Poštovani
Zanima me , pošto nisam uspio ništa konkretno pronaći na vašoj stranici, kakva je akida kod šiitskih muslimana. Koja je razlika između većinske ešarijsko maturidijske kod sunnija i poimanja Allaha dž.š. i kod šiijske?
Koliko sam mogao primjetiti iz nekih textova , vaše i naše poimanje dragog Boga je sličnije nego recimo naše i vehabijsko , koji Allahu dž.š. daju antropomorfne osobine?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum,
Iz dva razloga, koje ću navesti u nastavku, suzdržavam se od detaljnog odgovora na vaše pitanje:
1. Čuvanje islamskog jedinstva
Čuvanje islamskog jedinstva je najvažnije društveno, vjersko i etičko načelo svakog muslimana, a koje je danas nažalost napadnuto od strane dvije skupine. Jedna skupina su neprijatelji koji znaju da se tajna uspjeha u rušenju islamskog svijeta krije u unošenje razdora, sukoba i podjela. Druga skupina su prijatelji neznalice, koji radi očuvanja sporednih pitanja u vjeri – po svom uvjerenju – sijeku korijen islamskog zajedništva i uz slogan “Allahu ekber” jedni drugima sijeku glave i ponosno se slikaju uz odsječene glave, a potom ih šire javnim medijima. Ovom metodom najmilostiviju vjeru svijetu prikazuju kao najokrutniju.
2. Vrijednost istraživanja i njegove posljedice
Istraživanje u cilju spoznavanja istine zahtijeva poznavanje svih aspekata predmeta koji se istražuje i potrebno ih je sve argumentirano analizirati, daleko od bilo kakve pristranosti.
فَبَشِّرْ عِبَادِ. الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ. فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ. أُوْلَئكَ الَّذِينَ هَدَئهُمُ اللَّهُ. وَ أُوْلَئكَ هُمْ أُوْلُواْ الْأَلْبَابِ
Zato obraduj robove Moje, koji Kur'an slušaju i slijede ono najljepše u njemu; njima je Allah na Pravi put ukazao i oni su razumom obdareni. (Zumer, 17-18)
U ovom ajetu postoje tri načela i nameću se dva zaključka. Prvo načelo: Ispravno shvatanje predmeta, jer dok se ispravno ne spozna, trud je beskoristan. Drugo načelo: svjesno procjenjivanje i istraživanje sadržaja ajeta. Treće načelo: odabiranje i prihvatanje onog najboljeg. To su tri temeljna načela istraživanja, procjenjivanja i odabiranja.
Prvi zaključak: Ova metoda je znak inteligencije, zdravog duh i oštroumnosti. To u biti znači da čovjek traga za poimanjem istine, a ne za zadovoljavanjem svog ega. Drugi zaključak: Ovakva metoda i pogled sa sobom nose Božiju uputu, a ne svaka metoda i trud.
Iskreno se nadam da možemo u okrilju svijetlih riječi upute i slijeđenjem sunneta Božijeg Poslanika, s.a.v.a., te korištenjem svjetiljke razuma stvoriti društvo čija će najveća briga biti spoznavanje istine i koje će uz potpunu slobodu izabirati ono izvagano časnim Kur’anom, sunnetom i razumom.
Svako dobro!
prof. Akbar Eydi