Svijest o Bogu (takva)

Poticanje na svijest o Bogu 

وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى ءَامَنُواْ وَ اتَّقَوْاْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَـات مِّنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَلَـكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَـاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ

A da su stanovnici sela i gradova vjerovali i svijest o Bogu imali, Mi bismo im blagoslove i iz neba i iz zemlje slali, ali, oni su poricali, pa smo ih kažnjavali za ono šta su zaradili.[1]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Onaj ko bude opskrbljen sviješću o Bogu, opskrbljen je dobrom Ovoga i Onoga svijeta.“[2]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., savjetujući Ebu Zerra, rekao je: „Preporučujem ti svijest o Bogu jer je ona glava svega.“[3]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Najveća pamet je svijest o Bogu, a najveća nerazumnost je griješenje.“[4]

Svijest o Bogu je ključ počasti

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثَى وَ جَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَ قَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

O ljudi, Mi vas od jednog muškarca i jedne žene stvaramo, i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji u Allaha je onaj koji Ga stalno ima na umu. Allah, uistinu, sve zna i nije Mu ništa skriveno.[5]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Zaista, vaš Gospodar jeste jedan, vaš otac jeste jedan, vaša vjera jeste jedna i vaš vjerovjesnik jeste jedan; Arap nema prednosti nad nearapom, niti nearap nad Arapom, ni crveni nad crnim, niti crni nad crvenim, osim po svijesti o Bogu.“[6]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je, kada je u godini oslobađanja Mekke ušao u Hram, a s njim su bili Fadl ibn Abbas i Usama ibn Zejd, potom izašao i uhvatio se za halku na vratima, rekao: „Hvala Bogu, Koji je Istinu saopćio robu Svome, izvršio obećanje Svoje i sam porazio saveznike! Zaista, Bog je uništio oholost Arapa i njihovo hvalisanje precima svojim. Svi ste vi od Adema, a Adem je od zemlje; najugledniji u Boga je onaj među vama koji je najviše svjestan Boga.“[7]

Onome ko ima svijest o Bogu, On će izlaz dati

ذَلِكُمْ يُوعَظُ بِهِمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا * وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَىْءٍ قَدْرًا

…To je savjet za onoga koji u Allaha i u Drugi svijet vjeruje – a onome koji ima svijest o Allahu, On će izlaz naći i opskrbiće ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta. Allah će, zaista, ispuniti ono šta je odlučio; Allah je svemu rok već odredio.[8]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Da su se Nebesa i Zemlja sklopili nad Božijim robom pa se on istinski Boga pobojao, njemu bi Bog, sigurno, iz njih našao olakšanje i izlaz.“[9]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., proučivši ajet: Onome ko ima svijest o Bogu, On će izlaz naći, rekao je: „Izlaz iz sumnjivih stvari Ovoga svijeta, iz smrtnih muka i nevolja Dana stajanja.“[10]

Ono šta donosi svijest o Bogu

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao: „Zaista, svjesni Boga su oni koji se boje Boga zbog onog zbog čega se ne treba Boga bojati iz straha da se ne zapadne u ono što je sumnjivo.“[11]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je, savjetujući Ebu Zerra, rekao: „O Ebu Zerre, čovjek neće biti od onih koji su svjesni Boga sve dok ne bude svodio račun sa samim sobom strožije od svođenja računa ortaka sa svojim ortakom, da bi saznao odakle mu ono šta jede, šta pije i šta oblači, da li je to iz dozvoljenog ili iz zabranjenog.“[12]

Istinska svijest o Bogu 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَ لَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ

O vi koji vjerujete, bojte se Allaha onako kako se treba bojati i umirite samo kao muslimani.[13]

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao da Božije riječi: „Bojte se Allaha onako kako Ga se treba bojati“ – znače: „Da Mu se bude pokorno tako da Mu se ne bude neposlušno, i da Ga se stalno prisjeća, tako da se On nikad ne zaboravi.“[14]

Izvor: Muhammedi Rey Šehri, Mudrosti Vjerovjesnika islama 2, Fondacija “Mulla Sadra”, Sarajevo, 2012., sa arapskog preveli: Mehmedalija Hadžić i Samed Jelešković


[1] El-A‘raf, 96.

[2] Kenzu-l-‘ummal, sv. 3, str. 91, predaja 5641.

[3] Me‘ani-l-ahbar, str. 334, predaja 1.

[4] El-Emali li-s-Saduk, str. 576, predaja 788.

[5] El-Hudžurat, 13.

[6] Kenzu-l-‘ummal, sv. 3, str. 93, predaja 5655.

[7] Miškatu-l-envar, str. 120, predaja 283.

[8] Et-Talak, 2-3.

[9] ‘Uddetu-d-da‘i, str. 286.

[10] Medžme‘u-l-bejan, sv. 10, str. 460.

[11] Mekarimu-l-ahlak, sv. 2, str. 376, predaja 2661.

[12] Kenzu-l-‘ummal, sv. 3, str. 699, predaja 8501.

[13] Ali ‘Imran, 102.

[14] Ed-Durru-l-mensur, sv. 2, str. 282.

Pitanja i odgovori