Esselamu alejkum,
Zamolio bih profesora da nam u kratkim crtama i onolikoj mjeri koliko mu vrijeme dozvoljava, predstavi muslimanske odnose u Iranu između većinskih šija i sunijske manjine. Mislim da je pitanje bitno zbog propagandnog materijala koji kruži internetom, gdje su ove dvije skupine predstavljeni kao najveći neprijatelji, da dobijemo odgovor iz prve ruke.
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum
Poštovani pitaoče, uz želje za uspjehom, moram reći sljedeće:
Ako su odnosi između različitih islamskih mezheba, kao što su sunije i šije, temelje na Kur'anu, Poslanikovom sunetu i zdravom razumu, onda ne samo da između njih neće biti problema već će ti odnosi polučiti napredak, jedinstvo i bratstvo, jer sve to (Kur'an, Poslanikov sunet i zdrav razum) presuđuje u korist jedinstva te poziva na ustezanje od svake vrste sukoba. Kada kažem da polučuje jedinstvo, to nije puka parola, već su to riječi koje imaju svoje uporište u nauci, vjeri i iskustvu. Antiteza je uvijek činilac usavršavanja, jer kada tragamo za istinom naučnim putem to za sobom povlači misaoni razvoj čovjeka, umanjuje njegove nedostatke te uklanja zablude, o bilo kojem mezhebu da je riječ.
Nažalost, prijatelji neznalice i neki neobrazovani muslimani – bilo da je riječ o šijama ili sunijama, nema razlike – s jedne strane, te učeni neprijatelji koji mrze islam i Kur'an, a željni su prirodnih bogatstava koja posjeduju islamske zemlje, s druge strane, ovaj činilac razvoja pretvaraju u činilac naučne i tehnološke zaostalosti te međunarodnog nekredibiliteta.
Vezano za Iran, moram reći da sigurno niti od strane šija niti od strane sunija nema nikakvog vrijeđanja. Naravno, postoji mogućnost da to rade neprijatelji pod krinkom vjere. Kroz čitavu povijest muslimani različitih mezheba su vodili miroljubiv suživot, međusobno su sklapali brakove i imali iznimno dobre odnose. Manjine, uključujući sunije, kršćne i jevreje imaju svoje predstavnike u Parlamentu. Po zapovijedi Ajatollaha Hamenia u gradovima gdje žive sunije i šije preko radija, televizije i u džamijama puštaju se dva ezana, znači jedan prema fetvi sunijskih učenja, a drugi prema fetvi šitskih. Za vrijeme rata svi islamski i neislamski mezhebi pomagali su jedni drugima i općenito, ne postoji sukob među njima. Naravno, oni koji u ime šija vrijeđaju sunije sigurno ili nisu šije – već zajednički neprijatelji – ili jesu šije koje nemaju razuma i obratno. I sa sigurnošću znajte da je 99% materijala i klipova na internetu vezanih za ovu temu neutemeljeno, jer ljudi u Iranu (sunije, šije, kršćani i jevreji) žive miroljubivim životom, a njihova sveta mjesta su puna, čak je i predstavnik Vrhovnog vjerskog vođe u crkvi kršćanima držao govor. Dakle, baš kao što sam rekao zajednički neprijatelji postavljaju bombe, ponekad u šitske, a ponekad u sunitske džamije. Kada se dogodi bombaški napad, prilikom identifikacije uvidi se da je jedna žrtva bila šija, druga sunija i da su zajedno u džamiji klanjali namaz.
Stoga, znajte da u Iranu nema vjerskih sukoba i neprijateljstva.