Održan naučni skup “Komparacija tradicionalnog i modernog načina podučavanja”

U utorak, 3. jula u prostorijama Fondacije “Mulla Sadra” održan je naučni skup pod nazivom Komparacija tradicionalnog i modernog načina podučavanja, na kojem su sudjelovali uvaženi profesori iz Bosne i Hercegovine i Islamske Republike Iran.

Naučni skup je otvorio prof. dr. Akbar Eydi, koji je poželio dobrodošlicu cijenjenim pripadnicima akademske zajednice u Bosni i Hercegovini, i cijenjenim gostima predavačima iz Islamske Republike Iran.

Prvi izlagač  bio je prof. dr. Ali Muhammedi Horasani iz Islamske Republike Iran, koji je govorio o međusobnim dužnostima i pravima profesora, naglašavajući prednosti tradicionalnog metoda podučavanja. Potom nas je svojim izlaganjem počastio prof. dr. Nusret Isanović govoreći o krizi modernog načina podučavanja, u kojem se odgoj i obrazovanje suprotstavljaju na način da se odgoj svodi na socijalizaciju a obrazovanje na usvajanje znanja i obučenost.

Prof. dr. Muhammed Reza Džamšidi, gost iz Islamske Republike Iran, napravio je analizu  modernog i tradicionalnog načina podučavanja, fokusirajući se na karakteristike i ciljeve svakog od njih.

Nakon kratke pauze, naučni skup je nastavljen izlaganjem prof. dr. Amela Alića, koji je, između ostalog, uputo kritiku današnjem načinu obrazovanja,  u kojem vidno izostaje faza razumijevanja.

Uveženi gost iz Irana, prof. dr. Mahmud Montazeri, čije je izlaganje potom uslijedilo, pojasnio nam je terminologiju neophodnu za razumijevanje slabosti metoda obrazovanja, s naglaskom na tradicionalni metod obrazovanja.

Pretposljednji izlagač bio je prof. dr. Izet Pehlić, vanredni profesor odgojnih znanosti na Islamskom pedagoškom fakultetu Univerziteta u Zenici, koji je govorio o obilježjima savremene nastave usmjerene na učenika. Na samom kraju, naš uvaženi gost iz Islamske Republike Iran prof. dr. Ali Abbasi napravio je paralelu između metoda podučavanja u  Islamskoj  Republici Iran i modernog načina podučavanja, naglašavajući fazu razumijevanja i važnost izgradnje odnosa između učitelja i učenika.

Naučni skup organizirala je Fondacija “Mulla Sadra” a moderirala mr. Emina Šahinović.

Pitanja i odgovori