Esselamu alejkum. Boraveći u Iranu uvjerio sam se u žalosnu činjenicu da u glavnom gradu ove velike države Teheranu, ne postoji ni jedna jedina sunijska džamija iako tamo živi više od pola miliona muslimana sunija!
Također, u razgovoru sa jednim bratom koga sam upoznao saznao sam za činjenice koje još više zabrinjavaju, o teškom životu sunija u vašoj zemlji. Veliki broj njihove uleme je ubijen, a njihove džamije i medrese postoje u samo šest ili sedam enklava, na rubnim područjima zemlje. Upoznavši se sa još nekim ljudima koji dolaze iz unutrašnjosti, tačnije iz grada Kašan, dobio sam na uvid snimke predavanja uglednih šijskih učenjaka, među kojima je i poznati Širazi koji je u svoje vrijeme bio alam (najučeniji) gdje proglašava Aišu, časnu suprugu Poslanikovu bludnicom i nevjernicom. Zgranut ovim saznanjima, jer sam do tada bio ubijeđen u iskrene namjere Iranaca po pitanju zbližavanja muslimana svih mezheba dodatno sam se raspitao o vjerodostojnosti snimaka i položaju predavača na njima. Brat iz Kašana me je opskrbio i sa snimkom hodočašća na grob ubice drugog halife Omera, te lecima na kojima se poziva na proslavu godišnjice njegova ubistva nazivajući ga sinom nemoralne žene i magarcem. Nakon povratka sa poslovnog puta, u nevjerici sam analizirao spomenuto te odlučio da vas upitam za mišljenje kako razjasniti ove suprotnosti u postupanju šija tamo i van zemlje.
Ukoliko ne dobijem zadovoljavajući odgovor namjeravam o svom trošku umnožiti materijal, te ga dijeliti s ciljem upozoravanja muslimana na ovu skupinu.
1 Odgovor
Zbog pojašnjenja i shvatanja ovakvih pitanja, neophodno je da vam ukažem na neke stvari, i također molim Boga Svevišnjeg i Uzvišenog za sreću upute i za sebe i za sve muslimane svijeta.
A- Vjera definiše autoritete, a ne obrnuto
Ukoliko čovjek naiđe na sukob u razmišljanju, porukama i sadržajima jedne ideologije sa njenim sljedbenicima, u tom slučaju treba se obratiti na adresu ideologije, da bi se uvjerio da li sukob nastaje iz same ideologije ili iz neprakticiranja i odustajanja pripadnika te ideologije od praktičnih i teorijskih načela i pravila. Ovom načelu nas uče Časni Kur'an i Poslanik islama.
Zašto Kur'an razmatra pitanje supruga dvojice Božijih poslanika, Luta i Nuha, a.s.? Između utopljenika u velikom potopu, spominje se i ime Nuhovog sina. Događaj Jakubovih sinova, Jusufove braće, jasno i precizno se iznosi, zašto? Zar nije zbog toga da bi se između ostalog ukazalo ljudima da su porodice poslanika, jedno a da je poslanik drugo? On je poslanik, a oni to nisu. Moguće je da čak i dijete nekog poslanika utemelji svoj život na ideologiji različitoj od ideologije svoga oca poslanika. Ljudi ne trebaju smatrati da ako je on poslanikovo dijete, onda sva njegova ponašanja i djela treba da se smatraju poslaničkim.
Temelji šijskog nauka i ideološkog nazora niti je obrazovao iranski narod niti pomenuti Širazi, niti bilo ko drugi. Temelji šijskog nauka moraju se uzeti od hazreti Alija, koji kada šalje svoga vojskovođu u Egipat kaže: “Malik, ljudi koji se nalaze pod tvojom vlasti ili su ti braća po vjeri ili su poput tebe u stvorenosti, dakle na temelju istovjetnosti iako nisu muslimani ali, ti im moraš biti na usluzi.” Temelje šijskog nauka obrazuje hazreti Sadik koji svojim sljedbenicima u svrhu jačanja i očuvanja jedinstva u Muhammedovom ummetu naređuje: “O šije, znajte da onaj od vas ko radi očuvanja vahdeta, sloge i razumijevanja klanja namaz za sunijskim predvodnikom džemata, imat će nagradu za to djelo kao da je klanjao za Poslanikom.” Dakle, u skladu s navedenim, nikada ponašanje pristalica neke ideologije ne treba uzeti za mjerilo vrijednosti te ideologije. Svakako, ukoliko se ne ponašaju ispravno i ukoliko obrukaju svoj mezheb sigurno da će imati uvećanu kaznu na Sudnjem danu. Ovo je pravilo ukazano ženama našega Poslanika: “O žene Vjerovjesnikove, ako bi koja od vas očit grijeh učinila, kazna bi joj udvostručena bila. (Ahzab, 30)
B- Prisustvo sunijskih učenjaka u Komu
Nasuprot onome što vi govorite, da sunijski učenjaci u Iranu bivaju ubijani, upravo sada se u Komu, u Svjetskom centru za islamske studije nalazi više od 16000 studenata iz 88 država, od kojih su većina studenti i studentice sunije. Zanimljivo je da do sada niko od njih nije ubijen, štaviše do sada je oko 13000 studenata završilo svoje školovanje, uzelo diplome i vratilo se u svoje države. Ako saberemo ove brojke, dolazimo do cifre od 29000 studenata islamskin nauka i to samo u Komu i niko, baš niko nije podvrgnut uznemiravanju. U pokrajini Gorgan nalazi se islamski fakultet koji je pod ingerencijom Svjetskog centra iz Koma, na kojem su svi uposlenici od profesora, servisa, i svega ostalog sunije. Budžet ovog fakulteta obezbijeđen je sredstvima iz koma. Ove centre stalno posjećuju ambasadori islamskih država, koji do njih dolaze bez ikakve smetnje i sa njima slobodno obavljaju razgovore. Ukoliko je to što ste naveli istina, otkud potreba da se ide u Kašan, pa da se to inkognito i tajno vama prenese? To je mogao obaviti bilo koji ambasador i u izvještaju napisati ono što je doživio i taj “problem” riješiti diplomatskim putem.
