0 Comments

Poštovani,

nedavno sam imao žestoku reakciju dvojice kolega kada sam rekao da je Poslanik, mir neka je s njim i njegovom porodicom, bezgrješan. Pozvali su se, očekivano, na prve ajete sure ‘Abasa (“On se namrštio i okrenuo…”). Kada sam odgovorio da se ajet odnosi na Ebu Bekra, rekli su mi da je to nemoguće, jer u nastavku sure drugo lice kojem se obraća Bog može biti samo Poslanik, mir s njim i njegovima.

Uistinu, u prijevodu Kur’ana, a vjerujem (nažalost, ne znam arapski) i u originalnom Tekstu, jeste u pitanju drugo lice. Slušao sam predavanje uvaženog Muhammed Baqir Qazwinija, koji je objasnio da su neki ajeti, kojima se Uzvišeni Stvoritelj obraća Poslaniku, mir s njim i njegovima, kao drugom licu zapravo poruka ne njemu lično, nego nama, njegovim sljedbenicima. Betz onzira što mi je objašnjenje Qazwinija prihvatljivo, želim biti objektivan i reći da se ono može svrstati u interepretaciju, jedno od mogućih, odnosno ne i jedino ispravno tumačenje.

Da li je moguće dati uvjerljiviji dokaz da se namrštio Ebu Bekr, a ne Božiji miljenik, mir s njim i njegovima? Uvjerljiviji na lingvističkom nivou ili na neki drugi način?

Es-selamu alejkum

Moderator je objavio odgovor 11 Juna, 2024