možete li napisati nešto o kamenu akik?
hvala unaprijed,Allah vas nagradio
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu,
Jedno od osnovnih zakonitosti koje u životu moramo da poznajemo jeste to da dijelovi Ovog svijeta imaju međusobni uzajamni uticaj. Znači, svaka stvar i stvorenje na Ovom svijetu ostavlja utisak i trag na druga stvorenja, i prima trag i uticaj drugih stvorenja i stvari. Ovo je jedan opći zakon. Svi naučnici svijeta, na osnovu naučnih istraživanja prihvataju ovaj zakon. Međutim, Kur'an je otišao više od istraživanja naučnika prirodnih naukama, te ustvrdio da moral i djela čovjeka imaju vrlo blisku vezu sa događanjima u svijetu. Jedna laž, jedno nenamjerno blaćenje, jedna nepravda i oduzimanje prava drugima ili neobraćanje pažnje na vjerske propise moguće je da čovjekov miran život pun blagoslova pretvori u gorući i zapaljivi džehennem. Ili obratno, samilost prema jednom siromahu, ljubav iskazana prema jednom jetimu, vršenje jednog pravednog djela, iskreno obavljanje dva rekata može osobu ili čak društvo da odvede do savršenstva i sreće.
Na osnovu ovog naučnog i kur'anskog pravila možemo reći: “Akik ili na bosanskom jeziku karneol je jedna od stvorenih stvari i ima uticaj na svijet. Neki od tih uticaja su spomenuti u našim islamskim predajama. Kao što posjedovanje karneola za vrijeme putovanja uzrokuje sigurnost. Ili uzrokuje otklanjanje depresije i tjeskobe kod čovjeka. Čak se prenosi da je jedne prilike osoba došla kod Poslanika, s.a.v.a., i požalila se na lopova koji joj je na putu odnio cijelu imovinu. Poslanik, s.a.v.a., mu reče: „Zašto nisi imao prsten s karneolom? On čovjeka čuva od svakog zla“. Također se prenosi da je hazreti Musa, a.s., kada je bio na brdu Tur i molio se, pogledao zemlju i iz nje se pojavila svjetlost, iz koje je stvoren kamen karneol (akik – عَقِيق). Predaje o uticaju i osobinama ovoga kamena su mnogobrojne.
Potrebna napomena:
Ovdje je moguće da neko postavi pitanje da li su ove izjave i priče na neki način širk prema Uzvišenom Bogu, ili neargumentovane riječi koje su novotarija i praznovjerja. U odgovoru na ovo kažemo da je to što sve stvoreno ima svoj utjecaj nešto neopovrgljivo. Kao što je utjecaj i djelovanje vode da otkloni žeđ kod čovjeka i da napoji životinje i biljke. Da li možemo za ovo reći da je širk?! Lijekovi liječnika otklanjaju bolove i bolesti, a sport čini tijelo jakim i otpornim na njih, kiša daruje biljkama, stablima i čitavom svijetu prirode život i veselost, i sprečava ugibanje i sušenja, a Sunce daje toplotu i svjetlost i ima mnoštvo drugih osobina, a Mjesec ima dužnost regulisanja plime i oseke mora.
Ako bi neko rekao da ovi uticaji pripadaju samim stvorenjima tada su njegove izjave nelogične, nenaučne i uprljane širkom. Jer, kada je život i postojanje ovih stvorenja vlasništvo Uzvišenog Boga, i sva stvorenja su jedna Njegova volja, tako su i njihovi uticaji i osobine vlasništvo Boga samoga i sa Njegovom dozvolom ostavljaju uticaj i trag i primaju djelovanje.
Međutim, ako neko vjeruje da su svi utjecaji Allahovo vlasništvo, isto kao što su stvorenja koja ostavljaju uticaj Njegovo vlasništvo i da je Allah, dž.š., na osnovu zakona stvaralački i šerijatski čovjeku i ostalim stvorenjima dao do znanja da se život i Kreacija i utjecaji njihovog postojanja moraju odvijati ovim putem, a mi po Njegovom naređenju i dozvoli možemo da djelujemo – ovo ne samo da nije širk, već je sami tevhid i monoteizam.
Znači činjenje širka ili posjedovanja tevhida uslovljeno je načinom čovjekovog gledanja na stvorenja i njihove uticaje. Ako ih smatra nezavisnim, što u postojanju što u uticaju tada je počinio širk i njegovo vjerovanje je praznovjerje i nije naučno utemeljeno. Ali, ako bi njegovo uvjerenje bilo da su uticaji od Boga Uzvišenog, tada je njegovo vjerovanje monoteističko i naučno, pa se sklonio od širka i šejtana, a približio se Uzvišenom Bogu.
Ali ako bi rekao da ove izjave nisu naučne i da danas nema mjesta takvim izjavama, tada su njegove riječi nenaučne, a hiljade i hiljade naučnih zakona učvršćuju takvo vjerovanje. Zar jutarnji proljetni povjetarac ne čini da cvjetovi, biljke, vrtovi i šume procvjetaju?! Zar jesenski vjetar ne čini da se cvjetovi osuše, da stabla ostanu bez lišća, da biljke požute i da odnosi ljepotu šuma?! – Kakva je razlika između jutarnjeg proljetnog povjetarca i jesenskog vjetra?! Znači, vrijeme, mjesto i ostali uslovi mogu promijeniti uticaje i osobine jednog stvorenja.
Nadam se, draga sestro, da sam Vam odgovorio na pitanje tako da ste i Vi zadovoljni, a i Uzvišeni Bog da ga prihvati. Ukoliko budete imali još pitanja na ovu temu slobodno nam se obratite.
Ostavljam Vas u okrilju Božijem.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.