Svijet skrivenog

Poslanik zna skriveno jer ga Allah tome uči

Imam Sadik, mir s njim: “U Bici na Tebuku bijaše se izgubila Poslanikova deva. Licemjeri tada rekoše: ‘Nama govori iz skrivenog svi­jeta, a ne zna gdje mu je deva!’ Dođe Džebrail, mir s njim, Poslaniku i obavi­jesti ga o njihovim ri­ječima i reče mu da se deva nalazi u nekim gudurama, gdje su joj se zaplele uzde za jedno veliko drvo. Nakon toga Poslanik je pozvao za zajednički namaz. Ljudi se okupiše. Poslanik, s.a.v.a., im reče: ‘Ljudi, moja deva se nalazi na tom i tom mjestu.’ Ljudi požuriše prema tom mjestu i nađoše devu.”[1]

Imam i znanje o skrivenom

Imam Ali, mir s njim, kada mu jedan od njegovih drugova – koji je pripadao ple­menu Benu Kelb – reče: “O Zapovjedniče vjernih, dato ti je znanje o sk­rivenom”, nasmiješi se:

“O brate Kelbov! Nije ovo znanje o sk­rivenom, već je ovo poduka od Vlasnika znanja. A što se tiče znanja o sk­rivenom, ono podrazumijeva znanje o Danu sudnjem i o onome što je Al­lah Uzvišeni obuhvatio u ajetu: Samo Allah zna kada će Smak svijeta nastupiti i On spušta kišu i zna šta je u majčinim utrobama.[2]

Imam Sadik, mir s njim, kada je upitan da li Imam ima znanje o skrivenom: “Ne, ali, kada zaželi da nešto zna, Allah Uzvišeni ga tome pouči.”[3]

Imam Kazim, mir s njim, kada ga je upitao neki čovjek iz Perzije: “Znate li skriveno?”: “Kada nam se Božije znanje otvori – znamo, a kad nam se zat­vori – ne znamo.” Dalje reče: “Tajna Božija koju je povjerio Džibrilu, mir s njim, a Dži­bril je povjerio Muhammedu, s.a.v.a., a Muhammed je povjerio kome je to Allah htio.”[4]

Predaje o Poslanikovom znanju o skrivenom jasno ukazuju na to da se ono ne može shvatiti kao neovisno i samopostojeće, već kao dar i učenje koje dolazi od Allaha. Poslanik (s.a.v.a.) i Imami (a.s.) imaju pristup skrivenom samo u onoj mjeri u kojoj ih Uzvišeni Bog poduči. Time se čuva temeljno islamsko načelo tevhida, jedinstva u znanju i vlasti,  jer apsolutno znanje pripada isključivo Allahu, dok Njegovi odabrani robovi posjeduju ono što im On otvori i povjeri.

 

Izvor: Muhammedi Rey Šehri, Mjera mudrosti 3, Fondacija „Mulla Sadra“, Sarajevo, 2012., preveo sa arapskog: Ertan Basarik

 

[1] Kisasu-l-enbija, 308/408.

[2] Nehdžu-l-belaga, govor 128.

[3] El-Kafi, 1/257/4.

[4] El-Kafi, 1/256/1.

Pitanja i odgovori

Najnoviji članci