Značaj mjeseca ramazana
Etimološki naziv mjeseca Ramazana, ramadan dolazi od korijena riječi remeda, što znači čišćenje čovjeka od svih grijeha. Uzvišeni Bog, Koji je tu da stalno oprašta i Koji je tu da stalno daruje, za Sebe je odredio jedno posebno razdoblje ili mjesec u kojem će ova Njegova svojstva dobiti poseban značaj i Njegove odredbe se provoditi u Kreaciji. Oprost je jedan od osnovnih ciljeva kojim sigurno teže svi muslimani. Upravo zbog toga je i praksa da svaki musliman, prije bilo kakve druge molbe upućene Allahu, najprije traži oprost, pa tek onda sve ostalo. Ako je čovjeku dato sve, osim oprosta, onda kao da mu ništa nije ni dato. Uz lišenost Božije pažnje, dakle, uz ulazak u džehenemsku vatru, kakvog smisla i značaja mogu imati i sve ostale blagodati? Opraštanje nije samo prelazak preko vanjskih grijeha koje mi rukama, nogama, očima učinimo, jer – uočili ste – svi poslanici su tražili od Boga oprost prije svega ostalog, iz čega se može zaključiti da oprost ima šire značenje, da obuhvata više pitanja i da ima svoju sadržajnu i slojevitu dubinu.
Božiji oprost stalno se izlijeva na Njegove robove, a u mjesecu Ramazanu je pravi ljetni pljusak. Zbog toga bismo se trebali što bolje upoznati sa mjesecom Ramazanom i njegovom vrijednošću, jer ta spoznaja izaziva u nama pojačanu želju da što spremniji u njega uđemo i da što više ljudi privučemo, da ga svima učinimo još milijim. Ramazan ne treba ljudima predstavljati kao nešto teško i opterećujuće. Zapravo, treba im ga omiliti u srcima i da po njegovom isteku oni osjete žal. Jer ako tako ne razumijemo ovaj mjesec, počet ćemo misliti da Ramazan predstavlja samo mjesec u kojem podnosimo glad i trpimo žeđ. Čovjek koji se nađe u jednom prekrasnom vrtu sigurno ne želi nikada iz njega izaći, dakle, ne želi napustiti jedno tako lijepo mjesto. Takav čovjek je stalno u strepnji da ne dođe vrijeme kad će morati izaći iz tog lijepog vrta.
Sejjid Muhammed Dževad Veziri, U iščekivanju ramazana, Fondacija „Mulla Sadra“, Sarajevo, 2010., preveo s perzijskog: Amar Imamović