Selam
Molitva njihova bit će u njima: “Hvaljen neka si, Allahu!”, pozdrav njihov; “Mir vama!”, a njihova posljednja molitva: “Tebe, Allaha, Gospodara svjetova hvalimo!”[1]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Selam je pozdrav naše vjere i ugovor o sigurnosti.”[2]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Najveća tvrdica među ljudima je onaj ko je škrt u selamu.”[3]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Širi selam da bi ti se u kući uvećala blagodat”[4]
Imam Bakir, mir s njim: “Zaista Allah voli udjeljivanje hrane i širenje selama.”[5]
Imam Sadik, mir s njim: “Prvo selam, a potom razgovor.”[6]
Imam Sadik, mir s njim, od svojih očeva, a oni od Božijeg Poslanika, s.a.v.a.: “Onome ko otpočne razgovor prije nego što nazove selam vi ne odgovarajte.” Također je rekao: “Ne pozivajte nikoga za svoju sofru sve dok ne nazove selam.”[7]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Od ljudi je Allahu i Njegovu Poslaniku preči onaj ko prvi nazove selam.”[8]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Onaj ko prvi naziva selam daleko je od oholosti.”[9]
Imam Ali, mir s njim: “Nazivanje selama ima sedamdeset sevapa od kojih šezdeset i devet pripada onome koji selam nazove prvi, a jedan onome ko odgovori na njega.”[10]
Nazivanje selama pri ulasku u kuću
A kad ulazite u kuće, vi ukućane njene pozdravite pozdravom od Allaha propisanim, blagoslovljenim i uljudnim.[11]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Kada uđete u kuću, nazovite selam, jer selam donosi blagoslov u tu kuću i meleci joj postaju bliski.”[12]
Kada pozdravom pozdravljeni budete, ljepšim od njega otpozdravite, ili ga uzvratite, jer će Allah za sve obračun tražiti.[13]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Nazvati selam je mustehab, a otpozdraviti na njega je farz.”[14]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Mlađi selami starijeg, jedan čovjek selami dvojicu, manja skupina selami veću, jahač selami pješaka, prolaznik selami onoga ko stoji i onaj koji stoji onoga ko sjedi.”[15]
Božiji Poslanik, s.a.v.a.: “Pet stvari neću napustiti dok sam živ: jedna je selamiti djecu da bi to ostao sunnet nakon mene.”[16]
Imam Bakir, mir s njim: “Ne selamite jevreje, niti kršćane, niti vatropoklonike, niti idolopoklonike, niti one koji sjede za sofrom opojnog pića, niti onog ko posjeduje šah i kocke za igru, niti čovjeka koji sebe čini sličnim ženi, niti pjesnika koji kleveće časne žene, niti čovjeka dok obavlja namaz – zbog toga što on ne može odgovoriti u namazu, jer je selam donijeti mustehab, a odgovoriti farz – niti onoga ko jede kamatu, niti čovjeka dok obavlja nuždu, niti čovjeka u kupatilu, niti poročnog čovjeka koji otvoreno čini grijeh.”[17]
Imam Sadik, mir s njim: “Božiji Poslanik, s.a.v.a., je selamio žene, a one su odgovarale, a i Zapovjednik pravovjernih, mir s njim, je pozdravljao žene, a izbjegavao je pozdravljati mlađe žene i govorio bi: ‘Plašim se da zbog njihovog glasa ne osjetim zadovoljstvo i tako grijeh bude veći od nagrade koju sam htio postići selamom.’”[18]
Izvor: Muhammedi Rey Šehri, Mjera mudrosti 2, Fondacija „Mulla Sadra“, Sarajevo, 2012., preveo sa arapskog: Amar Imamović
[1] Junus, 10(Pogledati: En-Nisa, 86; Hud, 69; El-Hidžr, 52; En-Nahl, 32; Merjem, 47; En-Nur, 61; El-Furkan, 63 i 75; El-Ahzab, 44; Ez-Zarijat, 25; El-Vaki‘a, 26).
[2] Kenzu-l-‘ummal, 25242.
[3] Emali-t-Tusi, 89/136.
[4] El-Hisal, 181/246.
[5] El-Mehasin, 2/143/1371.
[6] Džami‘u-l-ahbar 231/596.
[7] El-Hisal, 19/67.
[8] El-Bihar, 76/12/50.
[9] Kenzu-l-‘ummal, 25265.
[10] El-Bihar, 76/11/46.
[11] En-Nur, 61.
[12] El-Bihar, 76/7/25.
[13] En-Nisa, 86.
[14] Kenzu-l-‘ummal, 25294.
[15] Isto, 25321.
[16] El-Bihar, 76/10/38.
[17] El-Bihar, 76/9/35.
[18] El-Kafi, 5/535/3.