ako neki covjek pocini ubistvo,to je naravno grijeh. ali sta ako taj covijek ima neki poremecaj u mozgu,ili emocionalni poremecaj. koje su granice da dragi Bog oprosti nekim ljudima a neke da kazni.jer su svi razliciti.lakse je covjeku koji nema poremecaje nego onom koji ih ima da bude normalan
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Obaveza ili dužnost prema Božijim propisima i zakonima temelji se na znanju i svjesnosti, koje je opet moguće podijeliti na dvoje i razumjeti na dva načina. Prvo je da osoba koja je zrela za izvršavanje vjerskih dužnosti mora bit razumna, raspoznavati dobro od lošeg, ružnog od lijepog. Prema tome, poremećene osobe, lude i one koje nemaju sposobnost razlučivanja – što zbog bolesti ili rođenjem – nemaju obavezu i njih Uzvišeni Bog neće kazniti.
Drugo: Da osoba koja je dužna slijediti Božije propise prilikom obavljanja nekog djela bude svjesna njegova obavljanja i da ima znanje o zabranjenosti tog djela.
Pa prema tome, zaboravan čovjek ili onaj koji u bijesu izgubi mogućnost razlučivanja ili potpuno nesvjestan poduzme nešto – Uzvišeni ga neće kazniti. Ali ako uvodne radnje koje prethode nekom djelu učini svjesno, onda je kriv. Primjerice, ako čovjek zna da će ako ode na neko putovanje ili sudjeluje na nekom skupu biti prisiljen počiniti neko zabranjeno djelo, onda ta osoba – iako je prisilno počinila to djelo i nije ga mogla izbjeći – biti kažnjena, jer je učinila uvodnu radnju koja je prethodila činjenju zabranjenog djela. Ili primjerice: neko se preseli u zemlju u kojoj neće biti u mogućnosti izvršavati svoje šerijatske dužnosti – ta osoba je sama kriva, jer je uradila ono što je prethodilo da se to dogodi. Detaljno o ovoj temi možete potražiti u časnoj suri Nisa u ajetima 97-99.
Mjerila Božijeg nagrađivanja i kažnjavanja neke osobe su:
• Zdrav razum i svjesnost o zabrani nekog djela
• Pozornost na zabranjenost nekog djela prilikom njegova počinjenja
• Misaona i psihička nerastrojenost na način da prilikom činjenja nekog djela izgubi sposobnost razlučivanja
• Da se svjesno ne počine uvodne radnje za grijeh
• Da ne bude prisiljen od strane nekoga na činjenje nekog djela na način da izgubi mogućnost vlastitog izbora
Neka Uzvišeni Bog svima nama podari sretan kraj i neka nas sačuva od grijeha, a posebno od ubistva.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh