Esselamu alejkum. Koje su bile koristi zrtvovanja Imama Husejna na Kerbeli..opcenito ?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Zahvaljujem poštovanom pitaocu na dobrom pitanju, jer je dužnost svakog muslimana i nemuslimana koji voli da mu život ima aspekt naučnosti istraživanje o velikim povijesnim događajima i o društvu u kojem žive. Događaj na Kerbeli je jedan od onih događaja koji ostavljaju dubok trag na čovječanstvo i on se nastavlja u još širem i dubljem obliku. Uticao je na širok sloj ljudi i zajednica, uključujući muslimane i nemuslimane, na način da su s velikom pažnjom istraživali i analizirali ovaj kulturni događaj. Imao je uticaj na misao čovjeka, duše vjernika, milione zaljubljenika i privrženika u svakom vremenu i na sve naraštaje, na način da je obuzimao cjelokupno njihovo biće, emocije, srce i dušu. Ovakva vrsta događaja terminološki se naziva trodimenzionalna, što znači da je zahvatio povijest i vrijeme, obuzeo dostojne skupine pojedinaca i društava svakog vremena te obuzeo razum i misao, emocije i čitavo biće čovjeka.
Stoga svaki čovjek koji misli i vjeruje mora ovakvu vrstu događaja analizirati kako bi mogao spoznati uzrok posljedica koje je neki događaj ostavio iza sebe. Ono što ukratko možemo reći o žrtvovanju hazreti Husejna na Kerbeli jesu dvije stvari, da bi se pomoću njih spoznala ova velika kultura žrtvovanja i šehadet hazreti Husejna:
1. Ličnost Jezida, odlike i posljedice njegove četverogodišnje vladavine;
2. Ličnost hazreti Husejna, obilježja Ašure i njezine posljedice na vjeru.
Jezid u povijesnim kazivanjima
S moralnog stanovišta, Jezid je – prema pouzdanim povijesnim lancima prenosilaca – bio osoba koja je ispijala vino, nije klanjala namaz i nije pridavala značaj vjerskim pitanjima. U pjesmi koju je spjevao u Šamu jasno je dao da znanja da se ubijanjem hazreti Husejna i Poslanikova Ehli-bejta osvetio za Bitku na Bedru, nakon čega dodaje da se Beni Hašim poigrao s vlašću i narodom jer nikada nije bilo objave, već je to bila samo igra koju je izmislio Beni Hašim.
Jezid i vlast
U razdoblju od četiri godine i nekoliko mjeseci Jezid je prouzrokovao tri velika događaja.
a) Događaj na Kerbeli – ubistvo 72 osobe, među kojima su bili potomci hazreti Husejna, prijatelji i vjernici. Zarobio je porodicu hazreti Husejna. S glavama šehida nabijenim na koplja kružio je selima i gradovima od Kerbele do Damaska. Na ulaznim vratima Šama objesio je glavu hazreti Husejna i nekih pripadnika Beni Hašima.
b) Događaj Hurre
Nakon što su stanovnici Medine saznali za Jezidove postupke, izaslali su skupinu ljudi pod vodstvom Abdullaha ibn Hanzele, poznatog kao Gasilu-l-melaike, u Šam da ispitaju slučaj. Po povratku, ta skupina je obznanila: “O ljudi, tako nam Boga, kada bi se kamenje i kazna s neba spustili na nas, bilo bi to zasluženo, jer živimo pod vlašću nekoga ko je odlučan da uništi islam, muslimane i propise vjere, i sve to u ime namjesnika i nasljednika Božijeg Poslanika.” Ljudi su se pobunili i protjerali Jezidovog upravitelja iz Medine. Kada je za to saznao Jezid, zapovjedio je Muslimu ibn Akibeu da s vojskom krene u Medinu kako bi ugušili pobunu stanovnika Medine. S takvom namjerom u pohodu je ubijeno više od deset hiljada ljudi. Njih više od stotinu sedamdeset bili su drugovi Poslanika, bilo je više od sedamdeset hafiza Kur'ana, opljačkana je imovina te je tri dana Jezidova vojska gazila imovinu i čast ljudi Medine. Obeščastili su i Poslanikovu džamiju, ušavši u nju na konjima i mazgama. Te godine više od hiljadu i dvjesto djece rodile su neudate žene, a ona su poznata pod nazivom “djeca Hurre”. Desetine drugih zlodjela također su zabilježene u povijesti.
c) Napad na Kabu
Kada je Jezidova vojska ugušila pobunu stanovnika Medine, krenuli su prema Kabi da bi uhvatili Abdullaha ibn Zubejra, koji također nije položio zakletvu Jezidu. Abdullah ibn Zubejr se sklonio u Božiju kuću, ali su Jezidovi vojnici katapultom napali Kabu, zapalili su njenu zavjesu te je harem zahvatila vatra. Izdata je zapovijed da se ubijaju ljudi u Mekki, ali je uskoro stigla vijest o smrti Jezida pa se vojska razbježala.
Sada zamislite da je osoba takvog morala i s takvom metodom vladanja ostala na vlasti – i to još kao namjesnik muslimana i nasljednik Poslanika – da li bi ostalo išta od islama, Kur'ana, morala i muslimana?
Hazreti Husejn
Kada je Jezid predložen za halifu i kada su došli kod Imama Husejna da mu položi zakletvu, rekao je: “Ako zajednicom muslimana bude upravljao neko kao što je Jezid, onda se muslimani mogu oprostiti od islama i njegovog učenja. Nikada neću položiti zakletvu Jezidu. O ljudi, zar ne vidite da se Božiji propisi ne izvršavaju, a to niko ne sprječava.”
Koristi žrtvovanja hazreti Husejna možemo izložiti u nekoliko rečenica, koje su poznate kao obilježja Ašure izrečena jezikom Imama Husejna i njegovih prijatelja.
1. Očuvanje Božije vjere i prosvijetljene škole Kur'ana.
2. Rasvjetljavanje razlike između vjerske vlasti i vlasti u ime vjere. Da nije bilo ovog pokreta, sve vlasti bi na Sudnjem danu bile predstavljene kao vlasti u ime vjere, a strasti i žudnje tumačile bi se pod imenom vjere.
3. Odbrana uzvišenih ljudskih vrijednosti.
4. Vrijednost šehida i šehadeta; znači da musliman u svakom vremenu ne smije zaboraviti šehadet i odbranu istine.
5. Sloboda. Hazreti Husejn podučio je ljude slobodi do Sudnjeg dana.
6. Traženje istine. Hazreti Husejn je dokazao da se mora u svim uslovima i pred svakim tlačiteljem ustati te braniti i promicati istina.
7. Vrijednost žene u islamskom društvu.
Zarobljeništvom žena, sestara i supruga hazreti Husejnovih prijatelja, dokazalo se da žene mogu promicati vjeru, tumačiti istine te da mogu braniti istinske ljudske moralne i vjerske vrijednosti.
U svakom slučaju, taj događaj je potrebno sagledavati iz različitih uglova kako bi postalo jasno koje su koristi od ovog Božanskog pokreta.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
prof. Akbar Eydi