Eselamualejkum we rahmetullahi we berekatuhu,
Interesuje me dali roditelji imaju pravo da biraju goste na svadbi svoga sina, i da ga bojkotuju tako reći ili prijete svojim otsustvom sa svadbe ukoliko on odbija pozvati ljude koje oni žele?
1 Odgovor
Izražavam vam selam uz želju za uspjehom i čestitke povodom vašeg vjenčanja.
Svi znaju da otac i majka imaju brojna prava kod svoje djece. S islamskog stanovišta ta prava idu tako daleko da Kur'an ističe da djeca prema svojim roditeljima imaju dvije božanske, ljudske i racionalne dužnosti čak i ako su otac i majka idolopoklonici i svoju djecu muslimane pozivaju u idolopoklonstvo.
Da ne prihvate riječi njihova poziva
Znači, da ne pomisle da njihove riječi, pozivi i želje treba da budu prihvaćeni pa čak i ako su protiv Božije naredbe, suda razuma i načela ljudskosti jer su otac i majka. Ne, nikada nijedan razum i primordijalna priroda ovakav pristanak ne smatraju prihvatljivim.
Čuvanje poštovanja i lijepog ponašanja prema njima
Djeca treba da se potrude da do krajnjih granica ispoštuju čast svojih roditelja i da s njima razgovaraju krajnje uljudno i da se ozbiljno suzdrže od maltretiranja, nepoštovanja i vrijeđanja. A ako te budu nagovarali da drugog Meni ravnim smatraš, onoga o kome ništa ne znaš, ti ih ne slušaj i prema njima se, na ovom svijetu, velikodušno ponašaj. (Luqmân, 15)
Prema tome, kada je riječ o pozivanju djece u idolopoklonstvo, roditeljima ne treba pokazati nepoštovanje, a u vezi s drugim stvarima dužnosti su jasne.
Naravno, prema sadržajima fetvi uvaženih pravnika, poslušnost prema njima nije obavezna u apsolutnoj i općoj formi, ali nepoštovanje prema njima jasno je zabranjeno.
Dakle, poštujući interese svoga života i na osnovu očuvanja poštovanja prema njima, treba ih uljudno i razumno podsjetiti da je, naprimjer, određeni njihov zahtjev protivan interesu vašeg budućeg života. Zamolite ih da ne insistiraju na svom zahtjevu ili želji i da vam dozvole da sami odlučujete o svome životu i budućnosti.
Ako lijepim moralom, ljudskom logikom i bez uzbuđenja, iritiranja emocija i ne zanemarujući njihove želje razgovarate s njima, sigurno je da će njihova roditeljska ljubav i milost dovesti do njihove saglasnosti i neće biti nikakvih problema. Kur'an kaže, ako na loše drugih odgovorite dobrim, sva neprijateljstva će se pretvoriti u prijateljstvo i duboku iskrenost. Naravno, ova metoda ima dva temeljna uvjeta. Prvo, da čovjek bude strpljiv i da brzinom ne pokvari sve. Drugo, da sam ima elemente ljudskosti. Dobro i zlo nisu isto! Zlo dobrim uzvrati, pa će ti dušmanin tvoj odjednom prisni prijatelj postati. (Fussilat, 34)
Da Bog Uzvišeni olakša svaki posao i da nas sačuva od egoističnih izazova.
prof. Akbar Eydi