Pijenje opojnog pića (hamr)
Zabrana pijenja opojnog pića
ـاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنصَابُ وَ الْأَزْلَـامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
O vjernici, ono što opija, i kocka, i kumiri, i strelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli šta želite.[1]
Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Neće se nikad sastaviti opijajuće i vjerovanje u unutrašnjosti ili srcu čovjeka.“[2]
Uloga opojnog pića u razvratnostima
Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Opojno piće je zbir grijeha, majka zala i ključ svekolikog zla.“[3]
Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Sve zlo se skupilo u jednoj kući, a njezin ključ je pijenje opojnog pića.“[4]
Zabrana sjedenja za stolovima za kojima se pije opojno piće
Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Ko vjeruje u Boga i u Sudnji dan neka ne sjeda za sto za kojim se pije opojno piće.“[5]
Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Proklet je onaj ko dobrovoljno sjeda za sto za kojim se pije opojno piće.“[6]
Način oživljenja onoga ko pije opojno piće
Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Onaj koji se stalno opijao, na Dan stajanja će biti priveden, oči njegove će biti okrenute tako da će se ukazati bionjače, a lice njegovo crno; usta će mu biti nakrivljena na jednu stranu, a njegova slina će curiti.“[7]
Poticanje na napuštanje opojnog pića makar to i ne bilo u ime Boga
Imam Zejnul-Abidin je prenio od hazreti Alija, mir s obojicom, da mu je Allahov Poslanik, s.a.v.a., rekao: „…O Alija, ko ostavi opojno piće zarad nečeg drugog, osim Boga, Bog će ga napojiti zapečaćenim napitkom.“ Hazreti Alija, mir s njim, je upitao: ‘Zarad drugog, osim Boga?!’ Odgovorio je: ‘Da, Boga mi, čuvajući sebe (svoje zdravlje)!'“[8]
Izvor: Muhammedi Rey Šehri, Mudrosti Vjerovjesnika islama 2, Fondacija “Mulla Sadra”, Sarajevo, 2012., sa arapskog preveli: Mehmedalija Hadžić i Samed Jelešković
[1] El-Ma'ide, 90.
[2] Džami‘u-l-ahbar, str. 429, predaja 1199.
[3] Džami‘u-l-ahbar, str. 425, predaja 1186.
[4] Džami‘u-l-ahbar, str. 423, predaja 1176.
[5] El-Hisal, str. 164, predaja 215.
[6] El-Mehasin, sv. 2, str. 414, predaja 2453.
[7] Sevabu-l-a‘mal, str. 290, predaja 4.
[8] El-Fakih, sv. 4, str. 353, predaja 5762.