Es selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh profesore. Po islamskom vjerovanje kako je stvorena zena t.j.hz.Hava a.s. Allah s.w.t. da vas nagradi za vas trud.
1 Odgovor
U Ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Stvaranje hazreti Have u božanskim religijamaU svim božanskim religijama i školama učenja stoji da su žena i muškarac stvoreni od jedne duše. U Starom zavjetu se kaže: “I Bog načini od zemlje sve životinje, no čovjeku se ne nađe pomoć kao što je on. Tada, Bog pusti tvrd san na čovjeka te on zaspa, pa mu izvadi jedno rebro, a mjesto zatvori mesom. Od rebra što ga je uzeo čovjeku napravi Bog ženu pa je dovede čovjeku.“[1]
Način stvaranja hazreti Have u TevratuMatthew Henry kaže:“Žena je stvorena od rebra muškarca, a ne od njegove glave pa da nad njim vlada, niti od nogu njegovih pa da podsredstvom njih biva pogažena, već od boka njegovog pa da s njim bude jednaka, ispod lakta njegova da njime bude sačauvana i blizu srca njegova kako bi bila voljena.“
Način postanka hazreti Have u Tevratu se opisuje na sljedeći način: „Na svoju sliku stvori Bog čovjeka, na sliku Božiju on ga stvori, muško i žensko stvori ih. I blagoslovi ih Bog i reče »Plodite se, i množite, i napunite zemlju i sebi je podložite! Vladajte ribama u moru i pticama u zraku i svim živim stvorovima što puze po zemlji!» .[2] I reče Bog: Nije dobro da čovjek bude sam; načinit ću mu pomoć kao što je on.[3]Čovjek nadjene imena svoj stoci, svim pticama u zraku i životinjama u polju, no čovjeku se ne nađe pomoć kao što je on. Tada Bog pusti tvrd san na čovjeka te on zaspa, pa mu izvadi jedno rebro, a mjesto zatvori mesom. Od rebra što ga je uzeo čovjeku napravi Bog ženu pa je dovede čovjeku. Nato čovjek reče: Gle, evo kostiju od mojih kostiju, mesa od mesa mojega. Ženom neka se zove, od čovjeka kad je uzeta! Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu i bit će njih dvoje jedno tijelo.“[4]
Način stvaranje hazreti Have u Kur'anuKao što se može vidjeti iz mnogih kur'anskih ajeta da je načelo stvaranja u paru i ovo načelo primjenjeno je i kod čovjeka. U ajetima se naglašava da je od iste materije od koje je stvoren Adem stvorena i njegova žena i to djelo ne smatra se besmislenim. Žena kod stvaranja sa aspekta duše i tijela stvorena je od istog bisera od kojeg je stvoren i muškarac te su obje vrste jednake po suspstanci i esenciji. Nema razlike u zbilji i esenciji muškarca i žene. Kur'an izričito po ovom pitanju objelodanjuje tajnu;
a) „…od njega stvorio Sam mu drúgu…“
Uzvišeni Bog nam kaže:
هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا ۖ فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ ۖ فَلَمَّا أَثْقَلَت دَّعَوَا اللَّـهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَّنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ
On je Taj koji vas od jednoga čovjeka stvara – a od njega je drúgu njegovu stvorio da se uz nju smiri. I kada je on nju obljubio, ona je zanijela lahko breme i nosila ga; a kad joj je ono otežalo, njih dvoje su zamolili Allaha, Gospodara svoga: “Ako nam daruješ dobrog potomka, bićemo, zaista, zahvalni!” (Al-A'raf, 189.)
Dakle žena je stvorena iz iste supstance kao i muškarac a misao jednakosti i esencijalne jednosti žene i muškarca jeste kur'anska misao što se jasno vidi iz božanskih ajeta. Allame Tabatabai kaže da je značenje spomenutog ajeta sljedeće: “O potomci Adema, Uzvišeni Gospodar je onaj koji vas je stvorio od „jedne duše“ i jednog tijela i on je bio vaš otac, dakle od iste vrste stvorio je ženu kako bi muškarac uz nju pronašao smiraj i kada se s njom sastao ona je zanijela lahki teret i taj teret je nosila i sa njim se kretala i radila svakodnevne poslove sve dok sjeme tekućine nije poraslo do granice zametka i postalo teško pa je žena Ademova osjećala težak teret, i kada je postao težak dozvala je Boga, svoga Gospodara i s Njim sklopila ugovor; ako nam podariš zdravog potomka za život i opstanak, znači da bude potpun i bez nedostataka, jer u vrijeme trudnoće i rođenja djeteta čovjekova želja jeste upravo to, dakle ne misli se na zdravlje po vjerskim pitanjima, u tom slučaju bit ćemo Ti zahvalni, iskazat ćemo Tvoju blagodat a u svojim poslovima udaljit ćemo se od svega, prema Tebi i na ništa nećemo obraćati pažnju osim na Tebe i samo se na Tebe oslanjamo.
b) Od njega stvorio sam mu drúgu
Uzvišeni Bog kaže:
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً“O ljudi, bojte se Gospodara svoga, koji vas od jednog čovjeka stvara, a od njega je i drúgu njegovu stvorio, i od njih dvoje mnoge muškarce i žene rasijao.” (En-Nisa, 1.)
Ajet «خلق منها زوجها» nam otkriva da su ljudi po pitanju suštine i vrste jedna zbilja i sa svim mnoštvom koje imaju iz jednog su korijena i osnove, posebno kada se kaže „i od njih dvoje mnoge muškarce i žene rasijao“ dakle od njih dvoje su mnoge žene i mušakarci rasijani uključujući i rečenicu „od njega je i drugu njegovu stvorio“, dakle žena Ademova je od njegove vrste.
c) On vas stvara u utrobama vaših majki dajući vam likove jedan za drugim
Uzvišeni Bog kaže:
خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ ۚ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِّن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ
“On vas od jednog čovjeka stvara – a od njega je drúgu njegovu stvorio – i On vam je dao osam vrsta stoke; On vas stvara u utrobama matera vaših, dajući vam likove, jedan za drugim, u tri tmine (posteljica, maternica i trbuh).” (Ez-Zumer, 6.)
Ovaj plemeniti ajet, također, nam govori kako su ljudi stvoreni od jednog čovjeka, hazreti Adema, čija je žena, od iste vrste stvorena, jednaka s njim u bivanju čovjekom i egzistenciji.
Stoga možemo zaključiti da je sa stajališta Kur'ana stvaranje hazreti Have i Adema od iste svijetle zbilje.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
prof. Akbar Eydi
[1] Biblija, Stari zavjet, Knjiga Postanka, 2
[2] Postanak 1, 27-29
[3] Postanak 2, 18
[4] Postanak 2, 20-25