esselamu alejkum,
nemuslimani me cesto pitaju zasto je smrtna kazna za napustanje islama,molim za vas odgovor?hvala i es-selamu alejkum
1 Odgovor
U ime Boga, Milostivog, Samilosnog
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh
Svaka škola mišljenja ili društvena vlast principijelno, bez iznimke, ima jedan niz zakona koji se nipošto ne smiju prekršiti ili zanemariti. Pitanja smaknuća, progona iz vjere i protjerivanja, nisu pitanja koja vlast može zanemariti i u tom slučaju progledati kroz prste. Upravo one vjerske škole i vlasti, koje poriču granice preko kojih se ne smije preći, su nemilosrdnije i strožije od svih ostalih vjerskih škola i oblika vlasti. Hazreti Ali bi one, koji ova pitanja dovode u sumnju, upitao kojoj vjerskoj školi mišljenja ili društvenoj vlasti pripadaju i da li u toj vlasti postoji zatvor, progon, smaknuće i slično? Ako kažu da ne postoji, onda lažu, jer uvidom u glavna načela pomenute vjerske škole ili društvene zakone te vlasti, jasno se vidi da lažu. A ako postoji, a postoji sigurno, treba čuti kakav odgovor imaju na to i uzvratiti im istim. Islam kao jedna sveobuhvatna škola, koja upućuje ljude, za svaku presudu ima niz dokaza koji su prihvatljivi svakom razumnom čovjeku zdravog fitreta. Da li danas, u zakonu civiliziranih zemalja, ne postoji kazna na špijuniranje, a naročito za one koji špijuniraju vlastitu zemlju u korist strane zemlje?
Ako bi otpadništvo od vjere i napuštanje vjerske škole, posebno kada se radi o nekom ko prije nije pripadao toj školi, bilo dozvoljeno – sličilo bi državi koja nema nikakve zakone koji uređuju ulazak stranca u njihovu zemlju i izlazak svojih državljana iz nje. U takvoj državi nije moguće da vlada mir, stabilnost i društvena sigurnost. Uz to, uslovi za smrt nekoga ko je osuđen radi napuštanja islama, toliko su teški da možda svakih deset godina jedna osoba ne ispunjava takve uslove. Drugim riječima, iako je uglavnom objavljivanje presude samo uvod u njeno izvršenje, ponekad je objavljivanje presude važnije od njezina izvršenja. Svrha takvog postupka jesu psihičke posljedice koje takva presuda ostavlja na pojedince i društvo. Kada se radi o napuštanju vjere, onda je objavljivanje takve presude važnije od njena izvršenja. Sve dok osoba svoje napuštanje javno ne obznani i ne ugrozi time društvo, isto je kao da nije počinila kazneno djelo. Možemo reći da ovakva presuda ima aspekt očuvanja vjerskog društva, jer Uzvišeni Bog želi sačuvati vjersko društvo od pojedinaca i agresorskih politika koje za cilj imaju kolaps društva.
prof. Akbar Eydi
Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu