Esselamu alejkum poštovani,
Imam jako loš odnos s ocem zbog toga što je uzrok za raspad moje porodice. Prosto ne mogu da budem pored njega i bukvalno me iritira njegovo prisustvo da ponekad mislim da imamo sihre. Želio bih da čujem Vaš savjetu u vezi toga jer iako je poslušnost roditeljima farz od Allaha dž.š,ne mogu da ga slušam jer ga krivim za sve što mi se desilo u ove 4 godine otkako su se razveli (izlazak iz sporta,manjak volje za svime itd.)
Selam
1 Odgovor
Poštovani, esselamu alejkum, želim Vam lijep, sretan i zdrav život.
Treba da obratite pažnju kada je riječ o Vašem ocu i majci. Prema roditeljima imamo šerijatske obaveze, kao i moralne i ljudske, međutim, treba znati na koji način ćemo provesti te obaveze.
Kur'an je to veoma lijepo predočio. U suri Lukman se kaže: A ako te budu nagovarali da drugog Meni ravnim smatraš, onoga o kome ništa ne znaš, ti ih ne slušaj i prema njima se, na ovome svijetu, velikodušno ponašaj, a slijedi put onoga koji se iskreno Meni obraća. ( Lukman, 15.)
Ako se čovjek okrene od pravoga puta, i skrene s moralne, razumske i ljudske putanje, ponašat će se upravo onako kako njegovi otac i majka nisu očekivali. Kur'an kaže: Ne dozvolite da drugi loše utječu na vas jer tako će vas izvesti s puta pravednosti, ljudskosti i poštivanja ljudskih prava. Dakle, učtivost prema ocu i majci Vaša je stroga vjerska dužnost. Međutim, ako oni od vas traže nešto što nije logično, ne treba da im se u tome pokoravate. Ali u vezi s ovom važnom stavkom u Vašem pismu postoji nekoliko stvari:
a) Postali ste osjetljivi
Kada osoba postane osjetljiva na nekoga ili nešto, tačno je da sve što taj neko kaže ili uradi, ona to protumači kao loše i rastuži se i povrijedi. Imamo li mi, po Vašem mišljenju, pravo da zbog toga što smo postali osjetljivi ili zbog toga što nekoga mrzimo, sve postupke i riječi te osobe protumačimo pogrešno i onako kako mi želimo?!
Zasigurno ne, niti naš razum niti vjerski zakon ne daju nam za pravo da loše postupamo. Međutim, loše postupke drugih kritikujemo. Stoga moramo kontrolisati i svoja osjećanja, šerijatski, razumno, i ponašati se u skladu s ljudskom etikom, odnosno umjereno.
b) Korigovanje sebe uvjet je za korigovanje drugih
Postoji drugi zakon koji glasi: Ako čovjek sebe ispravi, Uzvišeni Bog će popraviti stanje između njega i ljudi. Ovo je kur'ansko načelo, a u isto vrijeme to je i razumski i eksperimentalni zakon. Naprimjer, ako neka osoba nasuprot agresivnom ponašanju drugih pokaže smirenost i ne izađe iz moralnih okvira, svako ko posmatra ova dva načina ponašanja osuđivat će agresivnu osobu. I sigurno neće mnogo proći, a ova osoba lošeg ponašanja i sama će se pokajati, ili će se izviniti suprotnoj strani ili će se u dubini svoga bića diviti toj osobi, a sebe će mrziti. Ovo osuđivanje je upravo taj Božiji zakon koji ide u korist onoj dobrodušnoj osobi lijepog ophođenja. Ako Vi, nasuprot lošem ponašanju svoga oca, zbog vjerske i ljudske dužnosti, iskažete nježnost i poštovanje, sigurno će on prestati da Vas muči ili će od Vas tražiti oprost. Ovo je zasigurno Božiji zakon i zakon stvorenog svijeta.
