Prisvajanje

Prisvajanje

Poslanik, s.a.v.a.: “Bog će stalno biti okrenut od čovjeka koji ne­pravedno prisvaja imetak vjernika i on će biti u srdžbi zbog svakog do­brog djela koje obavi, i neće njegova dobročinstva ubrojati u dobra djela, sve dok se ne pokaje i ne vrati vlasniku prisvojeni imetak.”[1]

Poslanik, s.a.v.a.: “Ko nepravedno prisvaja tuđe zemljište, susrest će Al­laha u stanju srditosti prema njemu.”[2]

Poslanik, s.a.v.a.: “Nije dozvoljeno čovjeku muslimanu da uzima imetak svoga brata na nepravedan način, a to je zbog toga što je Allah zabranio muslimanu imetak muslimana.”[3]

Imam Ali, mir s njim: “Oteti kamen u kući zalog je njenog rušenja.”[4]

Imam Sadik, mir s njim, kada je bio upitan u vezi s čovjekom koji je oteo komad zemlje i izgradio nešto na njoj: “Izgrađeno se ruši, a zemlja se vraća njegovom vlasniku. Za znoj nasilnog ne postoji pravo.”[5]

Imam Mehdi, mir s njim: “Nikome nije dozvoljeno da raspolaže imetkom drugog čovjeka bez njegovog dopuštenja.”[6]

 

[1] Mustedreku-l-vesail, 17/89/20833.

[2] Kenzu-l-‘ummal, 30366.

[3] Isto, 30343.

[4] Nehdžu-l-belaga, izreka 241. Šerif er-Radi kaže: “Ova izreka prenosi se i od Vjerovjesnika, s.a.v.a. Nije čudno što dvije izreke sliče jedna drugoj, budući da su zahvaćene s vrela istog i izlivene iz posude iste.”

[5] Vesailu-š-ši‘a, 17/311/1.

[6] Isto, 17/309/4.

 

Izvor: Muhammedi Rey Šehri, Mjera mudrosti 3, Fondacija „Mulla Sadra“, Sarajevo, 2012., preveo sa arapskog: Ertan Basarik

Pitanja i odgovori