Znači napredujemo… drago mi je, a dokaz tomu je što moje pitanje i Vaš odgovor niste objavili na stranici… helem… Da krenemo redom, od selama… Nazivam vam selam jer vas ne smatram nevjernikom, ali da budem iskren on je više iz učtivosti, a ne zbog toga što vas volim, jer iskreno… niste mi baš dragi. Ne mrzim vas, ali ni ne volim vas… jer ipak vi ste šija (rafidija), a ja sam sunija… stoga vaša priča o konradiktornosti pada u vodu… Dalje, kada sam vam čestitao na mudrosti, mislio sam na onu podmuklu i odvratnu mudrost koja očito izbija iz vas i vama sličnih… jer i više je nego očito da obmanjujete naivne tako što im se predstavljate u nekom poslaničkom svjetlu, a u osnovi došli ste čak iz Irana da nas učite vjeri, iako mi hvala Allahu imamo svoje efendije i svoje alime tako da nam Vi zaista niste potrebni. Pogotovo niste dobrodošli da odgovarate na pitanja, jer za to postoji fetva-emin, dr. Ljevaković, pri Rijasetu, stoga ću vrlo rado pokrenuti postupak da se Vama zabrani da djelujete na takav način u ovoj zemlji, jer koliko je meni poznato ovdje islam zastupa Islamska zajednica, a Vi niste sa njima, tako da, zakonski gledano – a zakon o vjerama je usvojen u Parlamentu – vi nemate nikakvo pravo da pod plaštom islama širite vaše bolesne šitske ideje…. Zato, očekujte uskoro da prestanete sa zabluđivanjem putem vaših nadri-odgovora, i taj posao prepustite dr. Ljevakoviću, koji je usput kazano, svršenik šerijata, iz Vama najmrže zemlje.
Samo neukima možete prodavati priču da su razilaženja sunija i šija u sporednim stvarima ove vjere… meni je poznato da ogromna većina šija psuje ashabe, a mi vjerujemo da onaj ko to radi postaje kafir, s druge strane vi vjerujete da smo mi ubili Husejna i da smo unakazili (po vama) Kur'an, pa smo stoga mi u vašim očima kafiri… Ponavljam, nisu sve šije iste i ne vjeruju ovako, ali znam vallahi da ih se veliki broj okupi na Dan Ašure u Kerbeli i da tamo rade svašta, od čega se kosa diže. I da je moguće pomiriti sunije i šije, eh onda ste očito u nekoj drugoj dimenziji, koja nije relana…. Nikad, zapamtite ovo, Nikad se sunije i šije neće pomiriti, a utopista poput vas je bilo i biće… Što se tiče knjige Lillahi summe li tarih…. eh ako je ono najbolje što možete onda sam razočaran… dajte se potruditi malo bolje…:) Riječ summe razgraničava dvije navedene stvari u naslovu knjige… a nijjet i iskrenost su u srcu, pa da li je autor knjige bio iskren i da li mu je nijjet bio ispravan to ćemo ostavit Allahu… nadalje priča o širku je baš smiješna…. jer poznato je da je dozvoljeno reći uz Alahovu pomoć, a zatim (summe) Hasanovu ili šta već… dakle širka ni na vidiku… Dok pišem sve ovo smješak mi je na licu jer iz vaših riječi se vidi da znate o kakvoj knjizi se radi… stoga me raduje činjenica što ćemo imati priliku sve to fino predočiti običnom bosasnkom narodu, koji hvala Allahu ne begeniše vas šije tako da će sve ovo doprinijeti da vas svi mi onako skupa još više “zavolimo”. A to da li će knjiga imati prođu i da li će biti primljenja – vi se ne trebate za to sikirati.
