Koliko ima Allahovih imena, neko kaže 99 a neko 100, ništa ne razumem, ako sam dobro razumeo za neke skupine jedno Allahovo ime je višak, a za drugu skupinu jedno Allahovo ime fali. Molim vas pojasnite mi ovo???
1 Odgovor
U ime Boga,Milostivog,Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
O Božijim imenima mora se raspravljati iz nekoliko uglova da bi ispravno shvatili Božije riječi: Zovite Boga Njegovim lijepim imenima! i na koji način treba podsredstvom Njegovih lijepih imena tražiti ispunjenje želja.
a) Šta je smisao lijepih Božijih imena?
Prva istina koju svaki čovjek u dubini svog bića osjeti jesu ovisnost i siromaštvo, tj. on zna da ima potrebe. Za odnos sa vanjskim svijetom treba moći i sredstva kao što su oko, uho, ruka, noga, osjećaji i slično. Za opstanak treba zrak, hranu, mjesto za stanovanje, odmor, san i slično. Ima potrebu da zavoli i da bude voljen, ima potrebu da se zaljubi u lijepo, a isto tako ima potrebu da se njega neko zaljubi i da pokaže svoju ljepotu. Na tom tragu utvrđuje da mora postojati zbilja koja će ispuniti njegove potrebe, i u konačnici taj niz njegovih potreba stiže do jednog Bitka, do Zbilje koja nema nikakvih potreba i to može biti samo Uzvišeni Bog. Upravo na ovu istinu ukazuje i časni Kur'an kada kaže:
O ljudi, vi ste siromasi, vi trebate Allaha, a Allah je nezavisan i hvale dostojan. (Fatir, 15)
b) Shvatanje Božijeg gospodstva i potreba za njim
Upravo ovaj urođeni osjećaj među ljude i ljudska društva je unio vjerovanje i uvjerenost u Božije Gospodarenje cijelom kreacijom. Iako je ovo uvjerenje proizašlo iz zdravog fitreta s vremenom je zastranilo i različite skupine vjeruju u izvanmaterijalnu moć i svaka za sebe je izabrala posebnu vjeru i ideologiju. Međutim, sva vjerovanja i uvjerenja se svode na jedno, a to je da mora postojati Snaga i Zbilja izvan čovjekove biti i svijeta koja će dati odgovor na potrebe svih bića.
c) Općenitost potrebitosti
Kada čovjek u sebi osjeti potrebe i zadovoljava ih uz pomoć drugih bića, on vidi da su i ona baš poput njega ovisna, da trebaju zrak, hranu, mjesto, ljubav i da svoje potrebe ostvaruju uz pomoć zbilja izvan sebe. Pa prema tome, svi dijelovi svijeta i svi ljudi do posljednjeg prstena tog lanca moraju stići do prstena koji nema nikakve potrebe, a koji ispunjava sve potrebe. Kada On nema nikakvih potreba, a zadovoljava sve vrste potreba svijeta i čovjeka, On ima Melk (posjedovanje) što znači da je sve u svom bivstvovanju i opstanku o Njemu ovisno te ima Mulk (vlast), znači da posjeduje snagu kojom je sve stvaranjem podređeno Njegovoj zapovijedi i presudi. Prema tome, Uzvišeni Bog je bogat po biti, a mi smo siromašni po biti.
d) Sva savršenstva pripadaju Njemu
Svako savršenosto koje se može zamisliti kod čovjeka ili nekog drugog bića je od Uzvišenog Boga. Takvi su život, znanje, vid, snaga, sluh, opskrba, čast, itd. Pa prema tome, On je Opskrbljivač, Milostivi, Snažni i Plemeniti, Mudar, itd. Spominjanjem bilo kojeg Božijeg svojstva odriče Mu se nedostatak. To je upravo najjednostavniji način za dokazivanje imena i svojstava Božijih kojem nas je podučio časni Kur'an i koji Ga je predstavio kao Apsolutnog Posjednika.
Koja je definicija Božijih imena i svojstva?Postalo je jasno da Bogu odričemo sve nedostatke kao što su smrt, siromaštvo, uniženje, neznanje, nasilje, itd. A svaki od ovih nedostataka nalazi se nasuprot savršenstvu, tj. drugim riječima, kada negiramo smrt dokazujemo vječni život. Kada kažemo da nije neznalica, to znači da je On Apsolutni znalac. Isto je i sa ostalim svojstvima, jer se odricanje u biti vraća potvrđivanju. Isto tako treba znati da su Božija svojstva i imena kao što su znanje, život, snaga, itd. čisti od nedostataka koji postoje u ovim svojstvima kada se pripisuju čovjeku, jer znanje kod čovjeka je ograničeno, a kod Boga neograničeno. Život čovjeka i svih bića je ograničen, ali je kod Boga neograničen.
Podjela Božijih svojstavaBožija svojstva i imena mogu se podijeliti na različite načine.
Podjela na svojstva koja su jednaka Njegovoj Biti (znanje, snaga, život) i svojstva koja to nisu, već se pridodaju Biti (opskrbljivač, stvoritelj) te druge podjele koje možete pronaći u knjigama tefsira, kelama i hadisa.
Prvo, ne postoji razlika između Božijih imena i svojstava, već se samo radi o tome da svojstva ukazuju na neko od značenja kojima je opisana Božija Bit. Primjerice, kada kažemo: “O Znalče, o Moćni”, i sl. ustvari želimo reći: “Bože koji imaš znanje o tome što od Tebe tražim” ili “Bože koji imaš snagu nad onim što od Tebe tražim”. Iz ovoga postaje jasno da mi svoje potrebe poredimo sa Božijim svojstvima, a svaka naša potreba ili želja odgovara Njegovom svojstvu ili imenu. Pa prema tome, Božija svojstva su posrednici između Božije Biti i Božijih stvorenja jer u konačnici sve što postoji je očitovanje Njegovih svojstava i lijepih imena. Kada se razbolimo koristimo Njegovo ime “Onaj koji daje ozdravljenje” ili kada se izgubimo koristimo se imenom “Onaj koji upućuje na Pravi put” i tako sve naše potrebe ispunjavamo uz pomoć odgovarajućih Božijih imena. Kada časni Kur'an iznosi istine ili zakone, na kraju ajeta spominje Božije ime koje odgovara baš tom ajetu. Božija imena su različita sa aspekta širine i ograničenja i upravo na osnovi tih razlika različita su i gledišta o njihovom broju, a u časnom Kur'anu ih se spominje 127. Neka od njih su: Bog, Vječni, Sveznajući, Koji prima pokajanje, Koji divno stvara, Koji sakuplja, Jedini, Prvi, Posljednji, Očiti, Skriveni, Plemeniti, Uzvišeni, Kome pripada veličanstvo i čast, Osvetnik, Koji obilno daje nafaku, Bogati, Koji prašta, Koji je zahvalan, Mudri, Milostivi, Samilosni, Strpljivi, Koji ne ostaje dužan, Koji prima molbe, Upravitelj, Dobri, Silni, MOćni, Koji pazi i izdržava, Koji voli, Koji upućuje na Pravi put, itd.