Esselam alejkum, poštovani profesore. Želio bih da čujem vaše mišljenje o ovim alimima i o njihovim knjigama:
– Muhammed Abduššekur Mizapuri – veliki alim iz Indije, napisao je knjigu Šehadet-i Husejn
– Gulam Hajdar Faruki (učenik Mizapurija) napisao je knjigu Refakat-i-Husejn
– Muhammed Bakir bin Murteda Fejzi Horasani, napisao je knjigu Džilau-l-’ujun
– Muhammed Taki Han,(šijski alim) napisao knjigu Nasihut-tavarih
– Kadija Nurullah Šusteri
– Nahdž’ul ahzan (šijska knjiga)
– Medžalisu-l-mu’minin (šijska)
1 Odgovor
Neka od ovih imena poznajem, iako su neka imena ili imena djela pogrešno napisana. Za neka nisam nikada čuo. Međutim, to što neka imena poznajem, nije u mjeri da bih mogao dati relevantnu ocjenu i mišljenje o njima ili njihovim djelima. Zašto ovo govorim? U skladu sa Poslanikovim riječima, ukoliko davanje mišljenja ne bude ustanovljeno na sigurnom znanju onda to može rezultirati samo sa kajanjem u životu i nevoljom na Sudnjem danu.
Pored toga, kakve koristi vi ili drugi imate od moje ocjene, bila ona pozitivna, negativna ili pak umjerena? Jer u hadisu se kaže: “Gledaj šta se govori, a ne ko govori.” Dakle, govor je taj koji treba analizirati, a ne govornik. Ukoliko čovjek uzme da analizira govornika, sigurno će zalutati, jer nijednom govorniku osim Poslanika, riječi nisu uvijek i potpuno tačne. Časni Kur'an o sebi iznosi sljedeći kriterij: Da je on od nekog drugog, a ne od Allaha, sigurno bi u njemu našli protivrječnosti mnoge. (Nisa, 82) jer, svaki čovjek bez obzira koliko bio veliki nije bez greške, međutim, isto tako govor mu nije prazan od istine. Dakle, trebamo čuti šta se govori i riječi analizirati na osnovu odgovarajućih standarda, a zatimodabrati i prihvatiti najbolje. Na taj način pomoći ćemo razumu da napreduje i da se okoristimo Božijom uputom. Zato obraduj robove Moje koji riječi s razumjevanjem slušaju i slijede najbolju; oni su oni koje je Allah uputio i oni posjeduju elbab, tj. suštinu znanja. (Zumer, 17 i 18)
Neka Allah pomogne da svi imamo dobar i sretan kraj. Amin, Rabbe-l-alemin.