Moje pitanje bi glasilo: Da li je moguće da je imam Hasan Mudžteba znao za njegovo ubistvo – da će biti otrovan od svoje žene? Ako je znao, zašto je nije izolovao?
1 Odgovor
Utvrđeno je i dokazano i sa kur'anskog stajališta i iz perspektive argumenata da postojeći svijet ima tri nivoa:
– Prvi, svijet intelekta u kojem su sva bića apstraktna i čije egzistencijalno savršenstvo se stvara uporedo sa bićem, poput svijeta Božijih meleka.
– Drugi, imaginalni svijet čija su bića ispod nivoa svijeta apstraktnog i koja imaju materijalni oblik, ali im bitak nije materijalan – poput svijeta Berzaha koji slijedi nakon Dunjaluka, a prije proživljenja i svijeta vječnosti. Ono što vidimo u svojim snovima je upravo imaginalni bitak. Nisu u potpunosti apstraktni (jer imaju imaju oblik i formu, a ni sasvim materijalni jer ih ne vidimo u materijalnom svijetu.
– Treći svijet – svijet materije, tj. svijet u kojem trenutno živimo i koji ima prirodnu materiju i ograničen je njom.
Čovjek zahvaljujući tome kako je stvoren može imati ozbiljno prisustvo u sva tri svijeta, tj. može toliko napredovati da bude saputnik melecima u svijetu intelekta, pa čak i više od toga, da može gledati bića imaginalnog svijeta i na taj način se povezati s ljudima koji su umrli prije mnogo stotina godina i razgovarati sa njima. Također, može samog sebe toliko zaokupiti materijalnim svijetom, da ne samo da ne može stupiti u vezu sa imaginalnim svijetom i svijetom meleka, već se dovodi u situaciju da kaže da su to samo prazne priče i nenaučne činjenice. Nakon što nam je ovo postalo jasno trebamo uzeti u obzir i činjenicu da svaki od ovih svjetova ima svoje posebne zakone i bića koja u njima žive su obuhvaćena tim zakonima i da bi se shvatio određeni svijet postoji potreba za posebnim sredstvima koji odgovaraju svakom od tih svjetova.
Naprimjer, svi znamo da je položaj Poslanika uzvišeniji od položaja svih meleka, pa čak i Džebraila. Međutim, zbog toga što je Objava iz svijeta gajba, ona se Poslaniku objavljuje posredstvom bića iz toga svijeta, kao što je bio Džebrail. Kada bi on došao Poslanik bi ga vidio, ali ne materijalnim očima, tako da su ashabi na osnovu stanja u koje bi Poslanik zapadao shvatali da mu je došao Džebrail, ali niko od njih ga nije vidio. Ako bi bio materijalan poput bića Ovog svijeta svi bi ga vidjeli, a ashabi to nisu mogli. U Kur'anu se na mnogo mjesta kaže oni imaju srca, ali ne shvataju njima, imaju oči, ali ne gledaju njima, imaju uši ali ne slušaju njima, oni su poput stoke ili još i više oni su niži od njih, oni su gafili (El-Earaf, 179).
Sasvim je sigurno da se pod ovim srcem, okom i uhom ne misli na materijalna sredstva, jer jasno nam je da nevjernici imaju oko, srco i uho i da ih koriste. Dokaz ovome je činjenica da se u Kur'anu kaže: Ko na Ovom svijetu bude slijep i na Ahiretu će biti još sljeplji i još zavedeniji. Sasvim je jasno da se ovim ajetom ne misli na materijalnu sljepoću, već na nutarnju sljepoću, koja se odnosi na Drugi svijet, na druge nivoe čovjekovog postojanja.
Zaključak:
Znanje o stvarima gajba koje imaju poslanici i imami odnosi se na Drugi svijet i na drugi nivo njihovog postojanja, a na Ovom, materijalnom svijetu moraju djelovati u skladu sa postojećim zakonima, jer su i oni obuhvaćeni zakonima materijalnog svijeta – ne mogu kazniti prije nego bude učinjen zločin. Iako znaju da će se to dogoditi u skladu sa zakonima Ovoga svijeta. Poslanik Muhammed koji je – kako to saznajemo iz kur'anskog teksta – imao mudžize i moć svijeta gajba, tako da su u nekim bitkama dolazili meleci da mu pomognu, u borbi na Uhudu biva ranjen, dobiva udarac u zube. Svaka od ovih stvari na svom mjestu je ispravna i svaka ima svoju posebnu logiku. Dakle, imati znanje o gajbu ne podrazumijeva obavezno i korištenje tim znanjem. Riječ je o Božijim robovima koji su pokorni Allahovoj naredbi. Upravo onaj Bog koji svom poslaniku i evlijama daje moć i znanje, On im i propisuje način na koji će se koristiti tim moćima. Dakle, svaki Božiji zakon treba biti proveden upravo u onom svijetu u kojem taj zakon i važi, na način koji Bog naređuje.
U svakom slučaju, izvinjavamo se što smo odgovor malo produžili i molimo Uzvišenog Gospodara da nam pomogne i uputi sve nas, jer On je jedini Koji upućuje.