Imam jedno pitanje u vezi šija da li se oni mole evlijama i mrtvim ljudima, kada se često mogu vidjeti kako se nalaze kod kaburova dobrih ljudi,zasto Muhammed a.s nije jasno naredio ko da mu bude nasljednik poslije njegove smrti?, pa je došlo do podjela zatim ratova i ubijanja kako da jedan musliman to razumije i nađe sebi razuman odgovor oko te dileme, to se sve desilo nekada davno ali se odnosi i na muslimane danas, i podjela na sunije i šije i dalje postoji.I kakve veze imaju mjesec i zvijezda sa Islamom.Selam
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Da bismo rasvijetlili ovo pitanje, potrebno je obratiti pažnju na nekoliko stvari:
Treba razlikovati vjersku školu učenja i njezine sljedbenike
• Nažalost, suprotno metodu Kur'ana i onomu što iziskuje ljudskost, čovjek umjesto da jednu vjersku školu učenja ili ideologiju analizira i procjenjuje, kako bi je na osnovu tog istraživanja prihvatio ili odbacio, on djela i ophođenja ljudi koji tvrde da su sljedbenici neke vjerske ili druge škole učenja, čini mjerilom prihvaćanja ili odbijanja.
• Mjerilo prihvatanja ili neprihvatanja nisu ljudi
Časni Kur'an, kada spominje život i sudbinu poslanika, stalno istrajava na tome da su poslanici ljudima govorili: “Dođite da na temelju istine i logike razgovaramo, a bilo koji od vas da ima bolji dokaz postavit ćemo taj dokaz za mjerilo prihvatanja.” A ljudi su baš suprotno tome govorili: “Zato što su naši očevi bili takvi ili zato što je naš običaj od davnina takav, mi vas nećemo slijediti.” Govor Kur'ana i svih Božijih poslanika je bio: “Vi želite slijediti očeve svoje iako oni nisu razmišljali i nisu poznavali ispravni put?” Nažalost, i pored toga što smo muslimani i smatramo se sljedbenicima Kur'ana, mi u analizi i procjeni te u prihvatanju koristimo isti metod koji su koristile neznalice u vrijeme Poslanika islama, s.a.v.a., i drugih poslanika. Pa prema tome, postavljeno pitanje u ovakvom obliku samo po sebi je suprotno metodu časnog Kur'ana.
Odgovor:
Škola Ehli-bejta, koju slijede šije, pratila je i prati one istine i zbilje časnog Kura'na i Poslanikovg sunneta, pa tako obožavanje bilo koga osim Boga smatraju mnogoboštvom i niti jedno drugo biće osim Uzvišenog Boga ne drže utjecajnim u postizanju dobrog ili lošeg, ali značenje ovih riječi nije da mi Božije zakone i njegovu moć poričemo.
Zakon kauzaliteta i nužnosti
Jedan od neporecivih zakona stvaranja je zakon kauzaliteta koji vlada postojećim svijetom. Značenje ovog zakona jeste u tome da je Uzvišeni Bog za svako biće i svaku stvar na ovom stvorenom svijetu propisao dvije odlike, jedna je utjecajnost, a druga primanje utjecaja. Prema ovom čvrstom zakonu, kojeg potvrđuje i časni Kur'an, svako biće dozvolom Božijom i na temelju Božije volje utječe na druga stvorenja, znači da otklanja njihove potrebe, a isto tako prima utjecaje i na taj način uz pomoć drugi bića otklanja svoje potrebe. Glavni i suštinski uzrok svim tim utjecajnostima i primanjima utjecaja je bit Uzvišenog Boga. Ako želimo ostati živi, moramo udisati zrak, konzumirati hranu, piti tekućinu, odmarati se, za obranu od hladnoće, moramo se koristiti sredstvima koja daju toplinu, a za obranu od vrućine moramo se koristiti rashladnim sredstvima, itd. Da li je korištenje tih sredstava suprotno Božijem zakonu i da li se smatra mnogoboštvom (širkom)? Odogovor: Ako vjerujemo da su ta sredstva neovisna i djeluju bez Božije dozvole, onda je to mnogoboštvo, ali ako smo uvjereni da su oni utjecajni i da primaju ujecaj uz Božiju dozvolu i Njegovom voljom onda to sigurno nije mnogoboštvo, već je to razumnost i jednoboštvo.
Pitanje umrlih i posjeta mezarima
Sa gledišta škole Ehli-bejta ako mi od samih umrlih – pa čak i od živih – u neovisnom smislu tražimo pomoć to je mnogoboštvo i zabranjeno je, ali druga je stvar ako od njih tražimo pomoć zato što su oni Božiji prijatelji, a Bog voli svoje prijatelje i prihvata njihovo posredništvo i zauzimanje. Isto kao što su hazreti Jakubu rekli: “O oče, traži oprost za nas!”, na što im je on dao pozitivan odgovor. Ili kada je hazreti Jusuf poslao svoju košulju kako bi bila svjetlost očevim očima i kao bi one progledale. Ili kada Uzvišeni Gospdar kaže poslaniku Muhammedu: “Bog ih neće kazniti dok si ti među njima.” Sve je to iz jednog razloga – da bi se ljudi podsjećali na Boga i Njegovu Uzvišenost. Ako se zastava jedne države – u stanju kada je to samo komad platna – omalovažava ili spali, zašto se ljudi te države naljute i spremaju na osvetu? Da li platno toliko vrijedi? Naravno da ne, već kada je to platno postala zastava, onda je ona simbol i identitet jedne države. Pa ako je poštovanje prema zastavi poštovanje prema narodu i poniženje prema njoj jeste kao poniženje prema državi i narodu.
Zašto neke sunnije ne vole šije?
Ovo pitanje ima različite uzroke:
• Prvo: Neka ophođenja pojedinih šija naspram sunija nisu dobra i pohvalna onda je, prirodno, i njihova reakcija negativna.
• Drugo: Mi načelno ne pravimo razliku između nekih pitanja. Ako jedan član neke porodice ponizi nekog člana iz neke druge porodice ili mu opsuje, onda se prekidaju veze sa cjelokupnom porodicom i dolazi do mržnje i neprijateljstva u stanju kada je razumski, šerijatski i zakonski kriva samo jedna osoba. Isto ovo nažalost događa se među vjerskim školama učenja.
• Treća stvar: Korijen ovog neprijateljstva leži u neznanju. Vjerske škole se međusobno ispravno ne poznaju i sude na osnovu “rekla–kazala”.
• Četvrta stvar: Korijen nekim neprijateljstvima je u svjesnosti neprijatelja i neosvješćenosti prijatelja, jer neprijatelji islama znaju da jedinstvom muslimana neće ostati mjesta za vladanje nad njima i koloniziranje. Pa prema tome, jedan od najboljih načina je stvaranje sukoba, neprijateljstva i mržnje među muslimanima i njegovim vjerskim školama. Časni Kur'an kaže: Ti njih vidiš zajedno i složne, ali unutar njih postoji razilaženje, a uzrok njihovog sukoba je nedostatak razumske percepcije i racionalizma.
Možemo reći da je korijen svih neprijateljstava u dvije stvari; neznanju i gluposti, te zavjeri neprijatelja. Zbog toga, Poslanik islama, s.a.v.a., kaže: “Dvije grupe su mi slomile kičmu; jedni su nebogobojazni učenjaci, a druga nerazumni pobožnjaci.”
Molim Uzvišenog Boga da oboje (vjeru i znanje) podari svim islamskim društvima!
Koja je veza između mjeseca i islama – pojasnite na što ste mislili,!
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh