Selam alejkum, poštovana redakcijo!
Imam jedno, možda, neobično pitanje i izvinjavam se ako ću njime stvoriti zabunu! U predavanjima Allame Tabatabaija, r.a., Stepeni duhovnog putovanja čitamo da je čovjek zadužen za otvaranje najvećih gnostičkih tajni (velova) Imam Husejn, a.s. Ovo se može dokazati i slijedeći kur'ansku logiku halifata, odnosno Allahovih predstavnika koje On sam bira i koji saglasno gnostičkim shvatanjima predstavlaju ‘kutb’ odnosno pol. Međutim, u knjigama historije islamske filozofije, pa i ove koju pise Henry Corben, učimo da je jedan od najvećih arifa (gnostika) islamske historije, nazvanim jos i ocem irfana Muhjiddin Ibn Arabi, čovjek koji, bar po pisanju historije, nije bio u dodiru sa školama Ehli-bejta.
Dalje, na vašoj web-stranici se navodi da je i hazreti Mevlana bio sunija! Gore navedeni ljudi su iznosili velike gnostičke istine i po njihovim djelima se može zaključiti da su posjedovali praktično poznavanje islamskog irfanijeta. Neki ih nazivaju i teoretičarima irfanijeta ili “emocionalnim” arifima! Da li je moguće da se čovjek može upoznati sa svijetom irfana, bez direktnog uticaja škole Ehli-bejta (škole imamata)? Ukoliko da, onda do kojeg stepena ili na koji način? Znamo da se ne može doći do nekog znanja o skrivenom, ukoliko nema vođstva bezgrješnog Velijullaha!
Također, u predavanjima Allame Tabatabaija čitamo da čak i neke budističke vjere govore o nekim islamskim istinama, pri čemu navodi knjigu Upanišade.
1 Odgovor
Uz selame i želje za uspjeh,
Prvo – Riječi Allame Tabatabaija, da je hazreti Husejn posrednik za otklanjanje prepreka koje se nalaze na putu sejri suluka ka Allahu, dž.š., preuzete su iz sadržaja jednog hadisa. Poznata je činjenica da prema Časnom Kur’anu samo Bog raspolaže čovjekovom uputom: Zaista, ti nećeš uputiti koga ti hoćeš već, Allah upućuje koga hoće. Zakon o spuštanju blagodati, koji je Uzvišeni Gospodar ustanovio, odvija se posredstvom Božijih robova koje je On u tom procesu postavio za posrednike. Na temelju toga zakona, da bi ljudi bili upućeni Allah šalje Svoje poslanike.
Imam Husejn u zaštitu vjere koju je njegov djed Muhammed, s.a.v.a., utemeljio, kao što je poznato žrtvovao živote svojih najbližih – potomaka, rodbine, prijatelja i sopstveni život. Uzvišeni Gospodar, na temelju zakona o Svojoj Dobroti i odgovaranju na poklone kao što je bio ovaj upućen od strane Husejna u vezi sa čim kaže: One koji se budu borili ulažući imetke svoje i živote svoje Allah će odlikovati čitavim stepenom nad onima koji se ne budu borili, (Nisa, 95) Učinivši ga mjestom ispoljavanja Svoje milosti i posrednikom preko kojeg irfanske i tevhidske zbilje i tajne stižu do robova Božijih. Husejn je sredstvo otkrivanja tehvidskih tajni i otklanjanja prepreka na putu dobrih Božijih robova.
Drugo – Ko je taj što može stići do Božijih tajni? U skladu sa Časnim Kur'anom, to je onaj koji je iskreno i istinski namjerio ići Pravim putem i slijediti one koji se na njemu nalaze. Uputi nas na pravi put, put onih kojima si blagodat dao, a ne onih na koje si Se rasrdio i koji su zalutali. (Fatiha) Dakle, krajnje ozbiljno mora slijediti put onih kojima je data blagodat, a ne onih koji su zalutali ili na koje je Uzvišeni srdit. A kada već tražimo da budemo upućeni putem onih kojima je Allah dao blagodati, u tom slučaju nas Kur'an poučava ko su zapravo ti ljudi: Oni koji su pokorni Allahu i Poslaniku bit će s onima kojima je Allah blagodat dao od vjerovjesnika, iskrenih, šehida, i dobrih ljudi. A kako su oni divni drugovi! (Nisa, 69) Međutim, ako čovjek zaista ima iskrenu namjeru biti s takvim ljudima, ali pogriješi u njihovom vanjskom primjeru, tj. oličenju, u tom slučaju Božije je pravilo: Allah zaista neće uskratiti nagradu dobročiniteljima (Tevba, 120) pa maka uputa na Pravi put bila i u posljednjim trenucima života, kada će mu ukazati na primjer i upoznati ga sa ljudima koji su opisani u 69. ajetu sure Nisa. U skladu sa ovim, nema smetnje da iskreni ljudi iz neznanja pogriješe u vezi sa tim ko je Allahov velijj, ali ih na kraju Allah upućuje, jer im je želja da stignu do Pravog puta iskrena i samo im je istina važna.
Treće – Odgovor na pitanje kako to da neko od budista ili pripadnika drugih vjera stižu do duhovnih zbilja, jasan je iz drugog dijela našeg odgovora: vjerovanje je ustvari od Boga dat fitret, pa ako neko ne bude imao doticaja s pravom vjerom, ali mu fitret bude zdrav i očuvan i ne bude bio protivnik istini – obuhvatit će ga sveobuhvatna Božija milost i na taj će način stići do Istine.