Postovani uvazeni i fini profesore selam! 5 mojih ahbaba uradilo je hidzamu u vise navrata,ja nisam htio iako znam da postoji hadis o hidzami ali nisam siguran kolko je to vjerodostojno istinito vrijedno i tacno.Molim vas pomozite mi i pojasnite ovu tematiku,dali su moji ahbabi u pravu ako jesu zasto i koja je vrijednost hidzame,budite pozdravljeni i zelim vam lagan i rahatli ovaj ramazan! veliki selam
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
Hidžama, tj. kupičenje je oblik tradicionalne medicine koje se može naći u mnogim kulturama širom svijeta. To uključuje postavljanje kupica smanjenjem zračnog pritiska, tj usisavanjem, na koži.
Postoje dvije vrste kupičenja, i to:
1. Suho, tj. postavljanje kupica na određene tačke tijela i koje ostaju tako, bez pomjeranja, do 15 minuta jedanput dnevno, i koristi se za liječenje bolesti tegoba poput bolova u peti, smrznutog ramena, artitisa, bolova u vratu, za odstranjivanje akni, herpesa zoastera, protiv psorijaze, hemoroida, išijasa, proširenih vena, poremećaja mjesečnice, bolne mejsečnice, astme, bronhitisa, prehlada, štucanja, epilepsije, i mnogih drugih bolesti.
2. Vlažno, tj. puštanje krvi na određenim dijelovima tijela uz postavljanje kupica u kojima se nakuplja nečista krv, tj. krv u kojoj je holesterol, glukoza, i dr. Ova vrsta kupičenja ima druge narodne nazive kao što su hidžama, gak hoi, baguar, banki, bentusa i mnoga druga imena.
Smatra se da kupičenje datira od 3000. godine prije nove ere. Najstariji trag vlažnog kupičenja nalazi se u Ebers papirusu, tj. u jednom od najstarijih medicinskih udžbenika na svijetu. Ovaj udžbenik opisuje da su se vlažnim kupičenjem koristili Egipćani 1550. godine prije nove ere. Arheolozi su u Kini pronašli dokaze o vlažnom kupičenju koji datiraju iz 1000 p.n.e. U staroj Grčkoj, Hipokrat je kupičenje koristio za unutarnje bolesti oko 400. g. prije nove ere.
Koristi vlažnog kupičenja, tj. hidžame su brojne te se koristi za sljedeće:
1. Razbistruje um,
2. Jača pamćenje,
3. Umanjuje bolove,
4. Jača vid,
5. Otklanja glavobolje,
6. Stabilizuje poremećen krvni pritisak,
7. Umanjuje grušanje krvi,
8. Otklanja malokrvnost,
9. Otklanja probleme sa prostatom,
10. Ciste jajnika,
11. Trovanje hranom, ovisnost o drogama,
12. Otklanja probleme sa hemoroidima,
13. Bolovima u leđima,
14. Artorozom,
15. Aknama,
16. Aftama,
17. Opadanjem kose, i dr.
Hidžama u predajama
رَسُولُ اللهِ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : اَلْحِجَامَةُ تَزِيدُ الْعَقْلَ ، وَ تَزِيدُ الْحَافِظَ حِفْظاً.
Allahov Poslanik, s.a.v.a. je rekao: „Hidžama jača razum i jača pamćenje.“[1]
اَلإِمَامُ عَلِیّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ الْحِجَامَةَ تُصَحِّحُ الْبَدَنَ، وَ تَشُدُّ الْعَقلَ.
Imam Ali, a.s., je rako: „Hidžama tijelu donosi zdravlje i razumu daruje čvrstoću“[2]
عَنْ سَلْمَى خَادِمَةُ رَسُولِ اللهِ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ: كَانَ النَّبِیُّ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ إِذَا اشْتَكَى أَحَدٌ مِنَّا رَأْسَهُ، قَالَ : اِذْهَبْ فَاحْتَجِمْ! وَ إِذَا اشْتَكَى رِجْلَهُ قَالَ : اِذْهَبَ فَاخْضِبْهَا بِالْحِنَّاءِ.
Prenosi se od Selme, sluškinje Allahova Poslanika, s.a.v.a., da je rekla: „Kada bi se neko od nas zbog glavobolje požalio, Poslanik, s.a.v.a. bi rekao: ‘Idi i uradi hidžamu!’ A kada bi neko od nas se požalio na bolove u nozi, rekao bi: ‘Oboji je kanom!'“[3]
اَلْكَافِي عَنْ حَمْزَةَ بْن الطَيَّار: كُنْتُ عِنْدَ أَبِی الْحَسَنِ الأَوَّلِ عَلَيْهِ السَّلاَمِ فَرَآنِي أَتَأَوَّهُ، فَقَالَ: مَا لَكَ ؟ قُلْتُ: ضِرْسِي. فَقَالَ: لَوِ احْتَجَمْتَ! فَاحْتَجَمْتُ فَسَكَنَ، فَأَعْلَمْتُهُ. فَقَالَ لِي: مَا تَدَاوَى النَّاسُ بِشَیْءٍ خَيْرٍ مِنْ مَصَّةِ دَمٍ، أَوْ مُزْعَةِ عَسَلٍ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ ! مَا الْمُزْعَةُ عَسَلٍ؟ قَالَ : لَعْقَةُ عَسَلٍ.
Kafi prenosi od Hamze ibn Tajjara da je rekao: „Bio sam kod Imama Kazima, a.s., pa je vidio da trpim bol. Rekao je: ‘Šta ti je?!’ Rekoh: ‘Moj zub!’ On reče: ‘Kako bi bilo dobro da uradiš hidžamu!’ Otišao sam i uradio hidžamu i bol se umirila, a Imama sam obavijestio o tome. Rekao mi je: ‘Ljudi ne zatražiše nešto bolje od puštanja krvi i gutljaja meda!’ Rekoh: ‘Evo mog života za te! A šta je gutljaj meda?’ Odgovorio je: ‘Jedna kašika meda!'“[4]
رَسُولُ اللهِ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : اَلدَّاءُ ثَلاَثَةٌ وَ الدَّوَاءُ ثَلاَثَةٌ. فَأَمَّا الدَّاءُ: فَالدَّمُ وَالْمِرَّةُ وَ البَلْغَمُ؛ فَدَوَاءُ الدَّمِ اَلْحِجَامَةُ، وَ دَوَاءُ الْبَلْغَمِ اَلْحَمَّامُ، وَ دَوَاءُ الْمِرَّةِ اَلْمَشِیُّ.
Allahov Poslanik, s.a.v.a. je rekao: „Tri su boli i tri su lijeka. Bolovi su krvi, žuči i sluzi (flegma). Lijek krvi je hidžama, lijek žuči je kupanje, a lijek sluzi je hodanje.“[5]
Osobe koje se protive hidžami, imaju na to pravo jer u biti – oni brane svoje znanje. Međutim, zanimljivo je to da oni od početka do kraja svoga medicinskog školovanja, što općeg što specijalističkog, nisu čak ni jedan sat pohađali i obrađivali temu vezanu za hidžamu i kupičenje. Temeljni uzrok protivljenja u osnovi jeste nedostatak informacija i znanja, tako da danas možemo vidjeti mnoge ljekare koji su uradili hidžamu, a prije su bili protiv nje.
Danas je ova nauka zastupljena u mnogim zemljama širom svijeta, kao i na fakultetima u Iranu, Kini, Americi i dr. zemljama, gdje se na ozbiljan i precizan način izučava i upražnjava.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu
[1] Biharu-l-envar, 62. sv, 126. str., Sunen Ibn Madže, 2. sv, 1154. str.
[2] Biharu-l-envar, 62. sv, 114. str, 18. predaja.
[3] Musned Ahmeda ibn Hanbela, 10. Sv, 446., str., 27688. predaja.
[4] El-Kafi, 8. sv, 194. str, 231. predaja.
[5] Biharu/l-envar, 62. sv, 126. str, 299. predaja. Pod „hodanjem“ se podrazumijeva bilo koji purgativ, tj, sredstvo za čišćenje crijeva, jer ono uzrokuje da čovjek „hodanjem“ dođe do zahoda.