Citat iz jednog odgovora: „Stoga, kreacija, bol, bolesti i patnje je stavila u sebe kako bi čovjeka obavijestila da u slučaju slijeđenja osjećaja općenito društveni sistem ljudi će patiti, a kao rezultat će imati i njihovo uništenje. Znači, vjera i islam slijede propise razuma, a ne osjećaje.” Završen citat.
Poštovani, da li Vi znate šta je to emotvina inteligencija? Znate li koliko je emocija (emotion=osnovni pokretač) važna u “preživljavanju” na ovome svijetu? Gdje to stoji i u kojim djelima i ko to smije tvrditi da vjera i islam slijede isključivo propise razuma? To bi bila neka rimska verzija islama. U sintaksi rečenice iznesena je tvrdnja koja poziva u širk, jer je nekoliko imena Stvoritelja vezano i znači Milost, Ljubav i Plemenitost. Koji fakih smije tvrditi da je Stvoritelj napravio sve racionalno, i hladno i da se nije smijao i pjevao kad je stvarao? Najveći je On znalac svih stvari.
Racionalni i proračunati islam, racionalni mevlud i racionalni iftar u Ramazanu, racionalni…. Ovo su samo subjektivne težnje i prohtjevi. Ali to su stvarno neosnovane tvrdnje. Selam
1 Odgovor
Poštovani brate, u odgovoru je nužno navesti nekoliko napomena.
1. Potrebno je navesti ili spomenuti adresu i broj pitanja i odgovora kako bi bio ispravno informisan. Jer trenutno ne znam šta je bila tema postavljenog pitanja i na koji dio pitanja se ovaj odgovor odnosi. Zbog toga Vam ne mogu općenito odgovoriti.
2. Onako kako ste i Vi sami u Vašem tekstu napisali, odgovor je ovakav da „je nemoguće općenito slijediti osjećaje“, a općenito neslijeđenje je u stvari općenito negiranje osjećaja. Znači, u nekim prilikama je moguće da čovjek djeluje na osnovu svojih osjećaja i na taj način neke primjere i pojasni.
3. Razum je perceptivna snaga koju je Uzvišeni Gospodar postavio u čovjekovom biću kako bi uredio ostala čula. Ako kažemo da je islam vjera logike i razuma, to ne znači da su ostale snage opažanja bezvrijedne. Nikada se ne misli na to, a nikakav razum nije izdao niti će izdati takvu presudu. Razum je sudac, znalac koji je upoznat sa dobrobitima čovjekovog života, a svaku snagu percepcije koristi tačno na onom mjestu gdje i treba da bude upotrijebljena.
Da, Tvorac kreacije, pošto je Znalac o cijeloj kreaciji, sve je stvorio onako kako mora biti stvoreno. Stvorio je osjećaje, pa time i smijeh i plač, i sve drugo, a sve što je stvorio je lijepo stvorio – Bog je Onaj koji sve što je stvorio, na kraju je lijepo stvorio. (Sedžda, 7.) Zato, mi ne želimo da negiramo stvaranje osjećaja, ali mjerilo čovjekova života je sa stanovišta Kur'ana – razum.
U slučaju da ste voljni, možemo da nastavimo razmatrati „razum sa stanovišta Kur'ana“, kako bi se na taj način pojasnilo da je razum učinjen osnovom čovjekova života.
U svakom slučaju Vam se zahvaljujemo.