Rekoh Bosanci nisu glup narod, nisu oni Perzijanci… a Vi ste dodali: “Znači: Perzijanci su glupi…” Ja nisam to rekao, vi ste… Kako god, napisah te riječi tek onako, iako znam da nisam htio genelarizirati stvar jer jasno je da nisu svi Perzijaci glupi, mislio sam samo na one koji su prihvatitli tu bolesnu ideju šizma i psovanja ashaba i proklinjanja majke vjernika Aiše, r.a.! Da, za mene su takvi najveći prostaci i glupaci! Jer sunija sam i volim ashabe, svim srcem ih volim, a zato što njih volim, izvinite ne mogu voljeti i svu onu stoku koja se sabere u Kerbeli i psuje Ebu Bekra i Omera, r.a.! Od malih nogu mrzio sam one koju su mi psovali majku ili tetke, eh ta navika da mrzim još je prisutna…. samo ovaj put žešća… iako ponekad mi više bude žao onih jadnika koji su zadojeni šizmom, pa se zgrozim kad pomislim na sve one zabluđivače iz reda šitskih alima… A naravno, ne mislim na vas jer niste poznati, koliko ja znam, u širim šitskim krugovima… A one alime koje ste nabrojali, pa rekoh vam nisu svi Perzijanci glupi, samo Rafidije, i to prije svega njihova ulema, pa zatim svi koji se povode za njima…. a sunijske zvijzde sijaju…. iako mi se sviđa to što niste propustili priliku da kažete da je Zamahšerijev komentar Kur'ana kao zvijezda koja blista među ostalim komentarima… očito je da ste skloni zabludama i njihovim nosiocima. Koda nas, sunija, Zamahšerija cijenimo samo kao vrsnog poznavaoca arapskog jezika i s te strane njegov Kesaf je u redu, ali sam on je Mu'tezili i to je…
Pa eto, očekujem ovaj put malo bolji odgovor… Nemojte mi biti ovako smušeni kao prošli put…
Ponosni sunija, koji voli ashabe!
1 Odgovor
Poštovani, uz selame i želju da budete na hizmetu islamu i muslimanima, primih Vaš drugi dopis i uočih da je neophodno da i Vama i poštovanim posjetiocima naše web-stranice skrenem pažnju na neke važne činjenice.
Kao brat musliman savjetujem Vam da se potrudite poštivati pravila i običaje razgovora i komunikacije s drugim ljudima. Pročitajte Kur'an, pročitajte hadise i životopis Poslanika, s.s.w.s. i njegovih ashaba da bi naučili da treba da se suzdržavate od upotrebe riječi kao što su “stoka” i slične u vezi s drugim ljudima, jer takav odnos ne ostavlja nikakav učinak na suprotnu stranu, međutim, moguće je da za govornika bude štetno, pa da sutra na Dan Sudu bude pitan zbog takve neuljudnosti. Ova mogućnost je razumljiva iz kur'anskog teksta: On ne izusti nijednu riječ, a da pored njega nije prisutan Onaj koji bdije. (Kaf, 18) Sujuti u komentaru Kur'ana Ed-Durru-l-mensur pored ovog ajeta iznosi hadis Poslanika, s.a.v.a., na kraju kojeg se kaže: “Zbilja, pred vama stoji ogroman događaj, događaj koji je iznad onog što vi izdržati možete. Molite Boga da vam podari izdržljivost.”
Zato i ja skrušeno molim Uzvišenog da mi pomogne. Također, dajem do znanja, a Bože Ti si mi svjedok, to iz dna duše izgovaram, da sve ono i svakoga koga Ti i Tvoj poslanik Muhammed, s.a.v.a., prihvatate i njime ste zadovoljni – i ja ga prihvatam i njime sam zadovoljan, a sve ono što Ti i Tvoj poslanik ne prihvatate i čime niste zadovoljni, ne prihvatam ni ja niti sam time zadovoljan – bilo da to znam i da sam shvatio, ili da ne shvatam i ne razumijem. Nadam se da će Uzvišeni pozitivno odgovoriti na ovu moju skrušenu dovu i molbu i da će nas Svojom svekolikom milosti sve obuhvatiti. Nikada nisam imao namjeru obmanjivanja jer ona niti ima ovosvjetsku vrijednost za čovjeka, niti ima ahiretske nagrade. A svako djelo koje je izvan okvira ova dva okvira je nesuvislo i uzaludno. Molim Uzvišenog da mi i dalje pomogne da svoj životni vijek ne potrošim u takve stvari.
Što se mene tiče, ni na jednom mjestu, nijedan ibadet, nijedno predavanje ili govor, nijedan pismeni trag nisam uradio da bi se predstavio “u nekom poslaničkom svjetlu.” Kako Arapi kažu: “Gdje je prah, a gdje Gospod gospodara.” Kamo sreće da me Bog uzme u obzir u mjeri vrijednosti prašine koja se diže pod stopama najmanjeg poslanikovog ashaba. A utičem se Gospodaru od toga da bih “obmanjivao naivne” ljude. Međutim, ne znam odakle ste apstrahirali ovaj pojam čitajući moje tekstove, jer se nadam da ćete na Sudnjem danu imati spreman i prikladan odgovor, a taj Dan nije tako dalek.
Naravno, svaki razuman čovjek treba razumno, na temelju logike braniti svoje uvjerenje i moralne principe, i davati odgovore na eventualne prigovore i sumnje, i to putem ispravnog govora. Ovo spada u osnovna načela svakog muslimana, štaviše, svakog čovjeka koji u sebi ima naklonost ka razmišljanju i filozofiji. Ni na jednoj tački Dunjaluka ovakvo šta ne nazivaju obmanjivanjem i prevarom, već ljudskom i naučnom diskusijom, a današnji svijet je prepun takvih međusobnih razgovora i diskusija.
Prijetnja kako ćeš vrlo rado pokrenuti postupak da se nama zabrani djelovanje… Kada čovjek čuje ovakve izraze, i to od onih koji brane islam biva ražalošćen i to zbog dvije stvari. Prvo, stiče se dojam kao da takve osobe ne žive na planeti zemlji, i kao da nemaju pojma o tome da je zemlja postala globalno selo, već i dalje razmišljaju o sili i progonu, umišljajući da se čovjek i dalje nalazi u srednjem vijeku. Oni koriste logiku kojom se služio čovjek s profilom od prije par tisućljeća, govoreći: Ili ćete milleta našeg biti ili ćemo vas, doista, iz zemlje naše protjerati! (Ibrahim, 13.)
Drugo, ovakvi nastupi potiču neprijateljski raspoložene govornike da protiv Kur'ana i njegovih zakona zauzmu gard i stav: “Jedina moć islama je u sablji i sili!” A moć islama je u logici i naučnim razgovorima.
Dragi brate, vjerovatno si čuo za pravilo da ukoliko nešto želiš upropastiti i prikazati ga u negativnom liku, ti ga trapavo brani. Ovakve riječi, ove prijetnje nisu ništa drugo do li trapava odbrana, svijetlog i divnog islamskoga lica, i vjerskih i naučnih logičnih razgovora. Usput, želimo da te obavjestimo da svaka naša knjiga i djelatnost prije nego li se provede ili odštampa biva predstavljena uvaženom Reisu-l-ulemi, koji je na svu sreću i zadovoljstvo intelektualac koji vidi daleko. On je bolje od svakog drugog upućen u tokove kulturnih i vjerskih dešavanja u Bosni i Hercegovini.
Također, skrećem Vam pažnju na jednu vrlo lijepu tačku koju ste sami zapazili. Riječ je o tome kako rječca summe razdvaja dvije navedene stvari na korici knjige. Jedna je nijjet i cilj, a druga iskrenost srca.
Pa kada je tako, dragi brate, zašto da upravo ovu lijepu tačku, koja je islamski princip, ne bismo samima sebi dozvolili i uzeli je za shodnu, da se zadovoljimo formom govora i pisma, da sa širinom duše pristupamo naučnim i razumnim razgovorima, da se prođemo takfira i optuživanja za smutnju, jer već zailazimo u sferu onog unutarnjeg, “… a nijjet i iskrenost ostavit Allahu…” pa da na taj način kraj i rezultat predamo u ruke Uzvišenog Gospodara? Ne želim ovim reći da je forma govora ili knjige sve što jeste, već da iako znamo da se iza njih krije nešto više, u isti mah mi sudimo i argumentujemo na osnovu forme i onog što je rečeno. Slažem se s vama kada kažete “nisam htio generalizirati” jer u svakoj skupini ljudi i u svakom narodu postoje neznalice koje jednostavno ne razumiju kada im se nešto govori. Nikada niti smo tvrdili, niti ćemo tvrditi, niti možemo tvrditi da je svako ko nosi ime šija razuman, učevan i da ima sretan kraj i da je džennetlija. Ovakva bi tvrdnja bila nelogična i suprotna islamskim pravilima i kur'anskom tekstu, u kojem se kaže: Ibrahimu su najbliži od ljudi oni koji su ga slijedili (u imanu, moralu i djelima). (Bekare, 68)
Da ne bih puno dužio, na kraju ću navesti jednu predaju hazreti Ride, (osmog šijskog Imama). Na putovanju iz Medine prema Horasanu, učestvovao je i jedan njegov amidžić, koji je isticao “mi Ehli-bejt smo ovaki, mi smo onakvi.” To je Imama naljutilo pa mu je rekao: “Ne ponavljaj stalno te riječi! Tako mi Allaha, zaista je najbliži Muhammedu onaj ko se pokorava Allahu, pa makar srodstva nikakva ne imao, i zaista je Muhammedov neprijatelj onaj ko je neposlušan Allahu, pa makar mu i bliski rod bio.” Dakle, ne smatramo da je svako onaj ko se nazove šijom obavezno i intelektualac dobrih djela. Niko, nijedna skupina na svijetu ne može slično zboriti, osim onih koji su poput Allahovih poslanika koji sasvim sigurno mogu kazati: Oni na Allahovoj strani će sigurno uspjeti. (Mudžadele, 22)
Ako Bog da, da Allah sve nas i vas uvrsti u svoju skupinu i da nam kraj svima bude dobar.