Pogledaj slike, Allah ti pamet dao, pa našao svjetlo, a ostavio zabludu. A ko i poslije ovoga ne vidiš, pa nisu oči slijepe, nego srce u grudima.
1 Odgovor
Cijenjeni brate, koji se toliko zalažeš da pokažeš put istine i da uputiš Božije robove, molim Boga da te nagradi dobrom, i da ti da nagradu i Dunjaluka i Ahireta.
Međutim, jedno pitanje nameće nam se kao neizbježno. Zar se jedna ideologija ili mezheb može prepoznati i ocijeniti samo posmatranjem ponašanje njegovih sljedbenika? Ukoliko je tako, u tom slučaju sva golotinja prisutna kod muslimanki, svi nemoralni odnosi između djevojaka i mladića koji su muslimani, koji su protivni islamskim propisima, sva prodaja i konzumiranje alkohola na muslimanskim pijacama i prodajnim objektima, svaka laž, sve prevare pri trgovanju, kamata u bankama muslimanskih država, nered kada je riječ o poštivanju moralnih zakona i od svega važnije sva ova zaostalost muslimana u nauci, industriji, tehnologiji… moraju biti stavljeni na teret islama!?
Zar je kriv islam i njegovi svijetli zakoni? Zar je islam naredio da se prilikom trgovine laže i vara što se više može? Zar u skladu s kur'anskim pogledom najbliži čovjek Poslaniku nije onaj čovjek koji u vjerovanju, moralu i djelu bude najviše slijedio najvećeg Božijeg poslanika? Zaista su Ibrahimu najbliži ljudi oni koji ga slijede. (Ali Imran, 68)
Dakle, ukoliko skupine ljudi iz tradicije i geografski budu nosioci imena jednog mezheba, ali na terenu prakse ne budu se pridržavali tog mezheba, da li se može reći da je to argument kako je taj mezheb neispravan? Ukoliko prihvatimo takvu logiku, u tom slučaju na svijetu ne postoji istinski i pravi mezheb koji slijedi znanje, slobodu i pravdu.
Zar Časni Kur'an nije taj koji toliko kritikuje prethodne narode i ummete, i veliku skupinu učenjaka i mislioca predstavlja krivcima i kaže da svjesno iskrivljuju Božiju vjeru, poslanikov sunnet, koji svoju vjeru prodaju da bi ostvarili neznatanu dunjalučku korist? Međutim, isti taj Kur'an nikada ne protestvuje protiv tog poslanika ili tih poslanika i njihovih pravih sljedbenika, već ih uvijek hvali i po dobru spominje.
Zar je spominjanje gorkih i bolnih događaja iz života poslanika u Kur'anu čisto povijesni detalj? Ili se time nama muslimanima želi kazati i dati do znanja da shvatanje istinitosti jedne ideologije i mezheba nema veze sa djelima njenih sljedbenika, već za takvo što treba istražiti i precizno analizirati načela i zakone te ideologije i mezheba, pa tek u tom slučaju može biti prihvaćena ili odbijena.
Poštovani brate, zašto na put pokazujete suprotno kur'anskoj logici? Ukoliko želite da uspostavite istinu, u tom slučaju put oživljavanja istine mora biti istina. Isto tako, kada želite pobiti i otkloniti neistinu i laž i to također mora biti u okrilju istine i pod plaštom argumenta. Proklamovati, uzvikivati, optuživati ljude i uzimati Božiji posao u svoje ruke – to ne može izliječiti nijednu bolest, niti otkloniti ijedan problem. Obznane kako nisu oči slijepe već srca u grudima, srca koja su umrtvljena, te ovakvo optuživanje ljudi da su se ogriješili onim što počinili nisu, suprotno je kur'anskoj metodi.
Jedno pitanje
Šta ako jedan čovjek, šija, bude sasvim protiv onih djela i fotografija koje ste vi pokazali, i drži ih protivnim šijskom mezhebu i bude se jako trudio da takve stvari iskorijeni, a sutra na Sudnjem danu u prisustvu Milostivog Boga i Poslanika se požali na tebe, jer najzad ti si ga optužio da je griješan onim što nije počinio, uključivši ga u ono što drugi rade; šta ćeš ti u tom trenutku imati da kažeš kao odgovor?
Zar nam Časni Kur'an jasno i glasno ne kaže: Niko ničijeg griješnog bremena nositi neće. (En'am, 164; Isra, 15; Fatir, 18; Zumer, 7…) Zar su događaji Nuhovog sina, Nuhove i Lutove žene, faraonove žene samo vijesti iz povjesti, ili je pak to edukativni i odgojni činilac? Nadamo se da ćete s velikom pažnjom iščitati isti ajet koji ste naveli, i analizirati njegov opsežni pojam, kako ne bi samo drugi bili na listi optuženih, već da i lični nefs nađe svoje mjesto u tom okviru, kako bi prionuo naučnoj i vjerskoj analizi i kritici.