Možete li mi reći šta znači pojam irfan u vašoj teminologiji, i na šta se odnosi kada kažemo irfansko djelo tog i tog itd.?
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu,
Irfan je jedna od nauka koja čovjeka dovodi do spoznaje Uzvišenog Boga. Razlikuje se od drugih nauka o spoznaji Svemogućeg Gospodara po tome što druge nauke prikazuju umne pojmove o Allahu i Njegovim imenima i svojstvima, kao i načinu Njegova upravljanja i posjedovanja Ovoga svijeta, dok irfan sa nizom posebnih naputaka i naredbi čovjeka veže sa tračkom zbilje i istine Allahovih imena i svojstava. Allahove atribute, Allahova imena, način upravljanja Ovim svijetom i stotine drugih primjera čovjeku prikazuju partikularno, ali zbiljski. Da bi ovo postalo jasno navest ćemo primjer.
Mi svi teoretski znamo da vježbanje čovjekovo tijelo čini jakim. A jako tijelo je otporno na hladnoću, mikrobie, neprijatelje i spospobno za rad, pa neće lahko pokleknuti. Također, mi svi znamo da bi smo pobijedili na takmičenju, npr. u hrvanju, naše tijelo mora biti čvrsto, a mišići istrenirani i jaki. Istovremeno moramo biti informisani o metodama hrvanja. S treće strane, znamo da nam pobjeda i odlazak na podij pobjednika donose sreću, a poraz tugu i tegobu. Ovo su sve nizovi znanja (nauka) u našem umu, pa ako se suprostavimo pritivniku samo sa ovim spoznajama, sigurno ćemo izgubiti. Međutim, ako nas pri treningu bude nadgledao učitelj i znalac svih tehnika hrvanja, tada će se ove umne i misaone nauke pretvoriti u energiju i očigledno znanje. Način kretanja, gledanja i radovanja snažne osobe razlikuje se od osobe koja samo zna ove nauke.
Znači, irfan je nauka koja pod nadzorom učitelja koji je upoznat sa putevima kretanja ka Bogu odgaja putnika – سَالِكٌ stvara u njemu Božije atribute i podučava ga zbilji robovanja Svemogućem Gospodaru. A putnik vježbanjem i vjerskim sketizmom shvata robovanje. Svim svojim bićem vidi prisustvo Boga u samome sebi i u svijetu.
Tragovi irfana
Tragovi irfana se javljaju u:
1. samim arifima,
2. knjigama, pismima i instrukcijama irfana,
3. posebnim djelima arifa.
Sami arifi, kao odgojene ličnosti koje imaju duhovna savršenstva i posebnu vezu sa nevidljivim svijetom su manifestacija irfana.
Napisane knjige, opjevane pjesme, uputstva koja su arifi ostavili na temu prepoznavanja ove nauke i puteva koji pronalaze zbilju, su još jedan trag i manifestacija irfana i arifa.
Također, otkrovenja i kerameti, vijesti iz gajba, djela koja drugi nisu u stanju izvršiti su još jedan trag irfana i arifa na Ovome svijetu.
Stoga, kada se kaže „irfanska djela toga i toga pisca“ misli se na osobu koja je o irfanskoj nauci ili o putevima stizanja do ove nauke nešto napisala, ili spjevala, ili pojasnila nešto irfanskom metodom.
Ovo je ukratko odgovor na postavljeno pitanje. Nadam se da sam Vaše pitanje ispravno shvatio, a da je odgovor popraćen zadovoljstvom Božijim i da ste došli do željenog odgovora.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh.