Selam, poštovani.
Imam problem i ne znam kako ga riješiti, pa bih Vas molila da mi pomognete bar nekim savjetom. Kako da oprostim sebi za učinjene grijehe? Koliki je grijeh mrziti sebe i sebi željeti zlo? Da li je grijeh željeti da što prije preselim na Ahiret?
1 Odgovor
Za oprost od grijeha postoje dva puta, kojima se postiže Božija milost i oprost, nakon čega čovjek bude čist kao da nije učinio nijednog grijeha. To su:
1. pokajati se
2. nadoknaditi
Sama činjenica da čovjek shvata da djela koja je učinio predstavljaju slijeđenje šejtanovih naredbi i povođenje za strastima, što uzrokuje lišenost stvarne sreće i vječnoga života, dakle – samo ovo shvatanje stanovišta vjere predstavlja pokajanje (tevbu), a Bog je dao obećanje oprosta. Poslanik, s.a.v.a., je rekao: “Onaj koji se pokajao zbog grijeha je kao da nema grijeha.”
Što se tiče nadoknade, ukoliko su grijesi tiču neobavljanja namaza ili nepoštenja mjeseca Ramazana i sl., za te stvari čovjek mora odlučiti da ih naklanja i naposti – svakako polahko i bez dovođenja u nezgodnu situaciju ili pod pritisak. Naprimjer, svakodnevno kada klanja, da naklanja i jedan namaz. Ukoliko je riječ o postu, i to treba obavljati tako da ne dovodi članove porodice u neugodnu situaciju. Ukoliko je riječ o ljudskim pravima, ona se dijele na dvije grupe. Nekada je riječ o materijalnim pravima, koja treba otplatiti, tj. vratiti. Ako čovjek to nije u mogućnosti, treba odlučiti da kada mu se materijalno stanje popravi, vrati ono što je prisvojio. Nekada je riječ o drugačijem pravu, poput slučaja ogovaranja, ometanja komšija, itd. i ove stvari Bog oprašta samim iskrenim traženjem oprosta (istigfar).
Ukoliko je riječ, ne dao Bog, o nemoralnim i nedozvoljenim stvarima, dovoljan je istigfar i pokajanje koji utiču na to da grijesi budu oprošteni. Uzvišeni u Kur'anu, u 53. ajetu sure Zumer kaže: Reci:“O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv.”
Ovaj časni ajet je jedna od najvećih milosti i najljepših nagovještaja Božijim robovima. Milostiv li je i koliko samo oprašta Allah, s.v.t.
Poslanik je savjetovao svoje prijatelje da nedjeljom obave gusul, zatim uzmu abdest, te da klanjaju dva puta po dva rekata. Na svakom rekatu, nakon Fatihe, da prouče 3 Ihlasa, te po jednu Felek i Nas. Nakon obavljenog namaza, proučiti 70 puta estagfirullah rabbi ve etubu ilejh, a zatim reći: La havle ve la kuvveti illa billahil alijil azim. Nakon toga dići ruke, te proučiti sljedeću dovu: Ja azizu, ja gaffar, igfirli zunubi ve zunube džemi'al mu'minine vel mu'minat, fe innehu la jagfiruz-zunube illa ente. Nakon toga udijeliti sadaku, bez obzira koliko mala bila. Poslanik je rekao, ukoliko se neko stvarno pokaje za grijehe, te obavi ovaj namaz, Allah će mu sve grijehe oprostiti, njegove neprijatelje, tj. one kojima je uskratio njihovo pravo, Allah će na Sudnjem danu učiniti njime zadovoljnim, i učinit će da sa ovoga svijeta ode sa imanom, a kabur će mu učiniti osvijetljenim. Melek smrti će u trenutku smrti imati obzira prema njemu i lahko mu dušu uzeti. Drugim riječima, Poslanik nam ukazuje da će takav čovjek imati dobar kraj na ovom svijetu.
Da, naš je Gospodar, milostiv i plemenit, kao i Poslanika koji nam daje takve lijepe vijesti, a i zašto ne bi kada je on milost svim svjetovima.
Božija prisutnost nikada nije prisutnost beznađa. Svako ko iskreno zatraži ono što mu treba – to i dobiva.
Kada ste pitali “kako da oprostim sebi”, znajte da to što ćemo mi sebi oprostiti ili ne oprostiti, nema neke vrijednosti. Ono što je vrijedno i bitno, to je Božiji oprost. Ukoliko ste pod ovim mislili da ste ljuti na sebe što ste dozvolili da takvo šta učinite, u tom slučaju što je čovjek na sebe ljući to je bolje, jer ta ljutnja zapravo ukazuje na nivo pokajanja. Naravno, ni to ne smije preći granicu i dovesti do toga da se čovjekova misao i život ugroze, jer bi to značilo još jednu vrstu povođenja za šejtanom, kako bi na nas natovario beznadežnost.
Željeti sebi zlo i smrt nije ispravno djelo, već upravo suprotno od toga trebate od Boga tražiti sreću. Mi u namazu svakodnevno učimo ihdine-ssiratal mustekim, tj. uputi nas na pravi put, dakle ne samo mene već sve nas uputi na put pravi. Značenje ovih riječi je da mi od Boga tražimo sreću. U predajama se kaže: “Recite: ukoliko moj život bude usmjeren slijeđenju šejtana i činjenju grijeha, pa ne daj mi ga.” Ovo se razlikuje od toga da sebi želimo zlo i smrt.
Suština našeg življenja svodi se na to da stignemo do sreće i savršenstva, a takvo što možemo ostvariti ukoliko smo živi i ukoliko imamo dobre želje za sebe. Zato ni po koju cijenu nemojte izgubiti nadu, niti sebi željete zlo ili smrt, već suprotno tome, oslonite se na Boga, imajte nade u Njegovu milost i dobrotu. Želite sebi dobro, od Boga tražite dug život, da biste ga mogli provesti u ibadetu Bogu i pomaganju Božijim robovima.
Ukoliko imate potrebe za detaljnijim objašnjenjima, naša ekipa Vam rado stoji na usluzi.
Molimo Uzvišenog Gospodara da pomogne Vama i svim ljudima, da uspijemo i da nas uputi na put pravi.