Selam alejkum, Da li mi mozete reci nesto vise o narodima Jedzudz i Medzudz koji se spominju u Kur'anu. Da li je u predajama objasnjeno gdje se oni sada nalaze i kako ce izaci iza brda gdje ih je Zulkarnejn odvojio branom od metala?
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Upućujemo vam, poštovani brate, želje za zdravlje i uspjeh. U vezi vašeg pitanja o narodu Je'džudž i Me'džudž ukratko navodimo:
1. Ova priča, kao što sami znate, opširno i sa svim historijskim detaljima, nije spomenuta u Kur'anu. Metod Kur'ana, kao Knige upute, nije opšitrno navođenje historijskih događaja ili čak pripovijedanje priča. Međutim, neki detalji su spomenuti u predajama.
2. Ono što je spomenuto u predajama o ovoj priči je raznovrsno tako da je teško doći do jasnog i određenog rezultata, kao što je vrijeme i mjesto događaja, pravo ime Zul-Karnejna, sam narod Je'džudž i Me'džudž, mjesto brane itd.
3. U Kur'anskimm ajetima i mnogim predajama se spominju neke osobine a veliki mufessiri su došli do prilično zadovoljavajućih rezultata iako je opet nemoguće imati potpuno uvjerenje.
4. Ono što je spomenuto od osobina u ajetima i rivajetima jeste da je Zul-Karnejn bio dobra osoba i vjernik, putovao je po istoku i zapadu i da je brana izreađena od metala.
5. Pomenute osobine se mogu odnositi na jednu osobu, Cyrusa (Kira) Ahemenidski (560.-539. p.n.e.), osnivača stare iranske imperije i mongolskog naroda.
6. O Cirusu, njegovom vjerovanju (imanu) je mnogo rečeno u starom zavjetu, mnogo je pohvaljen i pomenut po pravdi i suđenju po njoj. Njegova putovanja na istok i zapad su upisana u historijske knjige. A što se tiče njegova nadimka Zul-Karnejn, došlo se do jasnoga dokaza da je to on nakon okrića kamenog kipa na jugu Irana i postojanja dva roga od koji je jedan usmjeren naprijed a drugi prema nazad. On je sagradio branu u tjesnacu brda Kafkaza koji se prostirao od Kaspijskog do Crnog mora i koji je bio poznat kao tjesnac Darijal. U prošlosti, narod nastanjen na sjeveroistoku Azije prolaskom kroz ovaj tjesnac u južnije predjele napadali su mjesta poput današnje Armenije, sjevernog Irana i Asirije, te bi tu ubijali, zarobljavali i krali. Otprilike 7. stoljeća prije nove ere, na ovom putu se dogodio još jedan napad koji se produžio do Ninive, glavnog grada Asirije. Ovaj događaj se desio jedno stoljeće prije Cirusovog vremena. Neki historičari napominju da je veliki Cirus zbog nemira i pobuna koji su se desile na sjeveru Irana otputovao u ta mjesta i kažu da je on, navodno, zbog tužbi i traženja pravde stanovnika tog mjesta sagradio branu u tjesnacu Darijal. Ova brana je sagrađena od kamena i metala. To je bila jedina brana za čiju je gradnju korišten metal. Kao dokaz za rečeno u blizini brane nalazi se rijeka po imenu Cirus, a Cirus je na nekim zapadnjačkim jezicima ime Velikog Kira. Također u blizini grada Tbilisi (glavnog grada Gruzije) postoji rijeka koja se naziva Kir, što je također ime Kira Velikog.
7. Na osnovu jedne analize u promjenama jezika može se reći da su riječi Je'džudž i Me'džudž ili u hebrejskom mankuk ili kineskom mandžuk, sa značenjem Mongol. U grčkim prijevodima staroga zavjeta stoji Kuk i Me'kuk. Velike sličnosti koje postoje između Me'kuk na grčkom i Menkuk na hebrejskom navode na zaključak da se misli na Mongole i Mogole. Mnogo je primjera jezički varijacija koje imaju isti korijen. Stoga, može se zaključiti da su Je'džudž i Me'džudž zapravo Mongoli. Ovaj narod je bio nastanjen na sjevernoistočnom dijelu Azije i od davnih vremena su napadali i pljačkali okolna mjesta kao što su Kina, Armenija, sjever Irana i sl. U Kur'anskim ajetima se ukazuje da dok je ova brana na svome mjestu taj narod je neće moći preći. Međutim, kada dođe čas Allahova obećanja, ova brana će biti nadvladana i time će se omogućiti prelaz tog naroda. A neki od velikana su rekli da je ovo Božije obećanje u stvari čovjekov napredak i njegove mogućnosti da pređe preko bilo koje prepreke.[1]
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
[1] Preuzeto iz tefsira El-Mizan, 13. svezak