c) Pitanje sihira
Pomisao na ovako nešto pokazatelj je da ste i Vi sami pod utjecajem pogrešnog mišljenja i zablude. Sihir i magija postoje, ali mogu utjecati samo na osobe koje su slabe, nemoćne i koje ne razmišljaju, a ne na osobe koje su vjernici, snažne i koje razmišljaju. Sihir je poput toksina koji se nalaze u zraku, tačno poput mikorba koji se nalaze u zaprljanom mjestu, međutim, ko od njih oboli?! Onaj ko ima slabo tijelo, onaj ko je nemoćan i ko je podložan bolesti, a nikako osobe koje su zdrave, snažne i sportisti. Čovjek ne treba da razmišlja pogrešno i da svoje misli stavi pod utjecaj sihira i magije. Jer samo razmišljanje o tome bolesno je razmišljanje. To se kosi s razumom i šerijatom. Na veliku žalost, pitanje sihira i magije u islamskom društvu rasprostranjeno je kao jedno načelo koje ima utjecaja i mi smo to prihvatili. Umjesto da razmislimo, budemo snažni, oslonimo se na Boga, spoznamo svoju vjeru, mi smo izgradili jedan pogrešan odnos prema tome, i umjesto da istražimo i nađemo pravi korijen problema, izabrali smo sihir i magiju. Poštovani, da Vam kažem jasno, sihir i magiju rasprostranili su ljudi koji su varalice, koji obožavaju novac, kradljivci imovine, oni koji glasinama uništavaju moral kod ljudi, a čovjek koji je plašljiv, koji malo razmišlja i koji je lijen, to olahko prihvata. Jedan sociolog to lijepo tumači: „Neprijatelj pravi glasine, licemjer ih širi, a budala ih prihvata.“ Ne želim Vas, ne daj Bože, uvrijediti, samo sam Vam htio prenijeti riječi sociologa o ružnoći vjerovanja u sihir i magiju.
d) Ostavljanje sportskih aktivnosti po strani i…
I ovo je pokazatelj slabosti i nedostatka snage za donošenje ispravnih odluka za rješavanje nastalih problema u životu. Zašto da jedan problem bude uzrok drugim problemima, poput pauka koji toliko plete mrežu da na kraju tog pletenja sam upadne u nju.
Ne, čovjek koji vjeruje u Boga, čovjek koji razmišlja, snažan i odlučan čovjek trudit će se rješavati probleme, i zasigurno, ne postoji niti jedan problem niti bol u Univerzumu koji nema svoje rješenje i svoj lijek. Da, postoje neke stvari koje Uzvišeni Bog daje da bi ispitao Svoga roba. Ispituje vjernikov iman, ali i za to postoji izlaz i izlječenje. Jer da ne postoji lijek i izlječenje, onda ispitivanje ne bi imalo smisla. Dakle, to je u okvirima mogućnosti i snage čovjeka.
e) Okrivljivanje drugih
Čovjek je taj koji donosi odluke, bile one dobre ili loše. Tačno je da na njegovu odluku, mišljenje i moral mogu utjecati i drugi, vanjski faktori i osobe, ali krajnja odluka je u njegovim rukama. Ako bude pravilno promišljao, shvatit će da je pod utjecajem drugih donio lošu ili dobru odluku. S kur'anskog stanovišta, dobra ili loša sudbina ljudi i društava u njihovim je rukama. Ako se čovjek pravilno pripremi, Uzvišeni Bog i zakoni stvaranja za njega su odredili uspješnu sudbinu. U suprotnom, njegova sudbina će biti okrutna i prepuna bola i patnje. Stoga, poštovani, više razmišljajte, jer je čovjekovo ponašanje posljedica njegovog razmišljanja. Ako bude ispravno razmišljao, u okviru razuma i vjere, zasigurno će i ponašanje takve osobe postati ispravno, a život će mu biti prijatan. Otac i majka, kao i druge osobe oko njega, postat će dobrodušni. Uzvišeni Bog će ga obasuti Svojim blagodatima. Međutim, ako bude sujevjeran i ako prihvati sihire i magiju umjesto promišljanja, i umjesto da razmišlja o svojim sposobnostima, bude razmišljao o sihirima i magiji, sigurno će imati mračnu budućnost prepunu nedoumica i problema.
Ako se oslonite na Boga i prema ocu budete dobrodušni, ako budete kontrolisali svoja osjećanja i razmišljali pozitivno i lijepo, čeka vas svijetla budućnost i lijep život. Budite nasmijani, radosnog srca.
Javite nam rezultate. Neka Vas Bog čuva i uvijek bude uz Vas.
prof. Akbar Eydi