Essalamu alejkum we rahmetulah,
Ja sam udovica i imam sina, ali mi ga roditelji muža ne bi dali da ga povedem sa sobom i odem. Ponovna udaja je ovdje sramota, a da odem bez sina ne mogu. Šta da radim, pomozite mi. Unaprijed hvala.
1 Odgovor
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Poštovana sestro!
Prije svega, ponizno molim Uzvišenog Allaha da vas pomogne u ovom problemu, kako biste mogli da se spasite, u okrilju svijetlih propisa islama i snagom vlastite odluke i izbora. Ukratko vam šaljem nekoliko riječi, za koje se nadam da će biti od koristi, ako Bog da.
Skrbništvo djeteta nakon smrti oca
Ovo pitanje je jedno od pravnih pitanja koje sa stanovišta Kur’ana imaju posebne zakone i propise, a također i ovosvjetske zakone svake zemlje. Zato, vi učinite putem zakonskih institucija ono što vam zakon vaše zemlje dozvoljava, i sigurno ćete uspjeti, iako je potrebno uložiti dosta truda.
Sramota ponovne udaje
Ponovni brak je – onoliko koliko je u očima ljudi tog područja sramota, toliko lijepo, pohvalno i vrijedno djelo u očima Uzvišenog Boga i Njegova poslanika, i ima mnoge materijalne i duhovne nagrade. Zato se vi svrstajte u red Božijeg poslanika i Kur’ana i završite ove nelogične sramote. A ako nađete odgovarajuću osobu, obavezno se udajte. Žene mnogih ashaba Božijeg poslanika su se preudale nakon smrti ili pogibije svojih muževa. Prije dolaska Poslanika, žene udovice su imale vrlo sramotan i težak život, ali je Božiji poslanik svojim dolaskom okončao ove sramotne zakone. Stoga, vi se premjestite u red Allahov i Poslanikov, i privucite sebi njihovu pohvalu, okončajte ova uvjerenja koja su ljudska sramota i budite sigurni da će vas Allah pomoći i sačuvati vam obraz. I ne obazirite se na ove pogrešne običaje. Tako, oslanjajući se na Boga i sebe, udajte se!
Logika razuma i osjećaja, koju izabrati?
Poštovana sestro, vi se danas nalazite između dvije logike i dva djela, gdje jedno morate izabrati:
Ostati pored sina, ne udati se i imati neizvjesnu budućnost,
Otići bez sina, udati se i srediti svoj život.
Prvi dio je logika koja je nastala iz majčinskih osjećaja i ljubavi, koja će nestati i ugasiti se prolaskom godina i odrastanjem vašeg sina. Nakon nekoliko godina, vaš sin će odrasti i oženiti se, a vi ćete opet ostati sami s neizvjesnom budućnošću i imat ćete hladan život bez životnog saputnika. E, tada ćete se kajati zbog vašeg djela, a od tog kajanje neće biti koristi za vas.
Ali, ako izaberete drugu mogućnost, udate se i ostavite dijete kod rodbine, inšallah on će s Božijom pomoći odrasti i steći zakonske godine gdje ćete se susresti i imati lijep zajednički život, zbog kojeg se nećete kajati. Znači, ono što je logika razuma jeste alternativa i izbor koja nadilazi osjećaje.
Ovo je sve općenit govor, a kakvi su vaši uslovi, to ne znam i ne mogu suditi o tome. Na vama je da vaše uslove usporedite sa općim zakonom i da donesete konačnu odluku. Ali znajmo, da nikada razumu i razumnom izboru ne dajemo prednost nad osjećajima i izboru osjećaja, jer ćemo sigurno nanijeti štetu. Isto tako, ne smijemo izostaviti uzimanje u obzir društvenih običaja, gdje ćemo također ako ih izostavimo nanijeti štetu. A ako bi čovjek u odabiru štete ili koristi odabrao štetu, jasno je da će se ona umnožiti i nadodati, a nikakav razum i vjerozakon takvu dozvolu nije dao čovjeku. Od Uzvišenog Boga tražim da vam podari uspjeh, a za rješavanje vašeg problema ću činiti dovu!
Napomena na kraju
Ako bi ste mogli sa lijepim islamskim moralom, polahko i sa korištenjem čistih, ljudskih osjećaja da pridobijete porodicu vašeg supruga da vam preda sina, sigurno ste uspjeli, a ovo je moguće postići. Samo, moramo ispravno razmišljati i pronaći ispravne i pogodne načine rješavanja. Saradnjom velikana obje porodice, sa malo strpljenja, činjenjem dove i oslanjanjem na Boga, sve je moguće da se riješi.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.