Esselamu Alejkum, imam pitanje a vezano je za izazivanje jeze u tijelu.Naime kad klanjam, cim zanijetim, ili cinim zikr cijelo vrijeme mi je tijelo pod jezom, (kao naježio sam se).Trudim se da budem potpuno posvećen i skrušen u namazu, pa me zanima da li ima neko tumačenje ili mišljenje u vezi ovoga?
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog!
Esselamu alejkum!
Ovo stanje može biti trojako, a o kojem je riječ, treba sami da procijenite.
Prvo stanje: duhovno / psihičko
Ponekad se čovjek, pridajući pažnju nekoj duhovnoj stvari, zbliži s njom, uživa u njoj pa mu se stvori stanje šoka i straha.
Ista je pretpostavka kada je riječ o namazu. U čovjeku se, zbog ljubavi prema namazu i zbog važnosti stajanja pred Svemogućim Bogom, razgovora s Njim u tajnosti i potrebi, stvori neka vrsta slatkog straha. Stoga njegov namaz izlazi iz stanja nemara i uzaludnosti.
Ovo je duhovna vrijednost i Božija milost, koja čovjeka može, korak po korak, približiti Bogu, i to se stanje ogleda i u ostalim njegovim ibadetima, što može povećati čovjekovu ljubav i naklonost prema Bogu.
Kad ljubav prema Bogu i robovanju raste i pojača se, to dovodi do iskrenosti u obavljanja dužnosti u ime Boga. Kada postignemo iskrenost, naše robovanje Bogu preraste u obožavanje. To je najvrednija stvar za kojom su Božiji ugodnici tragali i u konačnici je pronašli. Ako se ovo stanje čuva, ono postaje trajno i čini čovjeka zaljubljenikom u idabet, a potom i u Božije poslanike i prijatelje, i u konačnici, i u samog Boga.
U dovi hazreti Sedžada, mir s njim, stoji:
“Gospodaru, podari mi ljubav prema Tebi, i ljubav prema onima koje Ti voliš i ljubav prema djelima koja će me približiti Tebi!”
Drugo stanje:
Ovo je stanje bilo usađeno u ljudskoj duši zbog činjenice da se takvo stanje već dogodilo u namazu i ponovilo se dva ili više puta, a onda usljed koncentracije misli na to stanje i usljed ponavljanja čovjek je povjerovao – “dok sam na namazu, imam posebno stanje”, i to je uvjerenje nastalo ponavljanjem takvog stanja uvijek na namazu.
Ako čovjek sačuva svoj um od te misli, nakon nekog vremena nestaje i više se to stanje ne ponavlja i čovjeku postaje ugodno.
Treće stanje:
Od šejtana, ne daj, Bože!
Ovo stanje uzrokuje nelagodu za vrijeme namaza, pa se počnete bojati namaza u smislu da uopće ne volite da nastupi namasko vrijeme, i ako počnete klanjati, želite da što prije završite. Ako je tako, znajte da su to šejtanska došaptavanja kako bi vas na taj način udaljio od čiste namjere, ljubavi prema namazu i od spominjanja Boga.
Stoga biste trebali nadvladati šejtana ignorirajući to stanje i tražeći oprost prije namaza, a posebno časnim spominjanjem La ilahe illa Allah. Također, pokušajte posvetiti punu pažnju namazu i održavati svoju poniznost u prisutnosti Gospodara svjetova.
Uzvišeni Bog dao je čvrsto obećanje da će se sjećati onoga ko se Njega sjeća.
Uzvišeni Bog kaže da zahvalnom robu daruje sjećanje na Svemogućeg Boga, Božiju milost, ljubav, blagoslov, skrbništvo i Božiju blizinu kao i sreću ovoga i budućeg svijeta.
Iskreno se nadam da se kod vas radi o prvom stanju i blagonaklonosti Božijoj prema vama samim. Time što pazite na svoje stanje u namazu Uzvišeni Bog će vas, korak po korak, približiti Sebi.
Ako budete vodili računa o namazu, posebno u prvo vrijeme, ali da ne forsirate, ako i postoji drugo i treće navedeno stanje, to možete molitvom i većom pažnjom prema Bogu Svemoćnom pretvoriti u prvo stanje.
Svako dobro!
prof. Akbar Eydi