Esselamu alejkum. Da li je tacno da je zena ispravno pokrivena samo onda kada nosi đilbab(dugu siroku haljinu do clanaka) i himar koji pokriva glavu i grudi ,tako da se vidi samo lice? danas mnoge pokrivene sestre hodaju u uskoj i kratkoj odjeci,kojekakvim hidzabima,mnogima se vide kosa i vrat,nausnice,da ne govorim o sminkanju,,da se covjek zgrozi.. pa me interesuje gdje su granice da bi se zena mogla smatrati ispravno pokrivenom?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Da bismo rasvijetli ovu temu potrebno je ukazati na dvije stvari:
• Značenje vjerovanja
• Poštivanje i filozofija islamskog hidžaba
Značenje vjerovanja
Sa gledišta Kur'ana istinski iman je onaj koji ostavlja tragove i daje plodove i rezultate na način da čovjek čitavim svojim bićem prihvata sve propise, načela i zakone vjere te da ih slijedi. Prihvatanje nekih propisa i zakona, a poricanje nekih drugih predstavlja neku vrstu poigravanja sa samim sobom. Kur'an kaže:
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّـهَ عَلَىٰ حَرْفٍ ۖ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌاطْمَأَنَّ بِهِ ۖ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ خَسِرَالدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِين
Ima ljudi koji se Allahu klanjaju, ali bez pravog uvjerenja; ako ga prati sreća, on je smiren, a ako zapadne i u najmanje iskušenje, vraća se nevjerstvu, pa tako izgubi i ovaj i onaj svijet. To je, uistinu, očiti gubitak. (Haždžd, 11)
Dakle, ako smo vjernici, moramo se držati svih propisa i zakona vjere te prihvatiti sve nužnosti koje iz njih proizlaze.
Filozofija hidžaba za ženu sa gledišta islama
Islam je jedna sveobuhvatna vjerska škola učenja koja prihvata prava žene u društvu i drži nužnim njezino prisustvo u njemu. Ali opet, s druge strane, to prisustvo ne treba biti na takav način da proizvodi štetu u prisustvu muškaraca ili da se time poremete prava članova porodice. Upravo iz tog razloga je hidžab ili kako vi kažete džilbab obavezan. Po pitanju tumačenja leksičkog i običajnog značenja riječi džilbab postoji razlika u mišljenjima. Većina tumača vjeruje kako je džilbab duga odjeća koja prekriva tjelesne ukrase žene, a veo je upravo ženska marama koja pokriva glavu i prsa žene. Islamski hidžab je odjeća koja sve ukrase žene sakriva od pogleda nemahrema. Na temelju toga islamki pravnici izdali su fetvu u kojoj se kaže da ako se neko pokrije uskom odjećom do mjere da se ističu ukrasi tijela, takva odjeća nema propis hidžaba. Sa gledišta islama zabranjeno je, pa makar i malo, otkrivanje kose, vrata, naušnica ili dijela ispod brade. Žene ili djevojke koje nose takvu vrstu hidžaba treba upozoriti i skrenuti im pažnju, iako imaju kakav-takav hidžab. Problem je u tome da postoji mogućnost da druge osobe gledajući njih steknu dojam da je islamski hidžab takav kakav oni nose i tako se pokriju. U tom slučaju, osoba nosi teret grijeha iskrivljavanja djela drugih u vezi sa islamskim hidžabom. Časni Polanik, s.a.v.a., kaže: “Ako neko uspostavi loš običaj ili propis, onda do Sudnjeg dana sudjeluje u grijehu onih koji slijede takav običaj.” Isto je kada je u pitanju lijep i islamski običaj.
Danas, posebno u Europi, Americi i komunističkim zemljama biti pokriven znači nositi zastavu islama. Na Sudnjem danu te žene će biti u redovima boraca te će prije muškaraca stupiti na mjesto okupljanja ljudi, a na njihovoj odjeći lijepim i svijetlim slovima će pisati La ilahe ilallah muhammedun resulullah. Što je časnije od toga da se čovjek u redu boraca, šehida i reformatora vjere pojavi pred Uzvišenim Bogom, Njegovim poslanikom i svim Božijim ugodnicima? Hidžab je najbolji ukras i najvrjedniji stub duhovne ličnosti žene i ne treba se odreći ovog ponosa i božanske vrijednost zbog isticanja modernosti ili ponižavanja drugih. Neka nas Uzvišeni Bog sve učini svjesnim vjere i učvrsti u praktičnoj primjeni Njegovih zakona pa da svojim ophođenjem budemo promotori islama, Kur'ana, Poslanika i njegova Ehli-bejta i odabranih drugova.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh