Esselamu alejkum,
zanima me da li je Allah dz.s. kada se obracao Musa a.s. koristio ime Jahve ili je to laz Jevreja.Kako cesto dolazim u raspravu zsa Hriscanima,onmi kazu da je i prije islama kod Arapa bilo poznato ime Allah te da su tako nazivali ”boga mjeseca” ali je obozavaocima Mesiha ne vjerujem.Molim odgovor radi smiraja.Hvala i esselamu alejkum.
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Riječ “Allah” označava Biće Koje posjeduje sva savršena svojstva i u Čijem svetom Biću nema ni jednog nedostatka. Ako jevreji ili sljedbenici bilo koje druge vjere i učenja vjeruju u takvo Biće Koje je Stvoritelj svjetova, Koje nema nedostataka i posjeduje savršena svojstva, onda je njihovo uvjerenje ispravo i saglasno sa kur'anskim i islamskim uvjerenjima.
U sljedećem kur'anskom ajetu kaže se da su nevjernici bili uvjereni kako je svijet stvorio Allah:
وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّـهُ
A da ih upitaš: “Ko je Nebesa i Zemlju stvorio i ko je Sunce i Mjesec potčinio?” – sigurno bi rekli: “Allah!” (El-‘Ankebut, 61)
Nakon ovoga Kur'an nastavlja: Ako tako vjerujete, zašto ne slijedite poslanstvo poslanika Muhammeda, s.a.v.a.? Zar on nije poslanik upravo tog Boga, i zar ovaj Kur'an nije objavljen od tog Boga?
Naravno, Božija egzistencija nije upitna, ali je važno istaći da treba vjerovati u Boga i prihvatiti Ga na način kako su to činili Božiji poslanici, a ne bez ikakvog dokaza govoriti, naprimjer, da je Allah hazreti Musau – u danu kada je razgovarao s njim – Svoje riječi obznanio imenom Jahve. Ako se pod Jahvom misli na ono sveto Biće Koje nema nedostataka i posjeduje sva savršena svojstva, Stvoritelj je svijeta i upravlja njime, te da su svi poslanici – pa i poslanik Muhammed, s.a.v.a. – poslani od strane Njega, tada se mi ne suprotstavljamo imenu, jer je ime pojam koji ukazuje na jednu izvanjsku zbilju. Dakle, važno je ono izvanjsko biće sa svojim posebnostima i osobinama. Pretpostavimo da riječ “avion” povezujemo sa sredstvom koje ima krila, leti nebom velikom brzinom i prevozi ljude i stvari s jednog mjesta na drugo, a istu riječ povezujemo i sa dječijom igračkom. Da li tada možemo reći: Budući da obje ove stvari imaju isto ime, one su jedna poput druge i posao koji obavljaju je isto tako jednak. Časni Kur'an nema problema sa “riječima” ili “pojmovima”, a razlog razilaženja je u zbilji i izvanjskom biću na koje upućuje riječ “Allah” na arapskom, ili bilo koja druga riječ na bilo kojem drugom jeziku.
Za svakog čovjeka je važno da se prilikom dokazivanja ili poricanja nekog mišljenja koristi dokazom koji je prihvatljiv. U suprotnom, prihvatanje takvog mišljenja nema vrijednost, jer kada logika argumenta i razum nisu središte rasprave, tada moramo reći: Koliko ljudi ima na Ovom svijetu toliko ima i različitih vjerovanja. Prema tome, slijedimo naučni dokaz i argumentaciju, a ne neosnovane riječi, jer i sam Kur'an kaže da je prednost ljudi u odnosu na ostala bića u posjedovanju razuma i znanja, ne nečeg drugog, jer je u okrilju razuma moguće sve rasvijetliti. U prirodi razuma je da ispravi iskrivljenja i neutemeljene riječi koje na Ovom svijetu stvaraju tamu i čine da ljudi lutaju. Stoga ovo mjerilo nikada ne treba zaboraviti.
U slučaju da imate još pitanja, stojimo vam na usluzi.
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh