Selam alejkum,zanima me prilikom klanjanja namaza Allah je naredio da su misli umjerene prema stvoritelju,ja kad klanjam i pocnem misliti o svevisnjem nekako mi se pocne javljati druge misli koje jednostvano kao da imam dvoje misli u isto vrijeme i te druge misli mi kontra traze od dragog boga (npr.ja trazim oprost od dragog Boga a te druge misli mi govore da mi nece opro stit)molim vas dali je ispravan namaz kad se tako javljaju te misli i molim vas za savjet
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Esselamu alejkum,
Čovjek se stalno kreće između dva poziva i puta. Prvi je poziv Uzvišenog Boga. On nas je stvorio da bi se usavršili i usrećili, a mi na taj poziv potvrdno odgovaramo klanjanjem namaza, davanjem zekata, činjenjem dobrih djela i izbjegavanjem grijeha i to je pokazatelj kojim se putem krećemo. Drugi poziv je od šejtana i naših strasti. Oni nas pozivaju skretanju sa Pravog puta i vuku u propast koristeći sredstva poput razočarenja u dobra djela kao što su namaz, post, zekat, govorenje istine, izbjegavanje ogovaranja i slično. Stoga tim pozivima se ne treba odazivati. Da bi znali kako je taj drugi poziv od šejtana i da na njega ne treba obraćati pažnju navest ću vam dvije islamske predaje.
Prva predaja je hadis-kudsi, znači da je govornik Uzvišeni Bog. U toj predaji poslaniku Davudu On poručuje: “O Davude, kada bi znali grješnici koliko ih volim od te ljubavi bi sagorjeli.ˮ Znači, da grješnici ne znaju kakvu priliku za sreću i vječni život propuštaju zbog svojih grijeha i nemara prema Božijoj ljubavi. Prema tome, ako je stanje grješnika onako kako je rečeno u spomenutoj predaji, zašto onda jedan klanjač ne bi osjećao olakšanje i zašto ne bi bio pomognut od strane Boga ako Ga svaki dan doziva imenima Milostivi i Samilosni, ako skrušeno moli za uputu i utočište od srdžbe Njegove i lutanja? Zašto mora biti tako? Zasigurn o, da nam Uzvišeni Bog ne želi oprostiti oduzeo bi nam sreću klanjanja namaza i mi bi prema klanjanju namaza osjećali odbojnost. Nema nigdje da neko pozove gosta svojoj kući, a onda ga zanematuje i vrijeđa. Uzvišeni Bog, dajući nam sreću da možemo klanjati namaz, pokazuje da klanjače poziva u Svoju Milost i na stranu Božijih poslanika. Prema tome, budite sigurni da je vaša druga misao od šejtana koji želi da izgubite nadu u Božiju milost, pa ne obraćajte pažnju na to.
Druga predaja je obraćanje Uzvišenog Boga Poslaniku Muhammedu u kojoj kaže: “O Muhammede, kada bi znali oni koji stanu na namaz kolikom svjetlošću ih obavijam i da su meleci u njihovoj blizini nikada ne bi željeli završiti namaz.ˮ Baš zbog ovoga Božiji Poslanik, s.a.v.a., je rekao: “Namaz je svjetlo mojih očiju.ˮ S obzirom da je namaz stub vjere i temelj upute čovjeka, šejtan se trudi svojim došaptavanjima umanjiti vrijednost namaz u našim očima i prikazati ga beskorisnim. Naravno, naša je obaveza da pružimo otpor šejtanovom pozivu vježbom, ponavljanjem i ljubavlju prema Bogu kroz namaz i druga djela koja nam je Uzvišeni Bog zapovijedio.U predaji također stoji da nema većeg grijeha od gubljenja nade u Božiju milost. Namaz je jedna od najvažnijih vjerskih obaveza kojim se ostala djela ispravljaju i prihvataju od strane Uzvišenog Boga. Sumnja u Božiji oprost, što je ujedno i najveći grijeh, je od šejtana – da bi time pokvario sve temelje dobrih djela i čovjeka odveo u propast i vječnu nesreću. Dakle, ne pridajte značaj šejtanu i onim šejtanskim mislima već mislite o svom stajanju pred Uzvišenim Bogom i Njegovoj neograničenoj milosti. Budite sigurni, kada ne bi bilo oprosta onda vam se ne bi ni ukazala sreća klanjanja namaza. Pa prema tome, kada klanjate namaz vi ste Božiji gost i u džamiju idete na Njegov poziv, a On nikada nije ljut i srdit na svoje goste već ih prima u Svoju milost i voli ih.
Moram reći i da prisutnost loših misli u namaz ne kvari namaz jer misao i šejtanaska došaptavanja nisu naš izbor, ali vježbom i stalnim traženjem utočišta kod Boga šejtanska došaptavanja polahko se smanjuju, sve dok ih se u potpunosti ne oslobodimo.Kada se to desi klanjat ćemo namaz uz srčano prisustvo.
Svako dobro!