Eselamu alejkum uz zahvalu Svevišnjem Allahu i Salavatima na Časnog Poslanika, njegov Ehlul-bejt i sve one koji su ih voljeli, poštovali i dali im pravo koje im pripada. Pitanje: s obzirom da je rob najbliži Allahu dž. š. na namazu kolika je važnost koncentracije i nežurbe u namazu. Hoću reći kada forma potiskuje suštinu? Ma SELAME.
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Upućujući vam želje zdravlja i uspjeha skrećem vam pažnju na sljedeće napomene:
1. Namaz je najvažniji ibadet. Ako čovjekov namaz bude prihvaćen kod Boga, sva ostala njegova dobra djela će biti prihvaćena, a ako njegov namaz bude odbijen, sva njegova djela će, također, biti odbijena.
2. Rastavljanje koje ste vi spomenuli u vašem pitanju, na onaj način kako ste sami naveli nije poznato kao takvo. Razdvajanje oblika i sastava namaza proizilazi iz našeg upoređivanja namaza sa drugim našim djelima. Takvo upoređivanje je neispravno i neumjesno. Namaz je namaz.
3. Namaz je jedan ibadet. Duh ibadeta je potpuno i bezuvjetno pokoravanje pred Bogom Svemogućim. Ako bi namaz i ono sve što je u namazu bilo uzeto kao namaz videli bismo da je oaj ibadet ropisan od Uzvišenog Boga i na putu njegova zadovoljstva i htjenja se mora izvršiti. Tada je nemoguće govoriti o razdvojenosti između oblika i suštine namaza. U vjerskim spisima, dijelovi namaza se dijele na obavezne i pohvalne, a pohvalne radnje su one koje čovjek svojom voljom može da obavi ili ne obavi. Ovo razdvajanje i dijeljenje, ako ga je uopće moguće ovako nazvati je spomenuto u vjerskom zakonu, a mimo njega se ne može. „Uraditi nešto na osnovu drugog“, kako vi kažete se ne može odnositi na namaz.
4. Stoga, ako ste mislili pod oblikom ili formom fikhski propis u vezi namaza, tada se mora reći da je izvršavanje i čuvanje svih fikhskih propisa o namazu jedna nužnost i obaveza i naravno nemoguće je zbog poniznosti i skrušenosti na neviđeno uzeti fikhske propise vezane za namaz. Bez poznavanja fikhskih propisa se ustvari neće obaviti namaz, niti će to postati namaz, a sve što se u ime namaza učini bez poštovanja fikhskih propisa je novotarija i strogo zabranjeno. Moramo biti veoma oprezni da nas šejtan u ime poniznosti i skrušenosti ne odvuče od vjerskoga zakona.
Primite želje zdravlja i prihvaćenja vaših ibadeta.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh