Moj problem je malo zamršen jer su djed moje nene i nena od djeda moje cure brat i sestra. Može li mi neko objasniti ko je to koljeno i da li je dozvoljena ta veza?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Ako bi čovjek poznavao samo mali dio historije islama dobro bi razumio ovo pitanje. Nije li hazreti Muhammed sin Abdullahov a on sin Abdulmutaliba? S druge strane hazreti Ali sin je Ebu Taliba a on sin Abulmutaliba. Znači Poslanik islama i hazreti Ali su jedan drugom amidžići a hazreti Ali oženio se hazreti Fatimom, kćeri sina svoga amidže. Jedna od Poslanikovih, a.s. žena Zejneba je kći Safije, a Safija je kći Abdulmutaliba i sestra hazreti Hamze, Poslanikovog, a.s. amidže. Poslanik, a.s. se oženio Zejnebom, kćerkom svoje tetke (bivša žena Zejda posvojenog sina Poslanika). Ne znam zašto ljudi vjenčavanje sa kćeri amidže ili kćeri očeve sestre ili sina amidže ili sina očeve sestre smatraju neispravnim i gdje su to pronašli u šerijatu. Neki učenjaci šerijata, nažalost, zbog straha od ljudi ne objašnjavaju Božije propise.
A sam Kur’an kaže:
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا الله“za one koji su Allahove poslanice dostavljali i od Njega strahovali, i koji se nikoga, osim Allaha, nisu bojali.” (Ahzab, 39.)
Stoga, dužnost je učenjaka da objasne Božije propise i ljude odvrate od uvjerenja koja nemaju utemeljenja u islamu. Za odnos i vjenčavanje kćeri amidže sa sinom amidže i kćeri daidže sa sinom očeve sestre i obratno ne postoji šerijatska zapreka pa šta onda da kažemo ako naši djedovi i nane imaju porodične veze.
Svako dobro!