Adab hazreti Ejuba
Adab poslanika svjedoči i dova hazreti Ejuba, a.s., nakon što se njegova bolest otegla, a imetak mu se sav istopio: A Ejubu, kada je Gospodara svoga pozvao: “Doista me nevolja zadesi, a od svih samilosnih Ti Si Najsamilosniji!”[1]
Oblici adaba koje nalazimo u ovom govoru su jasni na temelju već dosada izloženog. Ejub, a.s., poput Adema, Nuha, Musaa i Junusa, neka je mir Božiji na sve njih, nije doslovno naveo svoju potrebu koja je bila ozdravljenje. Hazreti Ejub je također htio da pređe preko želje svoje duše jer je sebe vidio neznatnim da bi to tražio od Uzvišenog Boga. Kao što je već rečeno, nijedan od poslanika, neka je mir svima njima, nikad nije izričito tražio ni molio nešto ako se to ticalo ovosvjetskih potreba, iako im namjera te molbe nije bila slijeđenje prohtjeva duše.
Slijedeći adab koji možemo vidjeti u ovom primjeru tiče se nenavođenja uzroka molbe, koji je zapravo teška bolest, kao i spominjanja svojstva koje se nalazi kod onoga kome se upućuje molba, koje ohrabruje molitelja i potiče ga na traženje, naprimjer: od svih samilosnih On je Najsamilosniji, kao i nespominjanje same potrebe. Ovo je najbolji i najrječitiji oblik ukazivanja, nakon kojeg nema potrebe za doslovnim spominjanjem potrebe. Jer doslovno navođenje potrebe proističe iz pretpostavke da navedeni činioci nisu dovoljni u poticanju samilosti kod Onoga Koji je Najmilostiviji, te zato postoji potreba za naglašavanjem i pojašnjenjem kroz doslovno traženje.
Izvor: Allame Tabatabaji, Adabi Božijih poslanika u tefsiru El-Mizan, Fondacija “Mulla Sadra”, Sarajevo, 2009, preveo sa prezijskog: Amar Imamović
[1] Enbijâ, 83.