Selam alejkum,
sasvim slučajno sam otvorila vašu stranicu čitajući vaše odgovore i zaključila da biste mi možda mogli dati dobar savjet. U mojoj porodici se nikada nije pričalo o islamu, to je bila tabu tema i iako se nazivamo muslimanima, ja nisam znala šta to znači,osim da nam je zabranjena svinjetina. Moji su roditelji bili u komunističkoj partiji, pa je to vjerovatno bio razlog njihovog ponašanja,iako su dedo i nana bili vjernici,nikada mi nisu rekli da se mora klanjati i sl.Prije deset godina, upoznavši jednu osobu i čitajući neke islamske knjige, može se reći da sam primila islam, jer sam do tada bila ateista. Zavolila sam islam svim srcem, počela sam i klanjati, učeći se sama, ali moja je mama bila protiv toga, rekla je da će me se odreći ako se pokrijem… Ni sama ne znam kako, vratila sam se na staro,ali vjera je ostala. Pet godina je prošlo, počela sam se zabavljati sa jednim momkom, čak smo se i zaručili,a onda ovaj ramazan želja za obavljanjem namaza je opet došla i ja sam opet počela klanjati. Ovaj put je momak bio protiv,a roditelji i ne znaju,osamljujem se i molim Allaha da mi pomogne jer znam da mi samo On može pomoći,ali sam ipak zbunjena, ne znam da li trebam prekinuti s tim momkom iako ga volim i tebali bi se vjenčati sljedeće godine kada zavrim fakultet, ili da ostanem s njim i vidim šta će biti.On se već promijenio i ne govori mi ništa za namaz, ali očekuje da se sastajem s njim na ne dozvoljen način, što ja odbijam. Ja još uvijek ne znam dovoljno o islamu, sve se sama učim.
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Poštovana i cijenjena sestro,
Vaše pismo je dok sam ga čitao na mene ostavilo veliki utisak. Od Uzvišenog Allaha ponizno tražim da Vam podari život prepun sreće, smiraja i dobar svršetak. A Vas molim da nas se iskreno sjetite u dovama, naročito kada u samoći obavljate namaz i kada šapućete sa Uzvišenim Bogom.
Kao odgovor na Vaše pismo, šaljem Vam nekoliko napomena.
1. Kažete: U mojoj porodici se nikada nije pričalo o islamu …
Kao prvo, s jedne strane potrebno je da budete zahvalni Bogu što se nikada o islamu nije pričalo. Jer, većinom ljudi i ne poznaju islam, pa kada ga predstavljaju – to je islam koji nikakvu čovjekovu bol ne liječi, nema nikakve moralne, razumske niti duhovne vrijednosti, niti čovjekovu vezu sa Bogom učvršćuje, pa da bi čovjek pod zaštitom takvog Boga mogao ostvariti smiraj i uvjerenje.
S druge strane, moramo biti žalosni što je islam toliko napušten i odbačen u jednom muslimanskom okruženju i porodici. Čak mu nije posvećena ni površinska pažnja i ljubav muslimana.
2. Smisao i značenje islama
Postoje dvije vrste islama, i prirodno je da tada postoje i dvije vrste muslimana. A rezlika između ove dvije strane je koliko između Nebesa i Zemlje. Kako jedan pjesnik reče:
دانه فلفل سیاه و خال لب مهرویان سیاه
بنگر تفاوت ره از کجاست تا به کجا
Zrno bibera je crno kao i mladež ljepotice što crn je
Pogledaj razliku, put od jednog do drugog koliki je.
Prvi islam je logičan, istinski i nesumnjivi.
Drugi islam je tradicijski, nasljedni i sljedbenički.
Onaj islam koji se zasniva samo na znanju da je svinjetina haram i zabranjena, i tome da se u čovjekovu ličnu kartu upiše da je musliman nema nikakve vrijednosti. Možemo reći da je i protiv vrijednosti. Upravo je ovo onaj islam koji je muslimane udaljio od napretka, znanja, ekonomije, industrije, etike, razmišljanja, discipline, čistoće, ispravnih odnosa sa drugim ljudima i stotina drugih primjera. To je onaj islam koji je izgradio zid veličine Kineskog zida kao prepreku između čovjekovog Dunjaluka i Ahireta. To je onaj islam koji je danas u svijetu poznat kao vjera grubosti, strogoće, smatranja drugih nevjernicima i odbacivanja svih vrsta razmišljanja i razgovora.
Međutim, islam koji je zasnovan na logici i prihvaćen s dokazima i argumentima, sigurno je sjajniji od Sunca, od mora je veći, od okeana dublji, a u nježnosti i milovanju ljudske duše i duha nježniji je od jutarnjeg povjetarca. To je onaj islam koji gradi takvu vezu čovjeka sa Bogom koji je Stvaralac svijeta, da se čovjek nikada ne osjeća usamljenim, nezaštićenim, i sve što poželi, koristeći Božije stvaralačke i vjerske zakone on će i postići. Bog je Onaj koji odgovara na sve potrebe Svojih robova, materijalne i duhovne, do te mjere da u Svome obraćanju poslaniku Davudu, a.s., kaže:
لَوْ عَلِمَ الْمُدْبِرُونَ عَنِّي كَيْفَ انْتِظَارِي بِهِمْ … لَمَاتُوا شَوْقاً إِلَيَّ
„Kad bi znali oni koji su Mi okrenuli leđa kako li ih očekujem,
umrli bi od žudnje za Mnom.“
Da, to je Bog Samilosni. Onaj Bog koji zna naša stanja i može da riješi sve probleme: duševne, moralne, materijalne, dunjalučke i ahiretske. Onaj Bog koji nudi vjeru i Koji je u mogućnosti da svakog čovjeka, u svakom vremenu i uslovima dovede do sreće.
Ovaj Bog je toliko milostiv da jednu gospođicu koja je odrasla u onakvim uslovima nije zaboravio. Jer, On je u ovoj gospođici vidio jednu svijetlu tačku. A ta svijetla tačka je ljubav prema istini. Allah je tu osobu postavio na njen put, kako bi se upoznala sa tom istinom koju je voljela, koju nije poznavala, niti je znala gdje je. Ta istina je Vama putem islama u određenoj mjeri i pokazana. Put dostizanja te beskonačne istine je namaz. To je ibadet. To je razumnost. Moć ispravnog odlučivanja. Ustrajavanje na spoznaji puta i putovanju ka Istini. Spoznaja samoga sebe. Desetine i stotine drugih primjera sakupljeni su u jednoj školi nazvanoj islam, koja je predstavljena čovječanstvu putem posljednjeg Allahova Poslanika, hazreti Muhammeda, sina Abdullaha, s.a.v.a.
Moramo reći, blago Vama koji iz dubine srca i bića volite tu istinu, a znak toga je ljubav koju iskazujete prema islamu. Islam je put, a ne cilj. Robovanje Allahu je put, a ne konačni cilj. Kada voliš taj put, ako dođeš do te božanske istine, kako li ćeš svoju dušu uzdići. Ne napuštajte namaz! Šaputanje s Bogom u samoći ne ostavljajte! Učinite dovu svojim životnim i racionalnim sloganom, i uvidjet ćete da će Vas Allah pomoći, ako Bog da.
