? (npr. Ako majka ostane trudna kad je prvom djetetu 5 mjeseci, da li treba da ga odbije od dojenja?)
Drugo: Ako majka i kćerka ili svekrva i snaha u isto vrijeme rode, da li je zabranjeno da doje djecu one druge? (Odnosno da nana doji unuče ili sestra brata, pretpostavljam da su ostale kombinacije u redu)
Treće, kako islam gleda na to da srodnici budu i u srodstvu po mlijeku, npr. da žena doji dijete svoje sestre ili brata? (onda mu je i tetka i majka po mlijeku, a djeca su im i rođaci i braća po mlijeku) Da li je u redu tek tako olahko zadojiti dijeti prijateljice i stvoriti te veze ili ipak treba malo bolje o tome razmisliti?
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu,
1. Što se tiče majke koja je zatrudnjela nema nikakvih prepreka da doji svoje dijete. Međutim, ako za rast bilo kojeg djeteta ili za njeno zdravlje to predstavlja teškoću, tada se mora obratiti specijalisti i ponašati se u skladu sa njegovim mišljenjem.
1. Ako bi žena podojila svoga unuka (dijete svoje kćerke) tada bi njen zet (kćerkin muž) njenoj kćerci postao mahrem, tj. haram, a brak između njih dvoje neispravan. Razlog je to što je zabranjeno da se otac dojenčeta oženi sa djecom dojilje, pa budući da je u samom početku takav brak nedozvoljen, nastavak takvog braka je neispravan.
A to da nana podoji sina svoga sina (unuka) ili kako je u pitanju navedeno snahino dijete, tada ne predstavlja problem.
Ako bi jedna žena podojila svoga brata ili sestru, ili podojila muževa brata ili sestru, tada njen muž njoj neće biti haram, ali iz predostrožnosti se savjetuje da se ovo izbjegava, jer neka ulema smatra da će joj muž tako ipak postati haram.
1. Pitanje dojenja je jedno od jasnih pitanja islama koje ima svoja posebne uslove. Ako bi jedna žena podojila tuđe dijete po uslovima koji se odnose na dojenje to dijete će biti mahrem sljedećim osobama:
1. Samoj dojilji, jer mu je to majka po mlijeku,
2. Mužu dojilje, jer mu je to otac po mlijeku,
3. Roditeljima dojilje i njenoga muža,
4. Svoj djeci dojilje,
5. Unučadi i praunučadi dojilje,
6. Bratu i sestri dojilje i njenog muža, pa bili oni i braća ili sestre po mlijeku,
7. Amidža i tetka dojilje (po ocu),
8. Daidža i tetka doilje (po majci),
9. Djeca dojiljinog muža,
10. I drugi koji su navedeni u poslanicama vezanim za dojenje.
Pohvalno je da žene izbjegavaju dojenje tuđe djece jer postoji mogućnost da se zaboravi koga je dojila pa da se npr., brat i sestra po mlijeku vjenčaju.
Potrebno je napomenuti da su navedeni propisi u skladu sa fikhom sljedbenika Ehli-bejta, a.s., a ukoliko se želite informisati po pitanju propisa drugih bratskih mezheba, kao što je hanefijski, tada se trebate obratiti Vijeću za fetve Rijaseta islamske zajednice BiH.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.