Eselamu Alejkum. Nemojte me pogresno shvatiti, ali ja sam bio sunitski musliman, zivim u Sarajevu, odlucio sam da prihvatim sitsko ucenje islama. Da li moram potvrditi svoj Sehadet, zajedno sa dodatkom Alijun velijullah pred svjedocima ili mi nisu potrebni svjedoci? Unaprijed hvala, selam.
1 Odgovor
U ime Boga,Milostivog,Samilosnog
Es-selamu alejkum
Trebamo znati da je mezheb i privrženost njemu misaono i srčano uvjerenje koje se stiče istraživanje i spoznavanjem. Da bi rasvjetili ovo o čemu govorimo, molim vas da obratite pažnju da dva vrijedna hadisa koja ću u nastavku navesti.
1. Mjerilo osobnog odlučivanja
Došao je neki čovjek Božijem Poslaniku, s.a.v.a., i rekao: “Božiji poslaniče, uputi me na ono što će mi koristiti na Ovom i Budućem svijetu.” Poslanik ga upita: ‘Ako ti kažem, uradit ćeš tako?” Čovjek odgovori: “Naravno da hoću.” Potom je Polanik, s.a.v.a, svoje pitanje tri puta ponovio i svaki put je dobio potvrdan odgovor. Nakon toga, Poslanik, s.a.v.a, mu reče: “Prije nego što odlučiš bilo šta uraditi razmisli o ishodu i posljedicama te odluke, ako je u toj odluci dobro za tebe onda tako uradi, ali ako su posljedice loše ili nisu jasne onda se od toga udalji.”
3. Mjerilo izbora vjere
Hazreti Sadik, s.a., kaže: “Onome čija vjera i misao budu utemeljeni na Božijoj knjizi i Poslanikovom sunnetu neće naškoditi neredi i oluje koje pomjeraju planine, ali ako mjerilo prihvatanja vjere bude govor ljudi, onda će ga upravo ti ljudi izvesti iz vjere.”
Pojašnjenje:
Prvi hadis govori da je temelj odlučivanja o bilo kojem pitanju znanje, svjesnost i spoznaja, u suprotnom, svako prihvatanje ili negiranje nema stvarnu vrijednost i neće čovjeku donijeti istinsko dobro. Naravno da je vjera najvažnija stvar za čovjekov Ovaj i Onaj svijet, pa po pitanju vjere treba paziti i dobro razmotriti. Drugi hadis govori na istu temu, spominjući posebne odlike vjere i mezheba. Prema tome, koliko god možete razmišljajte, raspravljajte i analizirajte prije promjene mezheba, da ne biste bili poljuljani iznutra i izvana.
U slučaju da ste nakon istraživanja uvidjeli da je Imam Ali Božijom naredbom određen za Poslanikovog nasljednika, to znanje je za vas dovoljno i nema potrebe za prisustvom svjedoka niti za izgovaranjem riječi: “Alijun valijullah”. Izgovaranje riječi: “Alijun valijullah” nema vrijednost bez stvarnog istraživanja, dok njihova spoznaja i bez izgovaranja vrijedi. Općenito, mezheb nije politička stranka da zahtjeva svjedoke ili učlanjenje i obznanjivanje, već je mezheb veza sa Uzvišenim Bogom, pa čovjek treba prihvatati ono što prihvataju Bog i Njegov Poslanik, a poreći ono što poriču Bog i Njegov Poslanik, jer Uzvišeni Bog osim istine ništa od čovjeka ne prihvata, a nagrada i kazna za čovjekova djela su kod Boga. Kur'an Časni kaže: Ne povodi se za onim što ne znaš! I sluh, i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati. (Isra’, 36)
Čovjek ima perceptivne moći i s njime će se postupati u skladu i na temelju njih.
Od Uzvišenog Boga za sve nas molim uputu, u nadi da će na Sudnjem danu Uzvišeni Bog i Njegov Poslanik biti zadovolji našom vjerom, moralom i djelima.