C- Niti jedan poslanik nije bio bez neprijatelja
Kur'an nas je naučio da nasljednici poslanika i nebeskih knjiga sebe dijele na tri grupe: Nasilnici, umjereni i oni koji prednjače u činjenju dobrih djela. Mi ćemo učiniti da Knjigu poslije naslijede oni Naši robovi koje Mi izaberemo; biti će onih koji će sebi nasilje činiti, biti će onih koji su umjereni, i onih koji u dobrim djelima prednjače. (Fatir, 32) Dakle, kada nasljednici poslanika i nebeskih knjiga bivaju podijeljenji na nekoliko grupa, šta očekujete od zemlje koja ima sedamdeset i nekoliko miliona stanovnika? Ne mogu svi biti isti i nevini, i spremni da slušaju riječi lidera u Iranu. U svakom slučaju, i među šijama kao i u svim mezhebima i narodima svijeta postoje nerazumni i nepobožni ljudi, oni koji kao da nemaju nikakvog drugog posla osim izazivanja sukoba i smutnje. Oni od vjere i šiizma nemaju nikakve koristi, osim što prave štetu, razdor i spletke protiv jedinstva svojom nerazumnom odbranom šiizma. U skladu s ovim, ne treba ocjenjivati i umanjivati iskrenu dobronamjernost iranskog naroda, njegovih razumnih vođa upućenih u probleme islamskog ummeta, kroz neke svojeglave pojedince.
Ne postoji idejna suprotnost šija koji se nalaze unutar Irana i onih koji su izvan Irana, već se suprotnost veže za obaviještenost i uvid u vjeru i svijetle kur'anske ajete. Neki, osim svojih ličnih misli i stavova o vjeri ništa drugo niti znaju niti prihvataju. Zapravo, oni vođama i uputiteljima smatraju sebe, a ne Kur'an i Boga. Za kraj još kur'anski ajet: Neka vas mržnja koju prema nekim ljudima nosite nikako ne navede da nepravedni budete! Pravedni budite, to je najbliže svijesti o Bogu, i budite svjesni Allaha, jer Allah dobro zna ono što činite! (Maida, 8).
Poštovani brate, ukoliko smatrate da je to vaša šerijatska, moralna i ljudska dužnost vi je izvršite, međutim, ukoliko osjećate da se islamskom jedinstvu ne smije nanijeti šteta, pa makar je drugi i nanosili, u tom slučaju strpite se malo, da bi vam se istina još više ukazala. U svakom slučaju, ono što je Kur'anom stiglo do nas jeste to da je svako odgovoran za svoja djela, a u razmimoilaženjima Sudac je Bog, a obaveza slobodnog čovjeka je ono što Kur'an kaže: O vjernici, Allaha svjesni budite, i neka svaki čovjek gleda šta je za sutra pripremio i Allaha svjesni budite jer On dobro zna šta radite (Hašr,18)
Komentatori Kur'ana kažu da se prvo Allaha svjesni budite tiče obavljanja djela koja moramo činiti, a drugo Allaha svjesni budite, tj. (takvaluk) govori o uspoređivanju svojih djela sa onim što je Allah naredio, tj. da se vidi da li je ono što je izvršeno, zaista ono što je Allah tražio.
Dakle, svako od nas gostuje na sofri koju priprema sam, svojim djelima koja šalje za svog života, zato moramo biti obazrivi i dobro voditi računa o o tome kakvu sofru pripremamo za sebe.
Neka nas Allah sve uputi.