es-sellamu alejkum uvaženi profesore. Kao prvo sve pohvale za vaš rad i neka Allah s.w.t. Vas i organizaciju koju pohvalno prestavljate obilno nagradi.
pitanje glasi. Ako čovjek na “dunjaluku” ima sumnju u nešto a radi mira, blagostanja i ne izazivanja nekih međufamilijskih sukoba ne želi da ustraje u traženju i priznanju istine,može li očekivati da će na sudnjem danu pred Allahom s.w.t. to sve da se razjasni i zadovolji neki unutarnji mir.
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Zahvaljujem se na ukazanom povjerenju i pohvalama upućenim našoj web-stranici. U odgovoru na vaše pitanje navest ću nekoliko stavki u nadi da će Uzvišeni Bog time biti zadovoljan.
1. Čuvanje tajni islamsko je i ljudsko načelo
Čuvanje tajni, posebno ako njihovo objelodanjivanje biva uzrokom problema, jeste važno ljudsko načelo i islamski propis. Uz sve to, Uzvišeni Bog za takav čin će nagraditi.
2. Izlaganje istine
S druge strane, izlaganje istine jedno je drugo načelo koje je potvrđeno islamom i zdravom ljudskom prirodom, jer skrivanje istine – ako za posljedicu ima gubitak nečijeg prava – spušta odgovornost na osobu koja je prešutila i ona mora položiti račun pred Bogom. Uz to osjećat će veliki teret savjesti prema samom sebi. Ovo je u ravnoteži sa čuvanjem tajni, što nikako ne smijemo zanemariti.
3. Poštivanje dobra i koristi
S druge strane, Uzišeni Gospodar je svakom čovjeku podario razum i intelekt i po zapovijedima vjere dužan je slijediti razum. Obaveza razuma u životu čovjeka jeste procjena dobra i koristi. Treba vidjeti u čemu je veće dobro za pojedinca i zajednicu: da li u prikrivanju istine ili objelodanjenju tajne i što više podržava razum i islamski zakon. U kojem god da se nalazi veće dobro i korist – to treba slijediti, jer malo zla u odnosu na puno dobra jeste samo po sebi dobro i isto tako – malo dobra u odnosu na puno zla je samo po sebi zlo. Dakle, trebamo se obratiti razumu da on presudi i pomogne te postupiti onako što će donijeti veće dobro za pojedinca i zajednicu.
4. Božija nagrada
Ako se ove tri gore navedene stavke primjene u svakom slučaju, onda je Božija materijalna i duhovna nagrada sigurna kako je i Sam Bog obećao;
الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَاب فَبَشِّرْ عِبَادِ
zato obraduj robove Moje, koji Kur'an slušaju i slijede ono najljepše u njemu; njima je Allah na Pravi put ukazao i oni su pametni. (Zumar, 17,18)
Suptilnost ovog ajeta jeste u u tome što je Uzvišeni Bog čovjeku podario božansku uputu i korištenje razuma i intelekta uporedno, a rezultat se dobiva ako se poštuju tri gore navedena načela.
Dakle, Uzvišeni Bog je obećao da korištenjem razuma i razumskom procjenom, kao i poštivanjem dobra i koristi i provođenje u praksu istog – čovjeka dovodi na put božanske upute ili tačnije rečeno: poštivanje ta tri načela objektivni je primjer Božije upute. Pa prema tome, ako čovjek da bi očuvao dobro i spriječio sukob u porodici ne objelodani tajne, već ih prikrije imajući na umu ona tri načela, zasigurno će još na ovom svijetu a i na budućem dobiti obilnu Božiju nagradu. Ovo je sigurno Božije obećanje iskazano u Kur'anu, a i u Poslanikovom sunnetu postoje mnogobrojni primjeri koji to potvrđuju.
Posljednja stvar; ako čuvanje tajne polučuje da se sačuva obraz nekog pojedinca, zasigurno, prema Božijem obećanju, će obraz onoga koji je sačuvao tajnu biti sačuvan na ovom i na budućem svijetu, a čuvar njegovih tajni Sam je milostivi Bog.
Nadamo se da smo ispravno razumjeli vaše pitanje i da ćete biti uspješni u čuvanju tajni drugih.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh.