Sa aspekta časnoga Kur'ana zemlja ili društvo ne srljaju u smutnju osim putem fitreta. Kada kažemo putem fitreta mislimo na posebnost na osnovu koje je Uzvišeni Allah stvorio čovjeka. Dakle, fitret, to znači poseban vid stvaranja. Uopće gledano svaka religija od Boga spuštena, dakle religija koja ima Knjigu, bez obzira u koje vrijeme da je bila spuštena, u sebi sadrži i podrazumijeva put fitreta. Razlika koja postoji jeste u načinu na koji se fitret manifestira gledano kroz dimenziju vremena. S obzirom na ovu činjenicu sve što više idemo naprijed fitret ima više sklonosti i predispozicije za manifestiranje, a sve što se više vraćamo unazad ovaj potencijal je slabiji. Na osnovu ove računice u svakom vremenu vjera je objavljivala zakone fitreta upravo u onoj mjeri u kojoj je fitret među ljudima bio spreman na manifestiranje. Kur'an Časni kaže:
فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ
Pa upravi lice svoje čistoj vjeri, to je fitret na osnovu kojeg je Allah ljude stvorio, nema promjene u Allahovom stvaranju, to je vjera postojana, ali većina ljudi ne zna.[1]
Primjećuje se da Uzvišeni sa potpunom izričitošću u ovom časnom ajetu vjeru (din) predstavlja putem stvaranja, i kaže da je din ustvari fitret na osnovu kojeg je stvoren čovjek, pored čega se naglašava da u stvaranju Božijem nema promjene. Što na kraju ajeta biva sumirano ukazivanjem na to da fitret i nepromjenjivost predstavljaju postojanu vjeru, međutim, većina ljudi nije svjesna te činjenice. S druge strane u Kur'anu se kaže:
إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ
Zaista kod Allaha prava vjera je Islam.[2]
[1] Ar-Rum: 30.
[2] Ali-‘Imran: 19.