Eselamu alejkum!
Zelio bih postaviti pitanje o dzennetu u kojem su se nalazili Adem i Hava onda kada su pocinili grijeh jeduci sa zabranjenog stabla. Da li se taj dzennet nalazio na Zemlji ili je to ipak bio dzennet iznad nebesa? Nedavno sam imao razgovor sa jednim muslimanom koji zastupa misljenje da se taj dzennet nalazi (nalazio) na Zemlji sto mi je pomalo nelogicno s obzirom na to da Allah dz.s. Adema i Havu istjeraje iz dzenneta rijecima “Siđite! Na Zemlji cete boraviti…” ili “Silazite iz njega svi!” u suri Al-Baqara… Pa bih vas molio da mi vi objasnite, ukoliko je moguce! Hvala i da vas Allah nagradi!
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
U vezi sa vašim pitanjem, reći ću nekoliko stvari:
1.Hazreti Adem i Hava nisu počinili grijeh jedući ono zabranjeno voće, jer činjenje grijeha i suprostavljanje Božijoj zapovijedi ima smisla samo onda kada postoji obaveza, a obavezivanje ima smisla i postoji onda kada se čovjek ili zrela osoba obavezna na izvršavanje vjerskih dužnosti nalazi u uvjetima gdje postoji kontrast i nesuglasje dobrog i zla, a mjesto gdje se nalazio hazreti Adem, a.s., nije bilo mjesto kontrasta dobra i zla ,već je to bilo sveto mjesto u kojem nije postojalo zlo, loše stvari te kontrast lijepog i ružnog. Pa prema tome, zapovijed Uzvišenog Boga nije bila obavezujuće prirode da bi suprostavljanje istom za posljedicu imalo grijeh, već je to bilo zbog dobronamjernosti da se ukaže da će korištenje plodova s tog drveta imati za posljedicu oduzimanje mogućnosti ostanka Adema i Have u tom mjestu. A oni su upravo tako učinili.
2. Zasigurno, taj Džennet nije bio na zemlji
Ako je to mjesto bilo materijalno i srodno prirodi zemlje, onda nema smisla protjerivanje iz njega i spuštanje za zemlju. Što god da je bilo i gdje god da je bilo to mjesto – nije bilo srodno zemlji, materiji i prirodi, jer upravo kako smo ukazali u tom slučaju silazak na zemlju nema smisla.
3. Taj Džennet nije bio obećani Džennet
Kada bi tu bilo riječi o obećanom Džennetu, onda u njemu ne bi postojao šejtan, jer ko god uđe u obećani Džennet to znači da je očišćen od grijeha u stanju kada se šejtan pobunio protiv zapovijedi Božije da učini sedždu Ademu. Obećani Džennet je rezultat i nagrada imana, morala i dobrih djela svakog koji u njega ulazi, a jedan očišćen čovjek ili biće koje je doseglo savršenstvo neće se spuštati na niže razine. Kada kažemo da se neće spuštati, to znači da nikada neće napustiti ono sveto mjesto, onaj obećani Džennet. Molimo vas da pogledate našu web stranicu na kojoj smo detaljno raspravljali o ovoj temi i već smo ranije odgovarali na slična pitanja, a u slučaju neke druge nejasnoće stojimo vam na raspolaganju. I na kraju – učite dovu u ovom svetom mjesecu Ramazanu da Uzvišeni Bog sve nas učini dostojnim vječnog Dženneta i svima nam podari sretan kraj.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh