Islam je vjera dokaza. Ako podržavaš mišljenja onih koji dozvoljavaju posjećivanje kaburova, veličanje mrtvih, upućivanje dova njima, navedi dokaze: Kur’an, sunet ili mišljenje ashaba. Pošto ste vi “pravedni” postavit ćete is like vaše, odnosno rafidijske Kabe na vaš portal.
1 Odgovor
Dragi brate, za pojašnjenje ovih tema navest ću vam nekoliko tačaka i napomena, za koje se nadam da će biti od koristi i da ćemo sakupiti zadovoljstvo Boga Uzvišenog.
1. Posjećivanje mezara i kabura
Sunen Ibn Madže 1. svezak, 114. strana, Indijsko izdanje, u poglavlju „Posjećivanje mezara i kabura“ prenosi sljedeći hadis od plemenitog Poslanika, s.a.v.a. Nakon širenja Islama, on je rekao: „Prije sam vam zabranjivao posjećivanje mezarja, ali sada ih posjećujte jer vas prema Dunjaluku čini nenaklonjenim, a podsjećaju na Kijamet.“
Tirmizi u poglavlju „Dženaze“ 3. svezak, 274. strana sa komentarom Ibn el-Arabija el-Malika, libansko izdanje, nakon ovog hadisa kaže: “Ovaj hadis je ispravan i sahih, i može se po njemu vladati, a učenjaci i ulema u ovom djelu nisu vidjeli prepreku.” Ovakvog mišljenja je i Ibn Mubarek, Šafe'i, Ahmed i Ishak. Znači, sa stanovišta ovog hadisa posjećivanje mezarja i kabura ne predstavlja problem.
a. Posjećivanje mezara Poslanikove majke
Komentar Sahihu-l-Muslima 4. svezak, “Poglavlje o dženazama i posjećivanju mezara“, prenosi se od Ebu Hurejre: “Poslanik, s.a.v.a., je posjetio mezar svoje majke i zaplakao je, i prisutni oko njega su zaplakali. Pa je rekao: ‘Zatražio sam od svoga Gospodara da joj bude oprošteno, i nije mi dozvolio. Pa sam od Njega zatražio da joj posjetim mezar, i dozvolio mi je. Pa posjećujte mezarja. Jer zaista oni vas podsjećaju na smrt.'”
Uz gore navedeni hadis precizno pogledajte i ove izvore koje navodim:
– Sahih Ebu Davuda, 2. svezak, „Poglavlje o dženazama i posjećivanje mezara“ 195. stranica.
– Sunen Ibn Madže, 1. svezak, 114. stranica
b, Poslanikova dozvola
Aiša, slavna supruga Poslanika, s.a.v.a., je rekla: “Poslanik, s.a.v.a., je dozvolio posjećivanje mezara. (Sahih Ibn Madže, 1. svezak, 114. str.)
c. Poslanikovo podučavanje o načinu posjećivanja mezarja
Aiša, Poslanikova supruga je upitala: „Šta treba reći pri ulasku u mezarje?“Poslanik je odgovorio: “Naredio mi je moj Gospodar, da odem u Beki’, i da zatražim oprost za njih.“ „O Božiji poslaniče, kako ću reći?“ Rekao je: „Selam stanovnicima ovih kuća od vjernika i muslimana, Allah se smilovao našim prethodnicima i onima koji su ostali, a mi ćemo se zaista, ako Allah da, vama pridružiti.“ (Sunen Nisai, 3. svezak, 76. str, Sahih Muslim, 3. svezak)
Možete pogledati i u Sunenu Nisai 4. svezak, 76. i 77. strana, i Sunen Ebu Davuda 2. svezak, 196. strana, i Sahihu-l-Muslim 3. svezak, 63. strana, poglavlje „Šta treba reći pri ulasku u mezarje?“ gdje se nalaze riječi koje je Poslanik izgovarao pored mezarja i kabura, i govorio da ih ovako i mi izgovaramo.
d. Posjećivanje Poslanikova, s.a.v.a., mezara
– Knjiga „Ozdravljenje bolesnih kroz posjećivanje najboljih ljudi
Ovu knjigu je napiso Tekijjuddin Sabaki Šafe'i, učenjak iz VIII stoljeća, umro je 756. godine. U njoj je naveo riječi učenjaka u poglavlju „Posjećivanje Poslanikova, s.a.v.a., mezara“.
– Knjiga „Vefaul vefa – وفاء الوفاء“
Ovu knjigu je napisao Semhudi, umro 911. godine po Hidžri. U poglavlju „Pohvalnost posjećivanja Poslanikova, s.a.v.a., mezara“ je naveo riječi različitih učenjaka i hadise.
– Knjiga „ Fikh četiri mezheba“
Ovu knjigu su napisala četvorica učenjaka iz četiri mezheba, a u njoj su naveli mišljenja četvorice imama mezheba, koji su dali fetvu o pohvalnosti posjećivanja Poslanikova, s.a.v.a, mezara, pa tako u njoj stoji: „Posjećivanje Poslanikova, s.a.v.a., mezara je jedan od najvrjednijih pohvalnih poslova za kojeg su spomenuti hadisi. (1. svezak, 590. strana)
Neki od tih hadisa:
„Ko god me posjeti, a namjera njegova od putovanja bude posjeta meni, imam pravo da mu budem šefadžija na Sudnjem danu.“
„Ko god posjeti Kuću (Allahovu), a ne posjeti mene učinio mi je nepravdu.“ Ovaj hadis je Tekijjuddin prenio od 25 učenjaka, muhadisa i hafiza sa raznim lancima prenosioca.
2. Obavljanje namaza
Zamahšeri u svome tefsiru Keššaf, kada je stigao do tumača ovog ajeta: Mi ćemo mjesto ukopa njihova učiniti bogomoljom (Kehf, 21), je rekao: „Tu će muslimani obavljati namaz i tražiti blagoslov s tog mjesta.“
Mekam hazreti Ibrahima, a.s.
Uzmite mjesto na kojem je stajao Ibrahim kao mjesto na kojem će se namaz obavljati! (Bekare, 125)
Dakle, mjesto na kojem je bio Ibrahim, a.s., i poznato kao Mekam hazreti Ibrahima, a.s., uzmite kao mjesto za obavljanje namaza.
Jedne prilike jedan od vladara, Davaniki, započeo je raspravu sa imamom Malikom. Devaniki je upitao imama Malika: „Kada učiš dovu, okrećeš li se prema kibli ili prema Poslanikovom mezaru?“ Malik odgovori: „Zašto da se okrećem od Poslanika, kada je on tvoje i tvoga oca sredstvo. Zato, okreni se prema mezaru Poslanika i učini ga svojim posrednikom i zatraži od njega kako bi se on za tvoje pravo zauzeo.“ (Vefaul vifa fi ahbari dari-l-mustafa, 4. svezak, 137. strana)
a. Namaz majke vjernika Aiše
Ako je nešerijatski klanjati pokraj mezara, kako je Poslanikova žena, Aiša, jedan dio svog života obavljala namaz u prostoriji i pored Poslanikova mezara? I zašto su Ebu Bekr i Omer insistirali da je ukopaju pored Poslanikova mezara, a ne na drugom mjestu?!
b. Namaz hazreti Fatime
Hazreti Fatima, koja je po mišljenju svih mufesira dio Ehli-bejta, i čiju čistoću i čednost je Uzvišeni zagarantovao, i koja je odgajana u okrilju Božijeg poslanika, pa tako historija za nju kaže: – Fatima, r.a., je posjećivala svakog petka mezar svoga amidže, Hamze, i pokraj njegova mezara bi klanjala i plakala.“ (Sunen Bejhaki, 4. svezak, 78. strana i Mustedrek Hakima, 1. svezak, 377. strana).
Hadisa i ajeta i argumena je više od ponuđenog.
3. Kaba
Što se tiče Kabe o kojoj govoriš, ja je do sada nikada nisam vidio niti sam ikada oko nje obilazio niti sam ikada prema njoj namaz obavljao. A što se tiče pripisivanja rafidijama, nadam se da ćeš sutra na Sudnjem danu moći ponuditi odgovor na to, jer ako se svaki pojedinac požali Gospodaru svjetova za ovo blaćenje, da imaju drugu Kabu osim Bejtullahi-l-harama u Mekki, a Poslanika časnoga učine sudijom, mislim da ćeš imati tada težak dan.
Kur'an kaže: Kad ste to jezicima svojim prepričavati stali i kad ste na sva usta govorili ono o čemu niste ništa znali, a vi ste to sitnicom smatrali, ali je ono Allahu krupno. Zašto niste, čim ste to čuli, rekli: “Ne dolikuje nam da o tome govorimo, hvaljen neka si Ti! To je velika potvora!” Allah vam savjetuje da više nikad tako nešto ne ponovite, ako ste vjernici. (Nur, 15-17)
Dragi brate, pokazivanjem slika na televizijskim programima i internet stranicama je moguće svakoga osuditi i oblatiti da ima drugu Kabu, osim one u Mekki.
Zamislimo da je grupa neznalica ili licemjera počinila tako nešto, napravila Kabu, i oko nje obilazila, da li je to vjerski i šerijatski dokaz da se osuđuje i blati jedan mezheb, i to zbog osoba za koje se ne zna da li pripadaju tom mezhebu ili su mu neprijatelji?! Ako vam Kur'an i sunnet to dozvoljavaju, tada ćete primiti nagradu od Uzvišenoga Boga, ali ako vam ne dozvoljavaju ili sumnjate da li imate dozvolu ili ne, makar se sebi smilujte, i ne blatite druge.
Zar Kijamet nije blizu?