3. Rekla je da će me se odreći ako se pokrijem …
Strah od majčina odricanja zbog kretanja prema istini je posljedica onog nasljednog islama. Da li je vrjednije majčino odricanje ili odricanje poslanika Allahovih? Jednostavnije. recite: „Bože! Ti si s jedne strane učinio hidžab obaveznim, a ja se želim toga pridržavati. Ali zbog toga moja majka će me se odreći, da li ćeš uslišati majčinu dovu?!“
Ne, draga kćeri. Uzvišeni Allah je na ovakva pitanja i kontradikcije ponudio odgovor u 12. ajetu sure Lukman:
وَإِن جَاهَدَاكَ عَلى أَن تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفًا
وَاتَّبِعْ سَبِيلَ مَنْ أَنَابَ إِلَيَّ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
A ako te budu nagovarali da drugog Meni ravnim smatraš, onoga o kome ništa ne znaš, ti ih ne slušaj i prema njima se, na Ovom svijetu, velikodušno ponašaj, a slijedi put onoga koji se iskreno Meni obraća; Meni ćete se poslije vratiti i Ja ću vas o onome što ste radili obavijestiti.
U ovom ajetu postoji vrlo suptilno rješenje: Vaš iman i njihov širk ne treba da bude uzrok vašeg skretanja s putanje čovječnosti i iskazivanja nepoštovanja prema roditeljima, iako su mušrici.
Kćeri, muslimanko, dobro obrati pažnju koliko je samo Kur'an uzeo u obzir sve životne sfere. S jedne strane vi ste se sa vjerovanjem u Allaha našli naspram njihovog poziva u širk. Razum i mišljenje se okreću i odabiru Božiju stranu, jer čovjekova sreća je u njoj. Ali s druge strane, daje se prednost osjećajima i moralu majke i oca. Zato i Kur'an kaže: Za očuvanje ljudskih osjećaja i morala islamskog, tada poštuj oca i majku.
Sa nemoralom i prgavošću ne pozivaj društvo u grubost, okrutnost, uništenje osjećaja, ubijanje ljubavi i morala, već sa savršenim poštovanjem i čuvajući svoje osjećaje i moral, ne obraćaj na njihove izjave i riječi, a poslušaj i pokori se naređenju razuma i svoga Gospodara.
Majčino, očevo ili odricanje bilo koga drugog, za očuvanje ljudskih i Božijih vrijednosti beznačajno je, i sigurno su to kletve koje se nikada neće primiti i uslišati.
4. Ni sama ne znam kako, vratila sam se na staro …;
Treba da znate da je čovjek biće sastavljeno od dva elementa, od duše i tijela, od duhovnosti i materije. I svaki od ovih dvaju elemenata ima prohtjeve i zahtjeve, a na čovjeku je da u granicama razuma, ispravno i pozitivno odgovori na ova htijenja. Ako ovo ne bi bilo ispravno urađeno, tada će čovjek zapasti ili u pretjerivanje ili u uskraćivanje, ili će stalno biti depresivan.
Nekada se čovjek okreće tijelu i materijalnim pitanjima, a nekada obratno. A prema bilo kojem da se kratko okrene, morat će se vratiti i onom drugom koje također ima zahtjeve i prohtjeve. Ovakvo stanje je najgore psihičko stanje jednog čovjeka. A Kur'an za ovakvu osobu kaže da će ostati i bez Dunjaluka i bez Ahireta. Neće uspjeti zadovoljiti sve prohtjeve svoga tijela, a pokleknut će u zadovoljavanju prohtjeva svoje duše. I na osnovu rečenog, vi ste bili na nečemu, ali ste se vratili na staro, i zato si u dubini svoje duše voljela vjeru.
5. Počela sam se zabavljati sa jednim momkom …;
U ovome svijetu postoje dva toka, koji imaju svoje pomagače. I svaki nastoji drugog da porazi i uništi, poput dvije političke stranake. Jedan od tih tokova se zove „istina“, a drugi se zove „laž“.
Sigurno znajte da je ova osoba, ako nastoji da Vas odvrati od namaza, posta, hidžaba i islamskoga morala, jedna od pomagača „laži“ koja Vam se našla na putu.
Jednom riječju, vi ste ta osoba koja će snagom izbora i slobodne misli odbrati jedan od dvaju puteva, a ne neko drugi.
6. Kur'anska logika
U Časnom Kur'anu vlada logika, koja čovjeka na raskrsnici usmjerava i upućuje ga koji put da odabere. Zato Kur'an kaže: Ako više volite vaše majke, očeve, kuće i živote, porodice, prijetelje, supružnike od Allaha i Poslanika, s.a.v.a., volite ih, ali znajte da će doći dan kada ćete se kajati zbog vaše odluke, a taj dan nije daleko.
Vi ste se našli na jednoj od tih raskrsnica, jedan put za vas je svo dobro i sreća jer ćete se tada učlaniti u Allahovu stranku, koja ima znanje, snagu, milost i vječiti život. Takav put ne donosi ništa osim sreće, blagostanja, smiraja i vječitog života za Allahove robove. Za razliku od puta čiji cilj je nepoznat i čiji saputnici su lopovi. Šejtan voli i želi da ovlada razmišljanjima ljudi, kako bi im na taj način mogao narediti sve što želi. Kratkotrajnim prohtjevima oni se raduju i zadovoljni su, iako će to loše završiti za njih. Prijatelji koji izjavljivaju ljubav i prijateljstvo žele samo da zadovolje svoje prohtjeve, i zbog toga, ne uzimajući u obzir obraz, vjerske propise, posljedice njihovih djela traže da imaju nemoralne i nehumane odnose, koji nisu vjerski. A kada čuju negativan odgovor veoma se naljute i pobjesne i ražaloste se. Ne znaju da je ta njihova ljubav u stvari lažna i nestvarna ljubav. Naizgled voljena osoba je u stvari potlačena osoba od koje traže takve neljudske zahtjeve, a ona koja im daje pozitivan odgovor na njihova kratkotrajna nefsanska htijenja će ostati ukaljana obraza, ličnosti, čovječnosti i potrošenog kapital.
Mevlana nam je na najbolji način objasnio ove lažne ljubavi, pa kaže:
عشقهائی کز پی رنگی بود
عشق نبود عاقبت ننگی بود
Ljubavi koje od osnova boja bijaše,
Ne bi ljubav, već sramotni svršetak.
Ako voljeni ne bi uzeo u obzir prohtjeve voljenog, već su mu samo ljepote koje voljeni posjeduje odnijele srce, tada – kao prvo, ovo nije ljubav, a kao drugo neće imati dopadljiv svršetak.
U skladu sa svim rečenim, sve ono što se tiče Vašeg vjenčanja, ili ličnosti, vjerovanja, morala, društvenih odnosa, budućnosti i razmišljanja ispravno analizirajte i sa jednom ispravnom odlukom izvršite. Kome se sviđa i kome se ne sviđa – važnost tome dajite u granicama razuma i vjere, kao što druge osobe zbog vašeg zadovoljstva ne pridaju pažnju i važnost.
S druge strane, znajte pouzdano da nikakvo prijateljstvo i budućnost za čovjeka nemaju vrijednost kao što imaju razmišljanje, prijateljstvo sa Bogom, poštovanje Božijih zakona i vječita sreća, pa čak se ne mogu ni porediti.
Božiji Poslanik, s.a.v.a., u odgovoru na pitanje jednog ashaba koji je tražio savjet, tri puta pita: „Ako ti dam savjet, da li ćeš se vladati po njemu?“ Sva tri puta ashab je potvrdno odgovorio. Poslanik, s.a.v.a., mu je rekao: „Kada odlučiš da uradiš neki posao prvo dobro razmisli o njegovom svršetku, ako mu je svršetak dobar, onda ga izvrši, a ako ima loš svršetak onda ga napusti.“
Nadam se da će ove svijetle riječi velikog i plemenitog Poslanika, s.a.v.a., biti Vaš životni moto u razmišljanju, i da ćete ih sprovoditi u djelo, te da se ni u jednom poslu nećete kajati.
Da Vam Uzvišeni Allah podari zdravlje, blagostanje i dobar život. Amin!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.