Dragi profesore, iz ovoga tvog zadnjeg odgovora jasno vidim ono na šta sam i sumnjao, tj. da i vi spadate u one šije koje mrze i proklinju veliki broj ashaba na čelu sa Omerom i Ebu Bekrom, radijallahu anhum. Potajno sam se nadao da ste vi neka blaža struja u rafidijskom korpusu koja ne mrzi ashabe, koja ne misli da je Alija, radijallahu anhu, trebao biti poslanik, koja ne vjeruje u nepogrešivost 12 ljudi iz porodice Poslanikove itd. međutim, izgleda da sam se prevario. Vi ste upravo takvi. Samo me čudi jedna stvar. A to je zašto niste kod ovoga mog pitanja koristili tukju koja je u vašoj vjeri ibadet pa mi rekli da ne mrzite ove ashabe i da su to stanovnici Dženneta kako nas je obavijestio Allahov Poslanik, s.a.v.s.? To mi je zaista čudno. Mora da je vaša mržnja prema njima tolika da jednostavno zbog svog nefsa niste mogli koristiti tukju na ovom pitanju. Ili ste se bojali da ćete biti kritikovani od vašeg naroda ako ove ashabe spomenete po dobru, pa čak to bilo i samo pretvaranje. Nije mi krivo što ovo pitanje niste objavili na stranici nego ste me kontaktirali mailom. Vaš izgovor po tom pitanju je opravadan, a to je jedinstvo ummeta. A sada ja vas pitam da li stvarno mislite da se ummet može ujediniti an neistini i batilu? Da li mislite da je potrebno da neke stvari prvo razriješimo, pa da onda govorimo o ujedinjenju? Da li mislite da se može ujediniti ummet u kojem ima veliki broj ljudi rafidija koji mrze sunije i koji mrze ashabe koji su prenijeli riječ istine i koji su bili zaštitnici i pomagači Poslanika dok je ljudima prenosio poslanicu? Da li mislite da se može ujediniti ummet u kojem ima veliki broj ljudi koji kažu: “Allahov Poslanik laže, ovi ashabi nisu stanovnici Džennta, mi znamo bolje nego Allahov Poslanik kojem je dolazila objava od Gospodara ljudi?” Da li mislite da se može ujediniti ummet u kojem ima veliki broj ljudi da misle čak i da Muhammed, s.a.v.s., nije trebao biti poslanik, već da je Alija trebao biti poslanik? Da li mislite da se može ujediniti ummet u kojem ima ljudi koji hodočaste kabur ubice Omera, r.a., koji je možda dao najviše doprinosa napretku ummeta i koji je od stanovnika Dženneta, ako ne laže Allahov Poslanik, s.a.v.s., a ja, tako mi Allaha, svjedočim da ne laže? Da li mislite da se može ujediniti ummet u kojem ima ljudi koji misle da je pretvaranje i prikrivanje istine ibadet Allahu Uzvišenom? Kakva je to logika? Zar nam nije došlo u hadisu od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., u kojim slučajevima je dozvoljeno ne govoriti istinu? Tako mi Allaha Veličanstvenog, nikada se ove dvije skupine neće ujediniti sve dok se ovi ne odreknu ovih stvari i ubjeđenja koja sam spomenuo. Zar nisi čuo da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Moj se ummet nikada neće ujediniti na dalaletu.”? Ili je i to Allahov Poslanik, s.a.v.s., slagao? Znajte profesore, da je to istina i da se ummet nikada neće ujediniti na neistini, a ja svjedočim da je istina ono što je rekao Allahov Poslanik, s.a.v.s., a da je neistina ono što kažete vi rafidije.
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.
Dragi i poštovani brate, koji posjeduješ vjersku osjetljivost – vjersku vrijednost koja zaslužuje poštovanje!
Navest ću vam nekoliko napomena, a Allaha, Poslanika i velike ashabe uzimam za svjedoke da se ni koliko trun ne prikrivam, niti se ikoga bojim. Nije da izjavljujem hrabrost, već napominjem da nema mjestu strahu. Jer danas, nažalost, onaj koji više uzrokuje razdor biće više podržavan od lukavih neprijatelja i prijatelja neznalica. Samo zbog izvršavanja dužnosti koju ću sutra na Sudnjem danu morati predati Bogu Uzvišenom i poslaniku Njegovom, vama i poštovanim čitaocima pišem ovaj odgovor.
1. Šta je značenje jedinstva?
U osnovi jedinstvo dvije grupe ili dvije osobe ima značenje onda kada postoje pitanja u kojima se razlikuju, i u kojima se slažu (ujedinjuju). Ako ne bude nikakve raznolikosti tada jedinstvo nema nikakvo značenje. Isto tako, ako ne bude zajedničkih pitanja, tada opet jedinstvo nema nikakvo značenje. Znači, u osnovi cilj jedinstva je pomoći, propagirati one zajedničke tačke, s jedne strane, i ne vrijeđanje svetinja druge grupe, s druge strane. Ovo pitanje je i kur’ansko pitanje i način razumnih ljudi na svijetu, koje ima mnoge praktične koristi. Cilj jedinstva nije da sunnije postanu šiije, a ni da šiije postanu sunnije, već širenje i propagiranje zajedničkih tačaka i klonjenje blaćenja i vrijeđanja tačaka razilaženja.
