Selam.. Ja volim Gospodara i volim da ga velicam i hvalim. ali nemam neke privlacnosti prema namazu. cak imam i osjecaj kada klanjam da jedva cekam da zavrsim,u namazu me hvata neka nelagoda. ne znam zasto imam takav osjecaj,i bojim se kazne zbog toga… kako da to promjenim,kako da uzivam u namazu?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Namaz je najvrjednije sredstvo pomoću kojeg se stvara odnos između čovjeka i Boga, a čovjek koji voli Boga treba voljeti i sredstva kojima će se približiti Voljenom. Baš kao što ste i sami rekli, namaz je težak i donosi bezvoljnost, ali ne za sve robove već samo za one koji ne poznaju vrijednost tog bisera i njegove pojedinačne, društvene, materijalne i duhovne ljepote te nisu postali bliski s njim. Moguće je da čovjeku postane blizak ovaj uzvišeni čin šaputanja s Bogom, postepeno i uz veliku pažnju te da nestrpljivo iščekuje vrijeme namaza i susret s Bogom. Spomenut ćemo nekoliko korisnih stvari iz islamskih predaja pomoću kojih možemo postići ovu sklonost, u nadi da će Uzvišeni Bog u njima dati pozitivne posljedice kako vama, tako i nama te da budemo od istinskih klanjača.
1. Određivanje vremena za namaz. Deset minuta prije samog namaza odredite vrijeme namaza i kažete da je to posebno vrijeme za namaz. Ostavite sve druge poslove. Budite ustrajni obavljati namaz u vrijeme koje ste za njega predvidjeli.
2. Bliskost sa Bogom. Nekoliko minuta prije namaza razmislite o tome kako želite biti bliski s Bogom i s Njime razgovarati. Jasno je da sjedenje s nekim i razgovor zahtijeva posebnu vrstu adaba. Pimjera radi: vi nikada nećete s prijateljima razgovarati okrenutih leđa ili se igrati mobitelom i slično. Bog je uzvišeniji, milostiviji i bliži čovjeku od bilo kojeg prijatelja pa zbog toga treba poštivati adab za vrijeme razgovora s Njim.
3. Pažnja prilikom uzimanja abdesta. Kada želimo klanjati, uzimamo abdest – dakle, moramo biti čisti poput vode. Ako je vanjska čistoća toliko bitna, onda je i unutarnja čistota također važna. Trebali bismo imati čisto srce, a ne dvolično ili drugim riječima: da smo izvana s Bogom, ali srcem i dušom s nekim drugim.
4. Temelj prihvatanja djela. Namaz je stup i temelj vjere, ako bude prihvaćen, bit će prihvaćena i druga vjerska djela. Ali ako bude odbijen i poljuljan njegov temelj, ništa od naše vjere neće ostati. Stoga trebamo učvstiti ovaj temelj.
5. Namaz donosi blagodati i dobro. Najbolje sredstvo pomoću kojeg postižemo dobro i blagodat jeste namaz. On povećava duhovnu i materijalnu opskrbu, a na Sudnjem danu osvjetlit će lice čovjeka pa će Bog, Poslanik islama i svi dugi Božiji poslanici i ugodnici bit zadovoljni klanjačem.
6. Namaz je psihički oslonac klanjaču. Namaz je veza sa Bogom čiji znanje, moć, milost i mudrst su neograničeni. Ako klanjač ostvari bliskost sa bićem čija svojstva su neograničena, on je pronašao vječno utočište i smiraj, pa zar ima išta vrijednije? Neke vlasti, uz svu moć koju posjeduju, tragaju za novim vrstama ugovora sa još jačim vlastima kako bi u slučaju opasnosti po njih mogli od njih očekivati pomoć i oslonac. Da li postoji veća snaga i moć od Boga? Namaz je sklapanje stalnog i neopozivog ugovora sa Uzvišenim Bogom.
7. Namaz i zbilja ljubavi prema Bogu. Sam namaz je iskazivanje ljubavi prema Bogu i povod zaljubljenosti. Namaz donosi užitak i stvara ljubav. Ono je šaputanje i veza između potrebitog i Onog koji ispunjava sve potrebe. Namaz je bliski susret sa Stvoriteljem svijeta. Baš zbog toga, časni Poslanik, s.a.v.a., kaže: “O ljudi, od ovog svijeta volim troje: žene- jer su manifestacija milosti i nježnosti; lijep miris i namaz jer je ono svijetlo mojim očima.” Namaz je svjetlo Poslanikovih očiju i očitovanje svih ljepota i dobroga, a postojanost u namazu čovjeka čini zaljubljenikom. Neka Uzvišeni Bog sve nas učini istinskim zaljubljenicima namaza!
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh