U ime Allaha,
Selam alejke poštovani i uvaženi Šejh Ejdi,
S nadom da će Vas ovo pitanje zateći u dobrom zdravlju i raspoloženj primite srdačne pozdrave od mene i moje porodice. Ne tako davno sam od jednog tzv. poznavaoca islamske teozofije čuo da i u teozofiji Ehli-bejta, a.s., postoji vjerovanje u 40 svjetlosnih ljudi ili kako ih ovdje na Balkanu sufije nazivaju [tur.] “kirkler.” Pošto se do sada u irfanskoj literaturi Ehli-bejta, a.s., nisam susreo s ovakvom tvrdnjom iskreno bi Vas zamolio da mi odgovorite u vezi ovoga. Ukoliko postoje ovi ljudi, koja je njihova funkcija imajući u vidu da već postoje namjesnici Allaha, koji savršeno predstavljaju kako svjetovne tako i duhovne zbilje Gospodara. Unaprijed Vam hvala i halalite na smetnji.
Iskreno Vaš.
1 Odgovor
U ime Allaha, Svemilosnog, Samilosnog!
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu,
Poštovani brate, primite najiskrenije selame, želje za zdravlje i sreću, te život popraćen radošću i berićetom, što materijalnim što duhovnim, za Vas i Vašu cijenjenu porodicu.
Broj 40 u islamskim predajama ima poseban značaj. I sam plemeniti Kur'an navodeći primjer hazreti Musaa, a.s., ukazuje na ovu zbilju, pa kaže:
وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً
Mi odredismo da čas susreta sa Musaom bude kad se napuni trideset noći, i dopunismo ih još sa deset, pa se vrijeme koje je odredio Gospodar njegov ispuni za četrdeset noći. (A'raf, 142)
Znači, broj 40 u interpretacijama raznih predaja i govora islamskih arifa ima posebno mjesto, kao i poseban kôd kojeg poznaju samo posebne Božije evlije, o čemu ja nisam obaviješten.
Međutim, predaje kako ste ih vi spomenuli, do sada nisam vidio, ali je moguće da kroz istraživanja na nešto i naiđem, o čemu ću Vas i obavijestiti.
Ono što trebamo da znamo i što je jedna od jasnih stvari Kur'ana, predaja Poslanika, s.a.v.a., i Imama Ehli-bejta, a.s., a što i nauka, filozofija i gnoza (irfan) potvrđuju jeste da je cjelokupno rukovođenje i upravljanje Stvorenim svijetom u rukama Uzvišenog Allaha. On je Vlasnik svijeta, i Upravitelj čovjeka. Allah je stvorio uzroke i razloge, među kojima je uspostavio veze, kako bi na taj način čovjeka usmjerio ka spoznaji Njega.
Naprimjer, stvorio je more i sunce. Sunce sija nad morem, i stvara paru. Paru pretvara u oblake koje putem vjetrova premješta. Stvarajući grmljavinu i kretanje oblaci spuštaju blagu kišu na zemlju. Spuštanjem kiše niču cvjetovi i hrana. Hranom daruje čovjeku život. Iz te hrane nastaju misli i razmišljanja. Ta razmišljanja u čovjekovu dušu usađuju vjerovanje u Allaha, Poslanika i Sudnji dan. To vjerovanje i iman su popraćeni dobrim djelima, koja će čovjeka približti Bogu. Tada te bliske osobe, sa različiti stepenima koje posjeduju, dolaze u svijet prirode i materije da bi upravljali svijetom i odgojili čovjeka. Odgajanjem ljudi oni ih postavljaju pod kišobran Allahove milosti. A ovaj tok se i dan danas nastavlja.
Zbog toga svijet ima dva luka. Jedan luk, prva polovina kružnice je spuštajuća, sija iz svijeta svjetlosti, i stiže do svijeta tame i prirode. Drugi luk, druga polovina kružnice je uzdižuća i ide prema Uzvišenom svijetu. Ona je ujedno i spona ovih dvaju lukova, čime biva i krug svijeta upotpunjen. A to je i ona zbilja koju je Kur'an tako jednostavnim jezikom rekao,: إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ- Zaista smo mi vlasništvo Allahovo i Njemu se vraćamo. (Bekare, 156). Ovaj ajet je uprkos svojoj sažetosti i jednostavnosti pojasnio sve zakone Kreacije, upravljanje svijeta, posredstvo izlijevanja dobra Allahova od početka Kreacije do njenog kraja. Arifi Hafiz Širazi, neka je milost Allahova s njim, pojasnio je pjesničkim govorom navedene ajete, pa kaže:
بر در ميخانه عشق ای ملک تسبيح گوی
کـاندر آنجا طينت آدم مخمّر می کنند
O meleki svijeta svetosti započnite slaviti i zikriti Gospodara Jedinoga,
Jer to je mjesto gdje su glinu Ademovu uzeli u ruke i stvorili ga.
صبحدم از عرش می آيد فروشی، عقل گفت
قدسيان گوئی که شعر حافظ از بر می کنند
Ujutro sam učio dovu i začuo glasove i upitah razum: „U čemu je stvar?“
Odgovori: „Stvorenja u svijetu svetosti uče na pamet pjesme Hafizove“.
Pjesnik želi reći da je svijet svetosti i stvorenja svijeta melekuta neprekidno pod Allahovom zapovijedi, oni upravljaju svijetom i zapisuju djela čovjekova. I ne samo da su samo jednom učinili sedždu veličini čovjekovoj, nego stalno čine sedždu evlijama Božijim.
A sažet odgovor bi glasio:
Dragi brate, svaki Božijih evlija, bilo da je među onih četrdeset osoba ili ne, na osnovu svoga stepena i mekama vrši dvije dužnosti. Jedna je primanje izljeva Božijih milosti i naređenja iz svijeta višega od sebe, i druga jeste upravljanje, rukovođenje i odgajanje svijeta i ljudi nižih od sebe.
Među ovim Božijim evlijama postoji niz veza i svaki se nalazi pod vilajetom drugoga i su svi pomoćnici jedni drugih. Zato i Kur'an kaže:
تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِّنْهُم مَّن كَلَّمَ اللّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ
Neke od tih poslanika odlikovali smo više nego druge.
S nekima od njih je Allah govorio, a neke je za više stepeni izdigao.
(Bekare, 253)
وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَى بَعْضٍ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا
Mi smo jedne vjerovjesnike nad drugima odlikovali,
a Davudu smo Zebur dali. (Isra, 55)
Ova uzdizanja i odlikovanja nisu društvene prirode, kako bi sa potpisom postali direktori, ili odlukom dokinuli neku drugu odluku. Ova uzdizanja i odlikovanja su istinska uzdizanja i odlikovanja, te svako posebno sa dozvolom Uzvišenog Allaha u svijetu Kreacije ima svoju ulogu.
Nadamo se da ćemo djelovanjem u skladu sa islamom, i tevesulom evlijama Božijim biti u njihovoj skupini i sa njima oživljeni, ako Bog da.
Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.