Esselamu alejkum. Moze li objasnjenje ovih ajeta: 1.Ima onih koji dolaze da te slusaju ali Mi smo na srca njihova zastore stavili da Kuran nebi razumjeli i gluhim ih ucinili pa i ako bi sve dokaze vidjeli opet u njih nebi povjerovali. 2.A da ti je vidjeti kako ce kad pred Gpspodarom svojim budu zaustavljeni i kad ih On upita : Zar ovo nije istina? odgovoriti Jeste tako nam Gospodara naseg, a i kako ce On reci : E pa iskusute onda patnju zbog toga sto niste vjerovali. U ovom prvom ajetu se kaze da oni dolaze da slusaju Kuran ali ih Allah cini gluhima i slijepima da ga ne shvate. pa kako je to pravedno? znaci On uopste ne zeli da neki ljudi budu upuceni,a za neke to zeli? ako nije tako,pa zasto je onda u ajetu jasno napisano da im Allah ucini tako da ne shvate Kuran? a sto se tice drugog, da li je ce Allah ljude kazniti stvarno samo zato sto nisu vjerovali u Njega ili tu ima nesto vise? Na sta se odnosi to : zato sto niste vjerovali?
1 Odgovor
U ime Boga,Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum
Da bi rasvijetlili ovo pitanje moramo obratiti pažnju na nekoliko stvari:
1. Filozofija vjere je uputa svih ljudi
Uzvišeni Bog je slao Svoje poslanike da bi ljude uputili u vjeru i ta Božija milost odnosi se na sve ljude, bez izuzetka.
2. Čovjek između dva puta
Čovjek s ozbirom na svoju moć izbora može izabrati put vjere ili neki drugi put i to je posebna odlika čovjeka koji ima ogovornost i mora izabrati.
3. Svaki izbor ima sebi svojstvene posljedice
Svaki izbor čovjeka vodi na put drugačiji od puta na koji vodi neki drugi izbor i to je zakon stvaranja koji nije moguće promijeniti.
Vjera i njezino prihvatanje ili odbacivanje potpadaju pod spomenuti zakon, znači onome ko izabere vjeru kretanje će biti u skladu sa cijelim univerzumom, a onaj ko izabere put bez vjere kretat će suprotno svemu stvorenom.
Kada Kur'an kaže: Mi smo nekima uši i srca zapečatili, misli upravo na prirodne posljedice izbora puta bez vjere, kada srce i perceptivne moći zastranjuju. Uzvišeni Bog propisao je zakone i svaki od njih ima posebne posljedice, jednako kao zakoni prirode. Primjerice, kada neko jede voće osjeća uticaje tog voća. Ako neko popije otrov, on će osjetiti posljedice otrova. I voće i otrov su stvorenja i osobitosti ovog prirodnog poretka. Prirodni poredak je stvorenje Božije, pa možemo li reći da je Bog kriv ako neke izabere popiti otrov i sustignu ga njegove posljedice, jer je stvorio prirodni poredak, a otrov je njegov dio? Primjerice, Bog je stvorio zimu, ako neko bez odgovarajuće odjeće izađe na zimu i prehladi se, razboli pa čak i umre, ko je kriv? Pa prema tome svakog će sustići posljedice vlastitog izbora.
Prenosi se u predaji da je Uzvišeni Bog rekao: “Kada bi znali oni koji su Mi okrenuli leđa koliko ih volim, umrli bi od žara te ljubavi.”
Dakle, zakoni stvorenog poretka nagrađuju ili kažnjavaju na temelju izbora pojedinaca.