1. Sredstva i metode za postizanje jedinstva
Svaka aktivnost koju želimo provesti zahtijeva niz određenih programa, a pitanje jedinstva islamskog ummeta nije izuzetak iz ovog pravila, koje ima niz uslova i odredbi koje ću ukratko navesti.
1. Shvatanje i razumjevanje uvjerenja suprotne strane
U ovom pismu postoji nekoliko napomena koje ukazuju na to da pitanje cilja jedinstva ummeta islamskog nije dobro shvaćeno.
– Vi ste od onih koji vjeruju da je trebao Ali biti poslanik, …
Dragi brate, ispravno razmisli i analiziraj da li ova izjava ima racionalnog smisla: da jedna grupa vjeruje u Poslanika, kojeg ne smatra poslanikom?! Znači, osoba ili grupa ne vjeruje za jednu osobu da je poslanik, ali u isto vrijeme vjeruje i podržaje njegove nasljednike i okupljaju se oko Kur’ana i njegovih propisa?
– Zar je moguće ujediniti se na batilu?
Ove riječi pojašnjavaju onu početnu konstataciju da cilj jedinstva nije definiran, i da mu se pripisuju neke stvari, a zatim negiraju. Nikada nijedan razuman i musliman čovjek neće pozivati na jedinstvo na batilu, jer u tom slučaju negira osnovu. Zašto bi izabrao svu ovu nebogobojaznost, nevrijednost koja postoji u svijetu i ima pristalice? Zašto bi izabrao riječi, za koje je uvjeren da su neispravne (batil) i da bi mu donijele sve ove neprijatelje i probleme? Jer, između dva batila nema razlike. Zapazite, da li se jedna stotina članaka, govora, političkih usmjerenja na međunarodnom nivou izražava protiv onih osoba koje izričito i u ustavnom zakonu njihove zemlje negiraju Boga, vjerovanje u poslanstvo u proživljenje i sve vjerske vrijednosti smatraju nevrijednim, kao što se u našim islamskim društvima na nivou islamskih zemlja jedni protiv drugih izražavamo? Ovo ukazuje da zbog čuvanja grane siječemo korijenje. Nemarni smo prema činjenici da će se uništavanjem korijenja sve grane sasušiti i nestati. U Kur’anu se navodi da će razdor uzrokovati nestajanje dostojanstva, moći i važnosti, a to će uzrokovati da neprijatelj zavlada nad svim grupama i mezhebima.
– I druge situacije koje ste spomenuli su posljedica činjenice da svoj društveni i religijski život nismo započeli i ustanovili na temeljima Časnog Kur’ana.
Zar Kur’an ne smatra ljude robovima Boga (nasuprot onima koji su robovi taguta) koji riječi sagovornika razumijevaju onako kako ih on razumijeva, a ne na temelju vlastitog tumačenja. Tek tada, na osnovu ispravnih argumenata pristupaju raspravi i razgovoru pomno slušajući suprotne stavove sagovornika. A ne da se zaputi na mejdan bez protivnika i sebe proglasi junakom. Ako je tako, tada će biti uskraćeni za Božiju uputu i napustiti putanju razuma.
* Napomena za kraj
Dragi brate, i ja poput vas kao musliman svjedočim da se Muhammedov, s.a.v.a., ummet nikada neće ujediniti na laži, jer u osnovi filozofije vjere i poslanstva jeste da poništi batil i dokaže istinu. A utječem se Bogu da se pripisuje laž plemenitom Poslaniku, s.a.v.a., koji posjeduje stepen bezgriješnosti i svjedočim da je sve što je Poslanik, s.a.v.a., rekao sama istina koja je preuzeta iz Božije objave.
I proklinjem svakoga ko vjeruje da je poslanstvo pripadalo Aliju, a da ga je Allahov poslanik spletkom i prevarom preuzeo. Svjedočim i izjavljujem, a ti Gospodaru budi svjedok, da volim onoga ko je prijatelj Poslaniku, s.a.v.a., onoga koji je s Poslanikom, s.a.v.a., i onoga koga voli Poslanik, s.a.v.a., a neprijatelj sam svakome ko je neprijatelj Poslanika, s.a.v.a., onome koji je neprijatelj onoga što Poslanik, s.a.v.a., prihvata. Gospodaru, Ti si svjedok da u cijelom mom biću nema ni jednog atoma koji se suprotstavlja i mrzi ono što je Poslanik, s.a.v.a., rekao ili neuzubillah da to smatram lažnim ili ne prihvatam.
I svjedočim da prihvatam ono što je Poslanik, s.a.v.a. rekao i onog kojeg je proglasio džennetlijom, i onog kojeg je proglasio džehenemlijom, onako prihvatam kako je on, s.a.v.a., rekao i prihvatao. To je moje vjerovanje i da poživim do Sudnjeg dana, ostaću pri njemu ako mi Allah podari uspjeh i uputu. A ako i ne završim ovo pismo, a Azrail mi preuzme dušu, otiću s njim s ovim uvjerenjem. S nadom da ove riječi nećete protumačiti kao prikrivanje i tekijju.
Tražim od Uzvišenog Allaha da nam svima podari uspjeh.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.